Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Sergio: okouzlující barchetta je přestavěné Ferrari, shodila 150 kilo
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sergio dostal techniku Ferrari 458 Spider včetně osmiválce o výkonu 570 koní. Oproti dárci orgánů je však o 150 kg lehčí.
Vzájemná bitva dvou italských velikánů jakým je Ferrari a Lamborghini skrze své nejnovější stroje LaFerrari a Veneno má kromě jiného také svou zajímavou paralelu v podobě tichého souboje mezi jejich stylistickými studii.
Italdesign Giorgetta Giugiara dnes patří německému koncernu Volkswagen, který nechal pro ženevský autosalon postavit pozoruhodné crossovery Parcour a Parcour Roadster s technikou Lamborghini Gallardo. Pininfarina je sice nezávislou společností, její propojení s maranellskou značkou je natolik úzké, že je koncept Sergio pro změnu postaven na základech Ferrari 458 a navíc na sobě nosí loga vzpínajícího se koně.
Dvousedadlový roadster, pojmenovaný po loni zesnulém Sergiovi Pininfarinovi, ukrývá pod svou minimalistickou karoserií platformu otevřené verze Spider, včetně kompletní techniky. O pohon kol zadní nápravy se proto stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru, výkonu 570 koní při 9 000 ot./min. a točivém momentu 540 newtonmetrů při šesti tisících otáčkách.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je malá barchetta (jak jí u Pininfariny říkají) schopna rozjet se při hmotnosti pouze 1 280 kg na stovku za méně než 3,4 sekundy a dosáhnout 320 km/h. Jestli jde o skutečně naměřené anebo teoretické hodnoty opsané z tabulek Ferrari (což by odpovídalo), designérské studio neupřesňuje. Vzhledem k absenci čelního skla by to ovšem posádka s hurikánem kolem uší neměla snadné, ačkoli se o odklonění vzduchu stará speciálně tvarovaná lamela v zadní části přední kapoty.
Ačkoli je Sergio podle zástupců Pininfariny plně funkčním automobilem, nepředpokládá se, že by 4 550 mm dlouhý, 1 940 mm široký a 1 140 mm vysoký stroj mohl být vyráběný byť jen v malých sériích, jako pojízdná reklama italského studia lákající na moderní design však jistě smysl má.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.
Nejnovější koncept Pininfarinova studia živě v Ženevě
Podle Pininfarini zdolá Sergio stovku za 3,4 sekundy, dost možná je to však z úcty k Ferrari nadhodnocené číslo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před hodinou - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB