Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pininfarina Sergio: okouzlující barchetta je přestavěné Ferrari, shodila 150 kilo
5.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Sergio dostal techniku Ferrari 458 Spider včetně osmiválce o výkonu 570 koní. Oproti dárci orgánů je však o 150 kg lehčí.
Vzájemná bitva dvou italských velikánů jakým je Ferrari a Lamborghini skrze své nejnovější stroje LaFerrari a Veneno má kromě jiného také svou zajímavou paralelu v podobě tichého souboje mezi jejich stylistickými studii.
Italdesign Giorgetta Giugiara dnes patří německému koncernu Volkswagen, který nechal pro ženevský autosalon postavit pozoruhodné crossovery Parcour a Parcour Roadster s technikou Lamborghini Gallardo. Pininfarina je sice nezávislou společností, její propojení s maranellskou značkou je natolik úzké, že je koncept Sergio pro změnu postaven na základech Ferrari 458 a navíc na sobě nosí loga vzpínajícího se koně.
Dvousedadlový roadster, pojmenovaný po loni zesnulém Sergiovi Pininfarinovi, ukrývá pod svou minimalistickou karoserií platformu otevřené verze Spider, včetně kompletní techniky. O pohon kol zadní nápravy se proto stará atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,5 litru, výkonu 570 koní při 9 000 ot./min. a točivém momentu 540 newtonmetrů při šesti tisících otáčkách.
Ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je malá barchetta (jak jí u Pininfariny říkají) schopna rozjet se při hmotnosti pouze 1 280 kg na stovku za méně než 3,4 sekundy a dosáhnout 320 km/h. Jestli jde o skutečně naměřené anebo teoretické hodnoty opsané z tabulek Ferrari (což by odpovídalo), designérské studio neupřesňuje. Vzhledem k absenci čelního skla by to ovšem posádka s hurikánem kolem uší neměla snadné, ačkoli se o odklonění vzduchu stará speciálně tvarovaná lamela v zadní části přední kapoty.
Ačkoli je Sergio podle zástupců Pininfariny plně funkčním automobilem, nepředpokládá se, že by 4 550 mm dlouhý, 1 940 mm široký a 1 140 mm vysoký stroj mohl být vyráběný byť jen v malých sériích, jako pojízdná reklama italského studia lákající na moderní design však jistě smysl má.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Nejnovější koncept Pininfarinova studia živě v Ženevě
Podle Pininfarini zdolá Sergio stovku za 3,4 sekundy, dost možná je to však z úcty k Ferrari nadhodnocené číslo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva