Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot RCZ R Bimota není tuning, ale tovární stroj s 305 koňmi z jedna-šestky
25.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám 270 koní z motoru 1,6 turbo u RCZ R jako už dost šílená porce? Peugeot říká: Můžeme jít i dál, cifra u výkonu v koních může začínat trojkou.
Pokud pravidelně sledujete náš web, za uplynulé roky z našich testů určitě víte, že Peugeot RCZ je vynikající auto. Je to hRaCZka, která se neztratí ani ve srovnání s puristickým Subaru BRZ a ve verzi R jsme jej nemohli označit jinak než jako jednoduše skvělý vůz. A to navzdory přeplňovanému motoru o objemu pouhého 1,6 litru, který díky přeplňování posílá směrem k samosvornému diferenciálu na přední ose plných 270 koní.
I s takovým agregátem pod přední kapotou prostě funguje, třebaže jde o jeden z relativně nejvýkonnějších motorů v dnešních sériových autech. Ale už příklad cirkusu Affalterbach naznačuje, že je možné jít ještě dál a Peugeot se tomu ani nebrání. Na na trochu nestandardním místě, v rámci veronské Motor Bike Expo, představil verzi RCZ R Bimota PB104 (Peugeot-Bimota, první společný projekt na čtyřech kolech), která v litrovém výkonu i Mercedes A 45 AMG jasně překonává.
Vůz se totiž vyznačuje nakonec jen lehce přepracovaným motorem, který díky novému řízení lépe využívající možnosti pozměněného blow-off ventilu a průchodnějšího výfukového potrubí generuje až 224 kW (305 koní) výkonu. Ty dále míří na přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. Automobilka Peugeot ani motocyklová firma Bimota, s níž Francouzi tento vůz připravili, nezveřejnila údaje o nově nabyté dynamice, jisté ale je, že přinejmenším akcelerace z 0 na 100 km/h dozná zlepší z času 5,9 sekundy platného pro „standardní” RCZ R. Maximální rychlost 250 km/h bude zřejmě nadále omezovat příjemně krátké zpřevodování manuálního šestikvaltu.
Není to ale jen výkon, co se na voze změnilo. Pomineme-li specifický vzhled, pak za zmínku stojí hlavně upravený podvozek mj. snížení o 10 mm a nové, čtyřpístkové přední brzdy zakusující se do 380mm kotoučů. Poladěn byl také interiér, v němž prim hrají prim nové ukazatele na středové konzoli, alcantara na sedadlech i palubní desce, trocha červené k dobru a několik dalších drobností navíc - informačně-zábavní systém Tom Tom, dvě kamery GoPro („vidící” dopředu a dozadu) nebo odkládací prostor na dvě helmy místo beztak minimalistických zadních sedadel.
Nejlepší zprávou je, že tohle dílo nemá být jen nějaký promokousek pro pobavení návštěvníků veronské výstavy, ale nová špičková, limitovaná edice vozu, kterou bude možné koupit. Na její cenu a dostupnost si ale ještě budeme muset počkat.
















Peugeot RCZ R Bimota vypadá všelijak, to podstatné se ale skrývá uvnitř. A voní to lépe než Jihlavanka...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 7 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 9 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 10 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva