Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Quartz: SUV pro Paříž má 500 koní, naznačuje novou 3008
18.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský hybrid dostal motor z Peugeotu RCZ R a dva elektromotory. V kabině pak nabídne i vychladlou lávu nebo speciální čalounění.
Pro Peugeot je pařížská motor show domácím autosalonem, proto na jeho stánku bude více než živo. Již nyní totiž víme, že francouzská automobilka na výstavišti odhalí facelift modelu 508 i novou verzi konceptu Exalt. K této dvojici se ale připojí také koncepční crossover Quartz, jehož design by měl naznačit, co máme očekávat od příští generace Peugeotu 3008. Sama o sobě však tato studie do výroby nezamíří, což je opravdu škoda. Zvláště při pohledu na výkon, který při zapojení všech agregátů pod kapotou vrcholí hodnotou 500 koní.
Jak se asi dá logicky vyvodit z poslední věty předchozího odstavce, Quartz je hybridem. V motorovém prostoru zaměstnává 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 270 koní, který byl převzat z Peugeotu RCZ R. Tomu pak na přední nápravě asistuje elektromotor naladěný na 115 koní, další o stejné síle najdeme u nápravy zadní. Celkový výkon soustavy činí zmíněných 500 koní, ovšem pouze v režimu Race.
Mimo to dostal Peugeot Quartz do vínku také další dva řidičské módy, kdy první ZEV (Zero Emissions Vehicle) počítá pouze s elektrickým pohonem, na který zvládne ujet přibližně 50 km. Druhým režimem je pak Road, přičemž ten zaměstnává „vše vpředu“, tedy spalovací jednotku i jeden z elektromotorů. Zaměřen je na spotřebu a rekuperaci energie, konkrétní data v tomto ohledu však Peugeot nesdělil.
Přesunout se tedy můžeme k podvozku, který je stavitelný a umožňuje změnu světlé výšky v rozmezí 300 až 350 milimetrů. Systém přitom pracuje zcela automaticky a na bázi kamer a navigace mapuje silnici či terén před vámi a uzpůsobuje se jeho povrchu i sklonu. To je ale vše, co o mechanice novinky víme, tedy stran venkovních rozměrů, jež počítají s 4,5metrovou délkou a 2,06metrovou šířkou.
Svou pozornost tedy můžeme začít věnovat designu, který počítá s ostrými hranami, třídimenzionální čelní maskou, mohutnými vstupy vzduchu a úzkými světlomety. Vzadu pak najdeme dvoudílný střešní spoiler, značně seseklé okno či světla, jejichž diody tvoří „lví spáry“. Opomenout pak nesmíme ani 23palcová kola s pneumatikami o šířce 305 milimetrů.
Uvnitř Peugeot pro změnu sází na minimalistický design, kterému dominují sportovní sedadla, volant se zploštělou a vykrojenou spodní částí či tlačítka připomínající luxusní mobilní telefon. Po vzoru předchozích konceptů značky pak byly na stavbu použity netradiční materiály, kromě kůže a kompozitů tak v interiéru najdeme i čedič.
Zatímco rychle vychlazená láva je soustředěna na středovou konzoli, středový tunel, palubní deska a vnitřní dveřní panely jsou potažené textilem se zapleteným polyesterovým vláknem, jenž vzniklo z recyklovaných lahví na vodu. Peugeot přitom objevil i metodu digitálního tkaní, kdy je možné produkovat velké lány materiálu při malé tloušťce vlákna.
Tím ale tisková zpráva končí, dodat již můžeme pouze zmínku o příchodu nové generace Peugeotu 3008. Ta by se měla objevit někdy v roce 2016, přičemž vzhledově bude odpovídat spíše SUV než MPV. Po stránce cenové přitom máme počítat s nárůstem nad 500 000 korun.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Koncepční Peugeot Quartz je předobrazem příští generace modelu 3008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva