Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Onyx: žádný hybrid, pod kapotou je diesel 3,7 V8 s 600 koňmi
12.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Veškeré předchozí zvěsti berou za své. Koncept Onyx je zadokolka a o jeho dynamiku se bude starat především pořádné stádo naftových koní.
Vypadá to, že Peugeotu se povedlo pár dní tahat celý svět za nos. Při úniku prvních snímků konceptu Onyx se totiž okamžitě začalo tvrdit, že pod kapotou se objeví hybridní pohonné ústrojí složené s benzinového čtyřválce 1,6 THP, který bude pohánět zadní kola, a elektromotoru vysílajícího 120 koní na nápravu přední. Francouzská značka ale nakonec potvrdila jen zvěsti o koncepci kombinující spalovací motor s elektrickým, vyloženě o hybrid tu nejde - elektromotor totiž bude v autě zastávat podobnou roli, kterou má v dnešních Formulích 1 a těm „do hybridů” také nikdo nenadává.
Pohon Onyxu totiž není hybridní klasikou a není ani modifikací, jakou známe třeba z Peugeotu 3008 Hybrid4 nebo 508 RXH. Místo toho půjde o podobný systém, jaký Porsche použilo u závodního modelu 911 GT3 R nebo který se objevuje ve zmíněných ef-jedničkách. Klíčovou roli tedy hraje spalovací motor, kterému pouze částečně pomáhá výrazně slabší elektromotor rekuperující velmi malou část brzdné energie. Ta se ukládá do lithium-iontových baterií a při silnějším sešlápnutí plynu pak řidič nakrátko dostane k dispozici dodatečných 80 koní. KERS je asi to správné slovo, jakkoli formálně je i takové řešení hybridním pohonem.
Každopádně víme, že vozu dlouhému 4,65 metru, širokému 2,2 metru a vysokému (spíŠe nízkému...) 1,13 metru dodává „šťávu” 600 koní produkovaných novým 3,7litrovým turbodieselem V8 HDi, který zamíří na zadní pneumatiky o rozměru 345/30 R20 (vpředu najdete rozměr 275/30 R20) skrze šestistupňovou sekvenční převodovku. Pokud se k nim přidá elektromotor s dalšími 80 koňmi, je výsledný výkon na zadní ose až 680 koní a to určitě neslibuje špatnou dynamiku.
Konkrétní jízdní výkony Peugeot zatím nezveřejnil, dozajista ale půjde o sprint z kategorie supersportů. Onyx totiž váží pouhých 1 100 kg, za což může nejen střecha a okna z plexiskla, ale především rozsáhlé použití karbonu. Z toho je ostatně vyrobený i monokok, jehož 12 částí zvedne ručičky vah pouze na 100 kg. Pokud jde o stabilitu a brzdné schopnosti, pak by ruku k dílu měly přidat nejen zmíněné pneumatiky na 20" discích a zavěšení používající sofistikovaný dvojitý lichoběžník, ale i karbon-keramické kotoučové brzdy s průměrem 380 mm vpředu a 355 vzadu.
Uvnitř vozu se pak nachází materiál, který Peugeot nazývá „novinovým dřevem“. Jedná se totiž o zrecyklované staré noviny, které byly velkou silou stlačeny k sobě. O nich však reálné modely Peugeotu mohou jen snít.
Stejně tak bude konceptu vyhrazeno unikátní otevírání dveří. Panty se totiž nejprve rozevřou do stran, než je můžete vyklopit vzhůru jako u Lamborghini. V sérii by ale Peugeotu slušely. A taktéž bychom si přáli, aby se Onyx nakonec dostal na silnici, i přes onu výrobnu sazí pod kapotou. Máte stejný názor?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Koncept Peugeot Onyx se v Paříži skutečně ukáže s černobronzovou karoserií. Jeho pohon však bude jiný, než se očekávalo, přestože hybridní koncepce zůstane. A v interiéru nakonec nebude vlněná látka, nýbrž slisované staré noviny. Takto zřejmě vypadá ekologický supersport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:10 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 08:03 - Brus
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB