Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot odhalil další nové SUV. Okouzlit nemá čím, přesto se jistě bude prodávat
19.6.2019 | Petr Prokopec
V některých automobilových třídách se musíte přetrhnout, abyste si zákazníky získali něčím výjimečným. SUV stále stačí jen nabídnout, a tak Peugeot přichází s dalším, které se vymyká leda přebujelou čelní maskou.
Automobilový průmysl postihl nový trend. Designéři dodávají vozům stále větší čelní masky, za něž ovšem schovávají stále menší pohonné ústrojí. V tomto ohledu se stačí podívat na faceliftovanou řadu 7, jejíž čelní ledvinky jsou viditelné z kilometru. Typickým motorem, který se za nimi skrývá - tedy alespoň v Evropě - je přitom třílitrový turbodiesel. Sedmička ale aspoň může mít více jak šestilitrový dvanáctiválec, o čemž si jiná auta mohou obvykle nechat jen zdát.
Mezi taková patří i nový Peugeot 2008, tedy druhá generace subkompaktního SUV, které vychází z hatchbacku 208. Vůči předchůdci sice narostlo o 140 milimetrů na 4,3 metru, stále to však není žádný obr. Čelní maska oproti tomu obří je, byť vůči výše zmíněnému BMW bude tento prvek budit daleko menší kontroverze. Malé SUV totiž nyní vypadá mnohem robustněji než dříve a takřka vybízí ke sjetí mimo zpevněný asfalt. Toho se ale nejspíše jen velmi málokdo odváží, koneckonců pohon všech kol v tomto případě nedostanete ani za příplatek.
Jak již bylo řečeno, novinka vychází z Peugeotu 208, se kterým stejně jako nový Opel Corsa sdílí modulární platformu CMP. Odlišné pak nejsou ani pohonné jednotky, jež přesně korespondují s naší úvodní myšlenkou. V rámci benzinových agregátů je tak k dispozici pouze 1,2litrový tříválec, jenž byl naladěn na 100, 130 nebo 155 koní. Doplnit jej může šestistupňový manuál či osmistupňový automat, v případě 1,5litrového turbodieselu BlueHDi se 100 či 130 koňmi je ale již k dispozici pouze ručně řazená převodovka.
Kromě verzí se spalovací jednotkou dorazí i provedení e-2008, které již dle názvu počítá s elektrickým ústrojím. To bylo naladěno na 138 koní, jenž stejně jako u zbytku řadu míří taktéž pouze dopředu. Baterie o kapacitě 50 kWh mají zaručit dojezd 310 kilometrů, přičemž dobít je můžete na 80 procent kapacity za 30 minut, neboť vůz podporuje dobíjení při příkonu 100 kW.
Uvnitř je možné počítat s poslední generací i-kokpitu, pročež tu máme volant s malým průměrem a širokoúhlou centrální obrazovku. Přístrojový štít se pak dočkal třídimenzionálního efektu, kdy třeba rychlost nebo bezpečnostní varování jsou promítány jako hologram před ostatní prvky. Podle Peugeotu jsou tak urychleny reakční časy řidiče. Ten zároveň ještě má k dispozici i head-up displej, opravdu působivým prvkem jsou ovšem „klávesy piána“ na středové konzoli umožňující přímý přístup k řadě funkcí.
Výrazně navýšena byla bezpečnostní stránka, neboť nechybí systém Drive Assist upravující jízdu ve zvoleném pruhu a disponující adaptivním tempomatem. Zmínit můžeme rovněž autonomní brzdy, monitoring aut ve slepém úhlu či únavy řidiče, detekci dopravního značení či parkovací asistent. Jejich výčet ale samozřejmě bude záviset na zvolené výbavě - k dispozici bude hned pět stupňů Active, Allure, GT Line a GT. Spojeny budou ale hlavně se spalovacími jednotkami.
To všechno jsou věci, které se nikterak nevymykají tomu, co si dnes můžete na trhu pořídit. K 2008 nedostanete ani pohon 4x4, ani větší motor s vyšším výkonem a ani elektrická verze není něčím, co by umělo ohromit, zaujmout může leda vzhled či ona obří maska. Přesto nepochybujeme o tom, že tento vůz půjde skvěle na odbyt, protože taková je doba. Máte-li na něj zálusk, konvenční i elektrické varianty dorazí do prodeje ještě před koncem letošního roku. Živý debut lze čekat na autosalonu ve Frankfurtu, ceny budou nejspíše oznámeny někdy v té době.




















Nový Peugeot 2008 dorazil s obří čelní maskou. Za ní se skrývají maloobjemové spalovací agregáty či elektromotor
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva