Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Instinct je kanidát na hvězdu Ženevy. Je sexy a má 300 koní
27.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi se v poslední době znovu snaží přicházet s atraktivnějšími vozy a koncept Instinct je toho důkazem. Má ukázat nový designový směr i techniku.
Ženevský autosalon je sice již za rohem, Peugeot prozatím mlčí o tom, co tam chce ukázat. Je otázkou, zda jde o záměr, či mají Francouzi jednoduše plné ruce práce s možným převzetím Opelu. Tyto nejasnosti ale můžeme momentálně hodit za hlavu, neboť odhalen byl koncept Instinct, který předznamenává budoucí designový směr značky. Zároveň ukazuje řadu technologií, které Peugeot v příštích letech uvede.
Instinct má karoserii typu Shooting Brake, přičemž je o trochu delší než Peugeot 308, nicméně zároveň také kratší než kombík 308 SW. Sedí citelně blíže k zemi než oba tyto sériové modely. Pod kapotou konceptu pak najdeme plug-in hybridní ústrojí, které produkuje 300 koní a pohání všechna čtyři kola skrze automatickou převodovku.
Detailněji se automobilka o kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru nerozepisuje, nicméně můžeme vytušit, že jde o benzinovou jedna-šestku, která si nejspíše vzala na starost kola přední, zadní mají na starost elektromotory. Ovšem Instinct není o pohonné soustavě, jízdní dynamice či spotřebě, jeho klíčové atributy najdeme zcela jinde. Byť k nízké spotřebě taktéž přispívají.
Šéf projektu Matthias Hossann uvedl, že jeho tým spolupracoval s experty na aerodynamiku, na konceptu tak najdeme řadu aktivních prvků, jež jsou aktivovány při rychlosti okolo 88 km/h. Vertikální světelné elementy jsou vysunuty dopředu o 60 milimetrů, aby napomohly vytvářet přítlak. O to samé se pak stará malý spoiler vysouvající se ze spodní části zadního skla.
Samotné čelní světlomety pak jsou kompletně osazeny technologii LED, navíc jsou v nich integrovány kamery, které jsou součástí systému autonomního řízení. Dle Hossanna se tak splnilo jeho přání, aby „kamery sloužily jako oči vozu, místo toho, abychom měli senzory rozeseté po celé přídi“. Opomenout pak nesmíme ani na kola, která byla vyrobena částečně z karbonu kvůli redukci hmotnosti.
Uvnitř konceptu najdeme čtveřici individuálních sedadel, které se mohou otáčet okolo své osy. Všichni pasažéři mají přístup k displejům s vysokým rozlišením, neboť Instinct je připojen na Internet of Things, internet věcí. Tento systém spolupracuje s cloudem Samsungu a je plně synchronní s mobilními telefony cestujících. Vůz se tak může učit jejich zvykům.
Ve výsledku je tedy zcela jedno, kdo se zrovna chystá usednout za volant. Jakmile koncept rozpozná daný mobilní telefon, uzpůsobí jeho majiteli řidičský režim, ambientní osvětlení, audio systém či samotné nastavení vozu. Aktivován ostatně nemusí být ani samotný volant, Instinct je vybaven autopilotem úrovně SAE 5, jenž již plně nahradí řidiče z masa a kostí.
I přes aktivaci autonomního režimu ovšem můžete specifikovat samotnou jízdu skrze i-Device. Tedy systém usazený vedle 9,7palcového displeje na středové konzoli, který v danou chvíli zastává volant a pedály. Řidič či ostatní pasažéři přitom mohou navolit agresivitu jízdy, předjížděcí manévry či naopak pomalou jízdu po bulvárech.
Tyto schopnosti systému autonomního řízení jsou důvodem, proč podobný autopilot ve vozech Peugeotu neuvidíme dříve než v roce 2025. Internet of Things však dle Samsungu může být použita ve vozech okamžitě. Peugeot je první značkou, která s korejskou firmou spolupracovala. To ovšem neznamená, že jejího příkladu nebude nikdo další následovat.







Koncepční Peugeot Instinct se ukázal nejen na oficiálních fotkách...
...ale rovněž i na první živé prezentaci, kde odhalil daleko více detailů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 11 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch