Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hybrid Air: hybridní ústrojí „žijící” ze vzduchu jde opravdu do výroby
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nová technologie se má na silnici objevit za nějaké tři roky. Spotřebou paliva ve výši 2,9 l/100 km se ovšem Peugeot chlubí již nyní.
Na počátku roku jsme poprvé zmínili novou hybridní pohonnou jednotku francouzského koncernu PSA. Pod názvem Hybrid Air se poprvé ukázala v Citroënu C3 na březnovém ženevském autosalonu, ani tehdy však automobilka nezmínila sériovou výrobu. K té ale nakonec opravdu dojde, i když v řádech týdnů to nebude. Podle Peugeotu by se mělo jednat nejdříve o rok 2015, přičemž první vlaštovka ponese na přídi logo lva a nikoliv dvojici chromovaných šípů.
Zvolený model, který danou technologii uvede do prodeje, v současnosti ještě není znám. Značka však uvádí, že jednat by se mělo o lehký hatchback typu Peugeotu 208. U něj by totiž až tak nevadila váhová penalizace ve výši nějakých 100 kilogramů, jež je s instalací hybridní pohonné jednotky spojena. Na rozdíl od elektromobilů zde totiž nepotřebujete těžké baterie, místo toho si vůz vystačí se zásobníkem vzduchu.
Celý princip pak následně spočívá na stlačení tohoto vzduchu, díky čemuž se roztočí hydraulický motor uložený vpředu hned vedle běžné spalovací jednotky (nemusíme snad ani dodávat, že půjde o „máloválec” s miniaturním objemem). Ten následně hodlá výkonem zásobovat přední kola skrze běžnou převodovku, čímž je kromě hmotnosti zredukována komplexnost materiální i finanční.
Stejně jako u běžných hybridů pak řidič dostane k dispozici tři jízdní režimy. První počítá se zapojením benzinové pohonné jednotky, druhý s kombinací obou motorů a třetí jen s využitím energie vycucané ze vzduchu. Peugeot však momentálně udává, že zásobník lze naplnit pouze regenerativním brzděním - je tedy zřejmé, že dlouho „bezemisně“ nepojedete.
Samotný dojezd automobilka nezmiňuje, v rámci kombinované spotřeby ale prý máme počítat s 2,9 l/100 km. To je ovšem údaj, který nebyl ani tak vycucán ze vzduchu, jako spíše z palce. Jak jsme totiž řekli, zásobník vám na dlouho nevydrží a k jeho opětovnému naplnění hned tak nedojde, pokud navíc pojedete efektivně, tedy prakticky bez brzdění, nemáte ani čím jej naplnit a jak hybridní ústrojí kloudně využít. Při měření v laboratořích je to ale evidentně jedno, v těch bude stačit naplněný „měch” v simulaci městského provozu a spotřeba poletí dolů.
Uvidíme tedy za nějaké dva tři roky, jak si „pneumatický hybrid“ Peugeotu povede v reálu. Rozhodně však prý nemáme počítat, že by jej v showroomech doplnila produkční verze konceptu 208 FE. Z tohoto cvičení totiž značka využije pouze know-how, tedy výrobu lehkého motoru a práci s kompozitními materiály.
Technologie Hybrid Air skutečně zamíří do výroby, přičemž objevit se má u lehkého hatchbacku typu Peugeotu 208
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva