Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot-Citroën 1,2 e-THP: tříválcové turbo startuje v modelech C4 a 2008
16.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský downsizing má přinést až 130 koní a pětilitrovou žíznivost. Chystá se ovšem i slabší verze se silou 110 koní a spotřebou 3,9 l/100 km.
O pohonných jednotkách francouzského koncernu PSA dnes již byla řeč. Jen diesely ale Peugeotu a Citroënu nestačí, proto příští rok představí pod kapotami svých modelů nový, už dříve avizovaný přeplňovaný tříválec e-THP. Ten je založen na atmosférickém agregátu 1,2 VTi, který již známe třeba ze sedanu C-Elysée. Ve srovnání s jeho 72 koňmi ovšem potenciál pohonné jednotky patřičně naroste - na přední kola totiž zamíří koní hned 130, maximum točivého momentu činí 230 Nm.
Měnit se samozřejmě bude také spotřeba, jejíž výše závisí na konkrétním modelu. V případě Citroënu C4 tak můžeme očekávat pětilitrový průměr (některé zdroje hovoří dokonce ještě o půllitrovém navýšení), zatímco Peugeot 2008 se má pohybovat pouze za 4,6 l/100 km. Při 50litrové nádrži tak nabídne dojezd až 1 087 km. V jeho případě navíc známe i jízdní dynamiku, která slibuje zrychlení z klidu na stovku za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h.
V případě obou modelů můžete samozřejmě počítat se standardním systémem start/stop a šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako s lehkým cenovým navýšením oproti atmosférickému motoru 1,6 VTi, který má de facto zastoupit. Přesné částky aktuálně nejsou k dispozici, hovoří se ovšem zhruba o 8 000 Kč navíc oproti zmiňovanému čtyřválci. Citroën C4 by tak před veškerými slevami měl vyjít na 430 tisíc, zatímco Peugeot 2008 bude bez bonusů stát 404 tisíc.
Jen touto verzí ale downsizing koncernu PSA nekončí. Tříválec e-THP by totiž v průběhu příštího roku měl dorazit rovněž s výkonem 110 koní, přičemž spotřeba v té chvíli klesne na pouhých 3,9 l/100 km. Prvními vlaštovkami, které tento agregát dostanou, se pak stanou Citroën C3 a DS3. U nich si však na jakékoliv další informace budeme muset ještě počkat.















Peugeot 2008 má díky motoru 1,2 e-THP nabídnout spotřebu pouhých 4,6 l/100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07