Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508: lví limuzína v detailech
16.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.
Jak už jsme zmínili v prvním představení 508, úkolem novinky je nahradit hned stávající modely, 407 a 607. Bude tedy bojovat o přízeň zákazníků ve střední třídě a současně se bude snažit zaujmout zájemce o luxusní limuzíny. Je postaven na stejném základu jako Citroëny C5 a C6, o komfort by tedy mělo být postaráno. Stejně tak je jasné, že bude na palubě dostatek místa jak v první, tak ve druhé řadě sedadel.
Otázky však vyvstávají při pohledu na nabízené pohonné jednotky. Na rozdíl od Citroënů můžete zapomenout na nejen na třílitrový šestiválec, ale také na dvoulitr. Z benzínových motorů totiž bude na výběr ze dvou čtyřválců o objemu 1,6 l. První 1,6 VTi s výkonem 120 k bude spojen se šestistupňovou, elektronicky kontrolovanou (neboli robotizovanou) manuální převodovkou. Druhý je „starý známý” 1,6 THP o výkonu 156 k, ke kterému bude k dispozici manuál i automat.
Nabídka dieselových agregátů je přece jen obsáhlejší. Začíná u 1,6 e-HDi o výkonu 112 k s 5° manuálem či 6° robotizovanou převodovkou, pokračuje 2,0 HDi 140 k s manuálem, 2,0 HDi 163 k a končí u 2,2 HDi s 204 k, v obou posledních případech je motor spojen výhradně s 6° automatem. Podrobnější informace naleznete v tabulkách níže.
V roce 2012 plánuje Peugeot přivést na trh hybrid s pohonem kombinací dieselové jednotky a elektromotoru, tedy stejně jako u Peugeotu 3008 HYbrid4. Přední kola bude pohánět dvoulitrový diesel, zadní pak zmíněný elektromotor. Celkový výkon obou motorů je 200 k a dohromady vytvářejí něco na způsob pohonu všech kol ve stylu Lexusu RX.
Obě karosářské varianty budou za nedlouho představeny na pařížském autosalonu a začátek prodejů je plánován na leden příštího roku.
Technické údaje
Rozměry a hmotnosti (v závorce hodnoty pro kombi)
Délka: 4 792 (4 813) mm
Šířka: 2 068 (2 068) mm
Výška: 1 456 (1 476) mm
Rozvor náprav: 2 817 (2 817) mm
Přední/zadní převis: 985/990 (985/1 011) mm
Základní objem zavazadlového prostoru dle VDA: (560) l
Benzínové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 l Vti | 1,6 l THP | |
Objem [cm3] | 1598 | |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 80 (120) / 6000 | 115 (156) / 6000 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 160 / 4 250 | 240 / 1400 - 4000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 | 218 (217) |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 (9,20 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 8,2 | 9,3 (10,4) |
Mimo město | 5,2 | 5 (5,5) |
Kombinovaná | 6,2 | 6,7 (7,1) |
Hmotnost [kg] | 1390 | 1400 (1410) |
Dieselové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 HDI | 2,0 HDI | ||||||
Objem [cm3] | 1560 | 1997 | |||||
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 82 (112) / 3600 | 103 (140) / 4000 | |||||
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 240-254
/ 1500-3000 (270-285/ 1750 - 2000 |
320 - 340 / 2000 | |||||
Max. rychlost [km/h] | 188 (194) | 210 | |||||
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,3 (11,9) | 9,8 | |||||
Spotřeba paliva (l/100 km) | |||||||
Město | 5,9 (5,1) | 6,8 | |||||
Mimo město | 4,2 (4,1) | 4 | |||||
Kombinovaná | 4,8 (4,4) | 4,8 | |||||
Hmotnost [kg] | 1405 (1410) | 1430 |
2,0 HDI | 2,2 HDI | |
Objem [cm3] | 1997 | 2179 |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 120 (163) / 3750 | 150 (204) / 3500 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 340 / 2000 - 3000 | 450 / 2000 - 2750 |
Max. rychlost [km/h] | 223 | 232 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 7,8 | 8,1 |
Mimo město | 4,5 | 4,7 |
Kombinovaná | 5,7 | 5,7 |
Hmotnost [kg] | 1520 | 1540 |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva