Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2015: facelift odhalen, nové motory mají nejnižší spotřebu v segmentu
18.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel sedan, kombík i verze RXH. Mají nová světla či masku, změn doznal rovněž interiér.
S modernizacemi se dnes roztrhl pytel. Dopoledne jsme si představili faceliftovaný Mercedes-Benz CLS, nyní si na paškál vezmeme Peugeot 508. Jeho příchod byl anoncován na počátku května skrze fotky přídě, spíše než na karoserii se ovšem úřadovalo pod ní. Francouzská automobilka totiž na své vlajkové lodi představila nové pohonné jednotky, které mají snížit spotřebu a emise CO2 na nejnižší úroveň v segmentu.
Než se ovšem pod přepracovanou kapotu podíváme, představíme si další vizuální změny. Ty souvisí hlavně s novou čelní maskou, která kopíruje styl Peugeotu 308. Na ni se navíc přesunulo logo lva. Mimo to jsou tu nové světlomety i LEDky pro denní svícení. Ty na sedanu a kombíku přitom mají tvar bumerangu, zatímco verze RXH přichází se třemi spáry, jež reflektují tvar nových zadních svítilen. I ty jsou diodové.
Pozměněný tvar světel a čelní masky si vyžádal i přepracování nárazníku, tím je však venkovním změnám konec a my se můžeme přesunout do kabiny. Zde přitom najdeme 7palcový dotykový displej, díky kterému byl zredukován počet tlačítek. Zároveň mohla být zvětšena uzavíratelná přihrádka na středové konzoli, do výbavy pak přibyl monitoring vozů ve slepém úhlu a zpětná kamera.
To je ale vše také v rámci kabiny, pročež se již můžeme věnovat ohlášené modernizaci v motorovém prostoru. Za benzinové agregáty zde vystupuje nová verze 1,6litrového čtyřválce THP, která na přední kola posílá 165 koní. Spojena je přitom se systémem start/stop, přičemž k dispozici je s automatem i manuálem. Při jeho volbě pak mají emise CO2 klesnout z původních 144 gramů na kilometr na 131 g/km.
Ještě níže pak zachází nový dvoulitrový turbodiesel BlueHDI, který je k mání s výkonem 150 nebo 180 koní. V prvním případě totiž emise činí 105 gramů, v druhém pak 111 gramů na kilometr. Absolutním lídrem je však i nadále hybridní provedení, které si na některých trzích můžete pořídit také ve formě sedanu, v České republice však danou technologii nabízí pouze Peugeot 508 RXH.
V případě hybridní techniky na první pohled k žádným změnám nedošlo, i nadále tak máme tu čest s výkonem 163 a 37 koní. Jisté zásahy však Peugeot provést musel, neboť průměrné emise CO2 klesly ze 104 gramů na 85 g/km. U sedanu se pak dokonce máme dočkat papírové spotřeby ve výši 3,3 litrů na sto kilometrů, pseudoterénní kombi ovšem bude nepatrně žíznivější.
S největší pravděpodobností pak dojde i k lehčímu navýšení cen, konkrétní částky ovšem Peugeot oznámí až blíže k zahájení prodeje. To je v Evropě naplánováno na 10. září, v Číně si ovšem budou muset počkat až na leden příštího roku. Zmínit pak nesmíme opomenout ani výstavní premiéru, která proběhne v srpnu simultánně na autosalonech v Moskvě a Chengdu.


























Facelift se dotkl celé řady Peugeotu 508, nejmenší změny najdeme u modelu RXH
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 4 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 5 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 7 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 8 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva