Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508 2014: facelift ve znamení diod detailně, včetně českých cen
10.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace dodala sedanu a kombíku nová světla i nárazníky. Díky nim narostla celková délka, pod kapotu pak zamířily výkonnější motory.
O modernizaci francouzské vlajkové lodi jsme se zmiňovali již v červnu, kdy na světlo světa prosákly první fotky a informace. Při té příležitosti jsme naznačili, že ačkoliv je výstavní premiéra modelu naplánována na pařížský autosalon, de facto se již bude jednat o křížek po funuse. Dnešním dnem totiž startuje prodej faceliftovaného Peugeotu 508, přičemž stejně jako dříve můžete sáhnout po sedanu, kombíku či verzi RXH.
Než se ovšem dostaneme k českým cenám, které jsou již známé, je třeba zopakovat a případně doplnit prvky, jimiž se vůz nově chlubí. Zvenčí se přitom jedná hlavně o novou příď, kterou u vyšších úrovní výbavy zdobí již jen LEDkové světlomety. Nižší stupně pak diody používají v případě denních světel, mlhovek či směrovek, v rámci hlavních světlometů však i nadále spoléhají na halogeny.
Mimo předku se LEDky nastěhovaly rovněž na záď, kde se sedan pyšní novými horizontálními lampami. Každá z nich přitom obsahuje 36 diod, v případě kombíku či verze RXH si ovšem zákazníci musí vystačit se stávajícím provedením. Pro všechny modely je ovšem nová přední kapota, stejně jako se přepracování dočkaly také nárazníky na obou stranách.
Díky tomu můžeme počítat s prodloužením předního a zadního převisu, čímž nám narostla také celková délka. Sedan tedy nově měří 4 830 mm, kombi je kupodivu o milimetr kratší. Důvodem je zmíněné přepracování zadního nárazníku, který má nyní nabízet větší ochrannou funkci a tak je ve srovnání s kombíkem delší (konkrétně měří převis 22 mm).
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde rovněž najdeme řadu změn. Tou zásadní je příchod dvoulitrového dieselu BlueHDi pod kapotu verze RXH, která dosud byla k mání pouze s hybridním pohonným ústrojím. To v nabídce nechybí ani po faceliftu, 180 naftových koní ale dozajista dorazí s nižší cenou. Ta však bude známa až při listopadovém zahájení prodeje.
U standardního sedanu a kombíku však lze s novým dvoulitrem BlueHDi počítat, přičemž kromě 180 koní je k mání také verze naladěná na 150 koní. Ta v případě méně praktického modelu vychází ve verzi Active na 728 000 Kč, v kombinaci s objemnějším zavazadelníkem podraží o 32 tisíc korun. Více koní je k mání až na vyšší úrovni Allure za minimálně 865 000 Kč.
Další novinkou je příchod motoru 1,6 THP o výkonu 165 koní, který je stejně jako dieselový dvoulitr standardně spojen se systémem start/stop. Vybírat přitom můžete mezi manuální a automatickou převodovkou, pokaždé je však třeba zamířit až na úroveň výbavy Active. Platit přitom budete 687 00 Kč za manuál, respektive 727 tisíc korun za automat.
Na zmíněném druhém stupni výbavy je přitom již standardem nový sedmipalcový dotykový displej, zatímco základní úroveň Access si musí vystačit s audio systémem s přehrávačem MP3 a jednoduchou verzí palubního počítače. V kombinaci s motorem 1,6 VTi o výkonu 120 koní přitom sedan startuje na sumě 594 000 Kč, kombi je opět o 32 tisíc Kč dražší.
Bližší informace o dalších motorizacích (1,6 e-HDi, 2,0 HDi, 2,2 HDi) či výbavách (Allure a GT) najdete jako obvykle v oficiálních cenících, které si můžete stáhnout zatím jen pro sedan (PDF, 261 kB) a kombi SW (PDF, 262 kB). Jak jsme totiž uvedli výše, Peugeot RXH bude k mání až od listopadu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 2014







































































Oficiální fotogalerie Peugeotu 508 SW 2014
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
Číňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před hodinouV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 2 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 4 hodinamiHyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před 5 hodinamiK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva