Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje
3.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po crossoveru 3008 představuje model 5008 další úplnou novinku značky Peugeot. Tentokráte se jedná o klasické MPV na půdorysu nižší střední třídy.
Novinka s rozměry 4,53 m na délku a 1,64 m na výšku rozšiřuje stávající modelovou řadu o přímého konkurenta francouzského kolegy Renaultu Grand Scénic. Hodnota koeficientu čelního odporu vzduchu Cx 0,29 napovídá, že model 5008 našel inspiraci u vysokorychlostních vlaků. Přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, umožňuje pronikání vzduchem účinněji a s minimálním odporem.
Při pohledu z profilu je jasně viditelná elegantní stylová linie, která začíná v úrovni zadních dveří, zvýrazňuje se na blatnících a obepíná celou záď vozu. Křivka dodává bokům i zadnímu víku vozu dynamický vzhled.
Na široké čelní sklo o ploše 1,70 m² navazuje stejně velká prosklená panoramatická střecha, která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší.
Zvýšená pozice při řízení je typickou vlastností pro tento typ vozů. Řidiči umožňuje dobrý přehled o tom co se děje na silnici, k čemuž pomáhá i užití moderních technologií jako je například Head-Up displej zobrazující provozní informace o vozidle či bezpečnou vzdálenost od ostatních vozů měřenou radarovým asistentem. Úhlem sklonu svisle posazeného volantu připomíná model 308 ve verzi hatchback.
Interiér přináší četné inovace, které jsou patrné v každém detailu vozu. Předsazená palubní deska je vyvedena v souladu s dynamickými křivkami exteriéru a přispívá k celkově prostornějšímu dojmu. Elegantní středový panel nabídne propracovanou ergonomií ovladačů. Interiér oplývá celkově lepší kvalitu materiálů i dílenského zpracování. Nechybí ani velké množství odkladacích a úložných prostor, jako například chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 l. Do této schránky lze uschovat například dvě půl litrové láhve. Podle stupně výbavy zde můžeme najít i konektor rozhraní USB.
Největší přednosti interiéru jsou prostor a variabilita. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit dokonale rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce o celkové délce 2,76 m. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem od 758 l do 823 l. Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složených sedadel ve druhé řadě. U pětimístné verze lze navíc využít i prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l.
Paleta nabízených motorů
Z benzinových motorů bude při uvedení v nabídce:
•1.6 l VTi 120 k MAN5 Euro 5 - 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l THP 156 k MAN6 Euro 5 - 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombin. cyklu
Dieselová řada se bude skládat ze čtyř pohonných jednotek:
•1.6 l HDI FAP 110 k MAN6 - 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l HDI FAP 110 k MCP - 5,2 l/100 km a 135 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDI FAP 150 k AUT6 Euro 5 - 5,8 l/100 km a 151 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDi FAP 163 k AUT6 Euro 5 - 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombin. cyklu
Peugeot se dle svých slov zaměřil i na solidní chování vozu na silnici, při minimální ztrátě jízdního komfortu vozů MPV. Nevíme, jak moc tomu pomohou pneumatiky velikosti 16" a 17" s nízkým valivým odporem, které budou pro 5008 standardně dodávány, alternativou pro náročnější řidiče budou 18" kola se standardními pneu.
O snadné řízení se postará elektrohydraulický posilovač, který rovněž vyhoví spíše nízké spotřebě než aktivní jízdě, ale tu snad od 5008 nikdo ani vyžadovat nebude...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva