Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje

Po crossoveru 3008 představuje model 5008 další úplnou novinku značky Peugeot. Tentokráte se jedná o klasické MPV na půdorysu nižší střední třídy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje

3.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po crossoveru 3008 představuje model 5008 další úplnou novinku značky Peugeot. Tentokráte se jedná o klasické MPV na půdorysu nižší střední třídy.

Novinka s rozměry 4,53 m na délku a 1,64 m na výšku rozšiřuje stávající modelovou řadu o přímého konkurenta francouzského kolegy Renaultu Grand Scénic. Hodnota koeficientu čelního odporu vzduchu Cx 0,29 napovídá, že model 5008 našel inspiraci u vysokorychlostních vlaků. Přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, umožňuje pronikání vzduchem účinněji a s minimálním odporem.

Při pohledu z profilu je jasně viditelná elegantní stylová linie, která začíná v úrovni zadních dveří, zvýrazňuje se na blatnících a obepíná celou záď vozu. Křivka dodává bokům i zadnímu víku vozu dynamický vzhled.

Na široké čelní sklo o ploše 1,70 m² navazuje stejně velká prosklená panoramatická střecha, která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší.

Zvýšená pozice při řízení je typickou vlastností pro tento typ vozů. Řidiči umožňuje dobrý přehled o tom co se děje na silnici, k čemuž pomáhá i užití moderních technologií jako je například Head-Up displej zobrazující provozní informace o vozidle či bezpečnou vzdálenost od ostatních vozů měřenou radarovým asistentem. Úhlem sklonu svisle posazeného volantu připomíná model 308 ve verzi hatchback.

Interiér přináší četné inovace, které jsou patrné v každém detailu vozu. Předsazená palubní deska je vyvedena v souladu s dynamickými křivkami exteriéru a přispívá k celkově prostornějšímu dojmu. Elegantní středový panel nabídne propracovanou ergonomií ovladačů. Interiér oplývá celkově lepší kvalitu materiálů i dílenského zpracování. Nechybí ani velké množství odkladacích a úložných prostor, jako například chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 l. Do této schránky lze uschovat například dvě půl litrové láhve. Podle stupně výbavy zde můžeme najít i konektor rozhraní USB.

Největší přednosti interiéru jsou prostor a variabilita. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit dokonale rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce o celkové délce 2,76 m. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí zavazadlový prostor objem od 758 l do 823 l. Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složených sedadel ve druhé řadě. U pětimístné verze lze navíc využít i prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l.

Paleta nabízených motorů

Z benzinových motorů bude při uvedení v nabídce:

•1.6 l VTi 120 k MAN5 Euro 5 - 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l THP 156 k MAN6 Euro 5 - 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2 v kombin. cyklu

Dieselová řada se bude skládat ze čtyř pohonných jednotek:

•1.6 l HDI FAP 110 k MAN6 - 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2 v kombin. cyklu
•1.6 l HDI FAP 110 k MCP - 5,2 l/100 km a 135 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDI FAP 150 k AUT6 Euro 5 - 5,8 l/100 km a 151 g /km CO2 v kombin. cyklu
•2.0 l HDi FAP 163 k AUT6 Euro 5 - 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2 v kombin. cyklu

Peugeot se dle svých slov zaměřil i na solidní chování vozu na silnici, při minimální ztrátě jízdního komfortu vozů MPV. Nevíme, jak moc tomu pomohou pneumatiky velikosti 16" a 17" s nízkým valivým odporem, které budou pro 5008 standardně dodávány, alternativou pro náročnější řidiče budou 18" kola se standardními pneu.

O snadné řízení se postará elektrohydraulický posilovač, který rovněž vyhoví spíše nízké spotřebě než aktivní jízdě, ale tu snad od 5008 nikdo ani vyžadovat nebude...


Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 1 - peugeot_5008_2009_04Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 2 - peugeot_5008_2009_03Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 3 - peugeot_5008_2009_05Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 4 - peugeot_5008_2009_27Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 5 - peugeot_5008_2009_26

Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 6 - peugeot_5008_2009_09Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 7 - peugeot_5008_2009_10Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 8 - peugeot_5008_2009_11Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 9 - peugeot_5008_2009_12Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 10 - peugeot_5008_2009_13Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 11 - peugeot_5008_2009_14Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 12 - peugeot_5008_2009_15Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 13 - peugeot_5008_2009_16Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 14 - peugeot_5008_2009_17Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 15 - peugeot_5008_2009_18Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 16 - peugeot_5008_2009_19Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 17 - peugeot_5008_2009_20Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 18 - peugeot_5008_2009_21Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 19 - peugeot_5008_2009_22Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 20 - peugeot_5008_2009_23Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 21 - peugeot_5008_2009_24Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 22 - peugeot_5008_2009_25Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 23 - peugeot_5008_2009_08

Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 24 - peugeot_5008_2009_28Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 25 - peugeot_5008_2009_29Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 26 - peugeot_5008_2009_31Peugeot 5008: kompaktní MPV se představuje - 27 - peugeot_5008_2009_30

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.