Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 4008: francouzské ASX podruhé
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po odhalení 4008 je vše jasné. Vedle Citroënu C4 Aircross je na světě další francouzské Mitsubishi ASX, které oběma vozům poskytlo svou techniku.
Když jsme vám před pár hodinami představovali nový Citroën C4 Aircross, který se oproti našim včerejším předpokladům ukázal být klasickým SUV a nikoli jen „zoffroadovaným” kompaktem, pojali jsme podezření, že podobně jako francouzské modely C-Crosser a 4007 vycházejí z Mitsubishi Outlander, půjde v případě této novinky o variaci na Mitsubishi ASX. Jenže v prezentaci Citroënu o tom nepadlo ani slovo, a tak jsme se tomuto tématu v našem předchozím článku raději vyhnuli. O pár hodin později ovšem se „svým ASX” vyrukoval i Peugeot, kořeny vozu přiznal a bylo vše jasné - na světě je dvojice vozů s francouzským designem a japonsko-francouzskou technikou.
Jedinou výraznou odlišností 4008 oproti C4 Aircross je jeho vzhled. I v tomto případě lze říci, že nepřináší nic přelomového a zůstává věrný liniím, jenž se objevily na posledních produkčních novinkách lví automobilky. Pozitivní nesporně je, že po ASX není - krom základního tvaru - na voze ani památky, a tak jej zákazníci nebudou vnímat jen jako evropskou kopii asijského originálu. Jestli se vám 4008 líbí, to posuďte sami, my dodáme jen to, že stejně jako u Aircrossu bude pro vnější vzhled typické i širší využití LED, na oficiálních snímcích ale příliš patrné nejsou.
Ani v tomto případě nemůžeme nahlédnout do interiéru a představu o jeho dispozicích můžeme leda vytušit z uvolněných informací o vnějších rozměrech. Ty jsou na milimetr stejné jako u C4 (4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na výšku) a zcela totožný je i objem zavazadlového prostoru (442 litrů).
Též u informací o technice musíme opakovat fakta uvedená v prvotním představení C4 Aircross - benzinové motory 1,6i a 2,0i s výkony 115 a 153 koní, naftové 1,6 HDi a 2,0 HDI se 110 a 150 koňmi, tři typy převodovek (pěti- a šestistupňová manuální nebo automatická CVT) a pohon všech nebo jen předních kol dle volby, přičemž pro slabší benzinový motor bude k dispozici jen pohon 4x2, to vše je stejné. Zajímavé je, že Peugeot na rozdíl od Citroënu neříká, že by 4008 ve verzi 2,0i neměl být k mání v Evropě, navíc u tohoto motoru uvádí mezi převodovkami na výběr i pětistupňový „manuál”. Ale předpokládáme, že půjde spíše o nekompletní informaci než jiný faktický stav, oba vozy budou velmi pravděpodobně vyráběny bok po boku a jiné technické vybavení pro evropské trhy by bylo poněkud zvláštní. Možné je ale v tuto chvíli všechno.
Dalších detailů Peugeot uvolnil ještě méně než Citroën, ostatně i přiložené snímky jsou jen čtyři. Lidé z automobilky se rozpovídali navíc jen o pohonu všech kol, který nabídne volitelně buď jen přední poháněná kola (režim 4x2), automaticky připojitelný pohon zádě (4x4) nebo permanentní pohon obou obou os (Lock). To ale pro ty, kteří znají Mitsubishi ASX, není nic nového.
Víme dále jen to, že veřejná premiéra vozu se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhém kvartálu roku 2012. Vzhledem k době virtuální premiéry ale očekáváme, že ještě před Ženevou se o voze dozvíme mnohem více.




Peugeot 4008 zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Nejprodávanější auta Evropy za rok 2024 zpochybňují teze o všeobjímající popularitě SUV, o alternativních pohonech ani nemluvě
24.1.2025Neúspěšný německý kancléř nepochopil vůbec nic. Chce ještě víc popírat realitu celoevropskými dotacemi na elektromobily
24.1.2025Policie objevila les plný ukradených Land Roverů, byla v něm víc než polovina loni odcizených aut
24.1.2025Stále víc řidičů elektrických aut přichází na to, že obsloužit s nimi dovolenou je velká osina v zadnici
24.1.2025Téměř nejeté moderní BMW za 250 tisíc Kč není vtip ani omyl. „Jen” je ošklivé, nechtěné, má automat a nejhorší barvu
24.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva