Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 4008: francouzské ASX podruhé
30.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po odhalení 4008 je vše jasné. Vedle Citroënu C4 Aircross je na světě další francouzské Mitsubishi ASX, které oběma vozům poskytlo svou techniku.
Když jsme vám před pár hodinami představovali nový Citroën C4 Aircross, který se oproti našim včerejším předpokladům ukázal být klasickým SUV a nikoli jen „zoffroadovaným” kompaktem, pojali jsme podezření, že podobně jako francouzské modely C-Crosser a 4007 vycházejí z Mitsubishi Outlander, půjde v případě této novinky o variaci na Mitsubishi ASX. Jenže v prezentaci Citroënu o tom nepadlo ani slovo, a tak jsme se tomuto tématu v našem předchozím článku raději vyhnuli. O pár hodin později ovšem se „svým ASX” vyrukoval i Peugeot, kořeny vozu přiznal a bylo vše jasné - na světě je dvojice vozů s francouzským designem a japonsko-francouzskou technikou.
Jedinou výraznou odlišností 4008 oproti C4 Aircross je jeho vzhled. I v tomto případě lze říci, že nepřináší nic přelomového a zůstává věrný liniím, jenž se objevily na posledních produkčních novinkách lví automobilky. Pozitivní nesporně je, že po ASX není - krom základního tvaru - na voze ani památky, a tak jej zákazníci nebudou vnímat jen jako evropskou kopii asijského originálu. Jestli se vám 4008 líbí, to posuďte sami, my dodáme jen to, že stejně jako u Aircrossu bude pro vnější vzhled typické i širší využití LED, na oficiálních snímcích ale příliš patrné nejsou.
Ani v tomto případě nemůžeme nahlédnout do interiéru a představu o jeho dispozicích můžeme leda vytušit z uvolněných informací o vnějších rozměrech. Ty jsou na milimetr stejné jako u C4 (4 340 mm na výšku, 1 800 mm na šířku a 1 630 mm na výšku) a zcela totožný je i objem zavazadlového prostoru (442 litrů).
Též u informací o technice musíme opakovat fakta uvedená v prvotním představení C4 Aircross - benzinové motory 1,6i a 2,0i s výkony 115 a 153 koní, naftové 1,6 HDi a 2,0 HDI se 110 a 150 koňmi, tři typy převodovek (pěti- a šestistupňová manuální nebo automatická CVT) a pohon všech nebo jen předních kol dle volby, přičemž pro slabší benzinový motor bude k dispozici jen pohon 4x2, to vše je stejné. Zajímavé je, že Peugeot na rozdíl od Citroënu neříká, že by 4008 ve verzi 2,0i neměl být k mání v Evropě, navíc u tohoto motoru uvádí mezi převodovkami na výběr i pětistupňový „manuál”. Ale předpokládáme, že půjde spíše o nekompletní informaci než jiný faktický stav, oba vozy budou velmi pravděpodobně vyráběny bok po boku a jiné technické vybavení pro evropské trhy by bylo poněkud zvláštní. Možné je ale v tuto chvíli všechno.
Dalších detailů Peugeot uvolnil ještě méně než Citroën, ostatně i přiložené snímky jsou jen čtyři. Lidé z automobilky se rozpovídali navíc jen o pohonu všech kol, který nabídne volitelně buď jen přední poháněná kola (režim 4x2), automaticky připojitelný pohon zádě (4x4) nebo permanentní pohon obou obou os (Lock). To ale pro ty, kteří znají Mitsubishi ASX, není nic nového.
Víme dále jen to, že veřejná premiéra vozu se odehraje v březnu na autosalonu v Ženevě a do prodeje se dostane v druhém kvartálu roku 2012. Vzhledem k době virtuální premiéry ale očekáváme, že ještě před Ženevou se o voze dozvíme mnohem více.
Peugeot 4008 zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis