Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 R HYbrid: ostrá verze má 500 koní, skoro na všech kolech
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Čtyřkolka s 500 koňmi vypadá zajímavě, než zjistíte, že na zadní nápravě může být jen 115 z nich. A že sériová 308 R stále není.
Možná si vzpomenete na koncept Peugeotu 308 R z předloňského září, stroj, který sliboval 270 koní a 330 Nm a zároveň spotřebu 6 litrů na sto. Nic takového zatím v katalogu Peugeotu není, zato se můžeme podívat na další koncept na tohle téma. A je téměř dvakrát silnější - nabídne 500 koní, které proudí na všechna čtyři kola.
Nečekejte ale osmiválec místo zadních sedaček, novinka se jmenuje Peugeot 308 R HYbrid a už z názvu je jasné, odkud vítr vane. Spalovací šestnáctistovka THP dodá 270 koní - a pravděpodobně také 330 Nm, údaj o točivém momentu není oficiálně znám - a zbylých 230 přidají dva elektromotory o síle 115 koní. Jeden pomáhá motoru na přední nápravě a je tam spojený s automatizovaným šestikvaltem, druhý pracuje vzadu.
Onen pohon všech kol tedy není zas takovou výhrou, pokud na zadní kola proudí nanejvýš 23 % výkonu, a to ještě jen do doby, než dojde elektřina v bateriích. Jak dlouho to bude trvat, oficiálně nebylo oznámeno, ale počítejte s docela krátkou dobou, zejména pokud byste s 308 R HYbridem jezdili tak, jak se jezdí s něčím, co nosí znáček R a má to 500 koní.
Peugeot také neopomněl zmínit emise CO2 na kilometr, které mají činit 70 gramů. To nám říká, že spotřeba tohoto auta má být 3 litry benzínu na 100 km. Jistě nepříliš reálné číslo, zejména spočítáme-li si hmotnost; známe také poměr hmotnosti k výkonu 3,1 koně na kilogram, což znamená 1 550 kg váhy automobilu.
Co však je nebo není reálné, můžeme nechat stranou - díváme se zatím jen na koncept, vizuálně ovšem velmi přitažlivý. Oproti 308 R představené před nějakým rokem a půl tu je ještě agresivnější bodykit, a to ze všech stran. Kapota dostala výdechy horkého vzduchu a také na zádi, kde jsou umístěny akumulátory, vidíme výdechy. Elektrický pohon totiž zvládne produkovat docela dost tepla, zejména když se pokoušíte o rychlou jízdu.
Bodykit nicméně vypadá skutečně lákavě, zejména při doplnění nikoliv vulgárním spoilerem na zádi, novými zrcátky a modrou barvou, která 308 R HYbridu vážně sluší. Pneumatiky zůstaly rozměru 235/35 R19 na přední i zadní nápravě. A jízdní dynamika? Dokud nevypotřebujete elektřinu z baterií, zvládne tento hybrid stovku za 4 vteřiny, kilometr s pevným startem za 22 s a maximálku 250 km/h, kde zasahuje omezovač. Zda se na této rychlosti udrží déle než pár vteřin, zatím není známo.
Zda se něco takového někdy dostane do výroby, je nyní těžké odhadovat, zejména s vědomím toho, že si nemůžeme koupit ještě ani konvenční 308 R - a nejen my bychom jistě byli radši, kdyby Peugeot věnoval čas, peníze a úsilí spíš přípravě tohoto vozu do produkce. HYbrid by ale mohl být zajímavý stroj, schopný potrápit leccos. Tedy alespoň chvíli...






Peugeot 308 R HYbrid Concept je vizuálně velmi přitažlivé auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch