Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.
Francouzská novinka byla jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Během slavnostního představení však zdaleka nebyly k dispozici veškeré technické údaje. O takové akceleraci Peugeotu 308 GT jsme se tak dozvěděli až zcela nedávno, kdy jsme se podrobně zabývali především zvukovým generátorem benzinové verze. Ta nepůsobí zrovna přirozeně, to ale dozajista zájemce o tento model neodradí. Zvláště když pod kapotou mohou počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP, který přední kola zásobuje skrze manuální převodovku až 205 koňmi a 285 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem zvládne hatchback zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy, zatímco kombíku to trvá o desetinu déle. Zajímavé přitom je, že Peugeot nedal k dispozici pouze tento čas, ale ještě jeden. Ten zmíněný počítá s polovičně zatíženým vozem (prý pouze řidič, ale asi hodně lehký). Pokud se vezme v úvahu celá pohotovostní „eurohmotnost”, 1 415 kg u hatchbacku a 1 465 kg u kombíku, můžete u základního provedení počítat s 8,1 sekundami, zatímco to praktičtější vyžaduje o dvě desetiny více.
Spotřebu udává automobilka už jen jednu, ta ale beztak reflektuje jen nereálná jsou laboratorní měření. Tím bychom ale opětovně hořekovali nad již dávno rozlitým mlékem, pročež raději dodáme, že hatchback by měl na základě evropského normovaného cyklu měl v průměru jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco kombík je o dvě desetiny litru žíznivější.
Přesunout se můžeme k dvoulitru BlueHDi, který šestistupňovou manuální převodovku mění za automatickou. Pohon předních kol ale již zůstává. Mimo to se můžete spolehnout na 180 koní a 400 Nm, se kterými se akcelerace odehraje za 8,4 sekundy, resp. 9,1 s, u hatchbacku a 8,6 sekundy, resp. 9,5 s, u kombíku. Opět přitom platí, že první zmíněné hodnoty počítají s polovičním zatížením.
Spotřeba ale opět hmotnost neřeší, pročež tu máme čtyřlitrový nebo 4,1litrový průměr. Tím nám ale výčet těch nejzajímavějších technických parametrů končí, dodat snad již můžeme pouze tolik, že dieselový hatchback váží společně s řidičem 1 540 kilogramů, zatímco kombi je v ten samý moment o pětapadesát kilo těžší.
Další detaily najdete v přiloženém přehledu. Nyní již jen zbývá počkat na české ceny, které tu dozajista budou nejpozději v řádu týdnů. Výroba všech verzí Peugeotu 308 GT totiž započala již 1. prosince loňského roku. Prodej na českém trhu pak pro změnu odstartuje 1. března roku letošního.


Kompletní technická data obou poloostrých Peugeotů 308
Pár nových snímků vozu přímo od Peugeotu
Starší fotky 308 GT, který se osazený benzinovým motorem 1,6 THP rozjede z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti až 235 km/h, což platí o hatchbacku i kombíku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
před 11 hodinamiI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva