Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 GT: známe všechna technická data, stovku zvládne už za 7,5 s
22.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý Francouz je k mání jako hatchback i kombík. Na výběr je i benzinová či dieselová verze, která je spojena výlučně s automatickou převodovkou.
Francouzská novinka byla jednou z hvězd loňského autosalonu v Paříži. Během slavnostního představení však zdaleka nebyly k dispozici veškeré technické údaje. O takové akceleraci Peugeotu 308 GT jsme se tak dozvěděli až zcela nedávno, kdy jsme se podrobně zabývali především zvukovým generátorem benzinové verze. Ta nepůsobí zrovna přirozeně, to ale dozajista zájemce o tento model neodradí. Zvláště když pod kapotou mohou počítat s 1,6litrovým přeplňovaným čtyřválcem THP, který přední kola zásobuje skrze manuální převodovku až 205 koňmi a 285 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem zvládne hatchback zrychlení z klidu na stovku za 7,5 sekundy, zatímco kombíku to trvá o desetinu déle. Zajímavé přitom je, že Peugeot nedal k dispozici pouze tento čas, ale ještě jeden. Ten zmíněný počítá s polovičně zatíženým vozem (prý pouze řidič, ale asi hodně lehký). Pokud se vezme v úvahu celá pohotovostní „eurohmotnost”, 1 415 kg u hatchbacku a 1 465 kg u kombíku, můžete u základního provedení počítat s 8,1 sekundami, zatímco to praktičtější vyžaduje o dvě desetiny více.
Spotřebu udává automobilka už jen jednu, ta ale beztak reflektuje jen nereálná jsou laboratorní měření. Tím bychom ale opětovně hořekovali nad již dávno rozlitým mlékem, pročež raději dodáme, že hatchback by měl na základě evropského normovaného cyklu měl v průměru jezdit za 5,6 litru na sto kilometrů, zatímco kombík je o dvě desetiny litru žíznivější.
Přesunout se můžeme k dvoulitru BlueHDi, který šestistupňovou manuální převodovku mění za automatickou. Pohon předních kol ale již zůstává. Mimo to se můžete spolehnout na 180 koní a 400 Nm, se kterými se akcelerace odehraje za 8,4 sekundy, resp. 9,1 s, u hatchbacku a 8,6 sekundy, resp. 9,5 s, u kombíku. Opět přitom platí, že první zmíněné hodnoty počítají s polovičním zatížením.
Spotřeba ale opět hmotnost neřeší, pročež tu máme čtyřlitrový nebo 4,1litrový průměr. Tím nám ale výčet těch nejzajímavějších technických parametrů končí, dodat snad již můžeme pouze tolik, že dieselový hatchback váží společně s řidičem 1 540 kilogramů, zatímco kombi je v ten samý moment o pětapadesát kilo těžší.
Další detaily najdete v přiloženém přehledu. Nyní již jen zbývá počkat na české ceny, které tu dozajista budou nejpozději v řádu týdnů. Výroba všech verzí Peugeotu 308 GT totiž započala již 1. prosince loňského roku. Prodej na českém trhu pak pro změnu odstartuje 1. března roku letošního.
Kompletní technická data obou poloostrých Peugeotů 308
Pár nových snímků vozu přímo od Peugeotu
Starší fotky 308 GT, který se osazený benzinovým motorem 1,6 THP rozjede z klidu na stovku za 7,5 sekundy. Maximálně pak dosáhne rychlosti až 235 km/h, což platí o hatchbacku i kombíku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024 - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva