Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 2014: revoluční francouzský Golf už na IAA 2013
3.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Peugeot finišuje práce na nástupci modelu 308. Autoři slibují design inspirovaný konceptem Onyx, novou platformu a nižší hmotnost.
Současný zástupce Peugeotu v nižší střední třídě je na trhu šestým rokem a jeho výměna je proto otázkou velmi blízké budoucnosti. Nástupce se představí už na podzimním frankfurtském autosalonu a podle informací britského Autocaru by se mělo jednat o mnohem konvenčněji tvarovaný hatchback než dosavadní typ 308. Ten svou vyšší karoserií a mírně odstávajícím zadkem jako běžný představitel zmiňovaného segmentu zrovna nevypadá.
Pokud jde o konvence, platí pouze pro základní siluetu, přibližující nový Peugeot konkurenčnímu VW Golf anebo Fordu Focus. Detaily mají být naopak odvážné a připomínat poslední pařížský koncept Onyx - především pak ztvárnění přídě. Šéf francouzské značky Peugeot Gilles Vidal britským kolegům řekl, že novinka se nechá inspirovat přední částí studie supersportu, ale v jejich liniích bychom měli být schopni identifikovat také klasický typ 504 Coupé.
Chystaný vůz bude dalším strojem koncernu PSA postaveným na zbrusu nové platformě EMP2, která si svou modularitou nic nezadá s podlahovou plošinou MQB od Volkswagenu. I zde může zadní nápravu tvořit jednodušší torzní příčku anebo komplikovanější, ale přesnější víceprvkové zavěšení. Schopnost šasi přizpůsobovat se potřebám designérů a plánovačů dokáže Peugeot třeba tím, že se kromě nástupce modelu 308 objeví také pod karoserií budoucího zástupce francouzského lva ve střední třídě, kde mají Francouzi nasazený typ 508.
Produktový ředitel Laurent Blanchet Autocaru prozradil, že nová platforma automobilce umožní vytvořit vůz s kratšími převisy, nižším uložením motoru a tím pádem také zajímavěji tvarovanou přídí s níže uloženou kapotou, než mají všechny dnešní Peugeoty. Průměrná hmotnost vozu se sníží o cirka 70 kilogramů, základní váha tedy poklesne na hranici 1 300 kg.
Staronovým detailem bude označení. Podle nové strategie se jméno Peugeot 308 nezmění, přičemž osmička na konci zůstane u všech modelů určených pro dosavadní odbytiště, kdežto jednička (jako třeba u sedanu 301) bude vyhrazena pro auta speciálně stavěná pro rozvíjející se trhy.
Nová generace 308 se oproti současnému provedení podstatně změní. Místo mixu hatchbacku a MPV vsadí na klasičtější, rozumějte kompaktnější tvary držící se mezí segmentu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 37 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch