Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt

Peugeot v Ženevě odhalí výrazně modernizované provedení svého stěžejního modelu 308. Máme pro vás první informace o technických novinkách a desítky fotografií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt

8.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Peugeot v Ženevě odhalí výrazně modernizované provedení svého stěžejního modelu 308. Máme pro vás první informace o technických novinkách a desítky fotografií.

Čas faceliftu Peugeot 308 se neodvratně blížil a jedinou otázkou bylo, zda se odhalí již na březnovém autosalonu v Ženevě, nebo až na tom zaříjovém ve Frankfurtu. Francouzům bylo zjevně bližší Švýcarsko než Německo, a tak se rozhodli pro pvní možnost. Již za pár týdnů se tedy budeme moci podrobněji seznámit s inovacemi kompaktu se lvem ve znaku, v malé předpremiéře vám jej ale můžeme ukázat již nyní.

Facelift stihl hned všechny karosářské varianty vozu, tedy hatchback, kombi i kupé-kabriolet. Vcelku významné inovace jsou inspirovány posledními modely značky, zejména pak sportovním RCZ a novou 508. Příď tak přišla o svůj úsměv, který nahradil o poznání agresivnější kukuč s menší mřížkou chladiče, novými hlavními světlomety, přepracovanými mlhovkami a nově i obligátními LED pro denní svícení. Jiný je i přední nárazník a na něj navazující kapota motoru. Výčet designových změn pak uzavírají nová provedení kol z lehkých slitin, drobné změny různých zkrášlujících prvků a tři nové odstíny karoserie - modrá Bourrasque, modrá Philae, a hnědá Terre d’ombre, která byla dosud k dispozici pouze pro 308 CC.


Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 1 - Peugeot 308 2011 facelift 04Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 2 - Peugeot 308 2011 facelift 05Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 3 - Peugeot 308 2011 facelift 06

Interiér se změnil o mnoho méně, když nabídne jen nové materiály a barvy pro čalounění sedadel a jiná obložení palubní desky. Jak typické to novinky faceliftovaného interiéru...

Technické změny už tak detailně popsat nemůžeme, Peugeot nicméně bez dalších detailů uvedl, že snížil hmotnost vozu o 25-55 kg, snížil součinitel doporu vzduchu karoserie Cx až na hodnotu 0,28 a zoptimalizoval fungování všech motorů v nabídce. Některé modely také dostanou do vínku pneumatiky s nižším valivým odporem.

Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 4 - Peugeot 308 2011 facelift 07Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 5 - Peugeot 308 2011 facelift 27Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 6 - Peugeot 308 2011 facelift 28

Od léta 2011 bude 308 dostupná i s „mikrohybridní” technologií e-HDi. Je třeba říci, že tato technologie má ke skutečnému hybridu hodně daleko a místo mikro by bylo správnější nazývat ji nano. Nabízí totiž pouze kombinaci systému start/stop a velmi nevýznamnou rekuperaci brzdné energie přes chytřeji pracující alternátor. Toto řešení bude k dispozici pro motor 1,6 HDi s výkonem 112 koní a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Výrobce slibuje emise CO2 ve výši 98 g na km, tedy i adekvátně nízkou (kupodivu přesněji nespecifikovanou...) spotřebu paliva.

Kompletního odhalení novinek vozu se dočkáme již 1. března v Ženevě, snad nám tam Peugeot o technických novinkách 308 řekne více.

Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 7 - Peugeot 308 2011 facelift 01Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 8 - Peugeot 308 2011 facelift 02Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 9 - Peugeot 308 2011 facelift 03Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 10 - Peugeot 308 2011 facelift 08Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 11 - Peugeot 308 2011 facelift 09Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 12 - Peugeot 308 2011 facelift 10Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 13 - Peugeot 308 2011 facelift 11Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 14 - Peugeot 308 2011 facelift 12Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 15 - Peugeot 308 2011 facelift 13Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 16 - Peugeot 308 2011 facelift 14Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 17 - Peugeot 308 2011 facelift 15Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 18 - Peugeot 308 2011 facelift 16Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 19 - Peugeot 308 2011 facelift 17Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 20 - Peugeot 308 2011 facelift 18Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 21 - Peugeot 308 2011 facelift 19Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 22 - Peugeot 308 2011 facelift 20Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 23 - Peugeot 308 2011 facelift 21Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 24 - Peugeot 308 2011 facelift 22Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 25 - Peugeot 308 2011 facelift 23Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 26 - Peugeot 308 2011 facelift 24Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 27 - Peugeot 308 2011 facelift 25Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 28 - Peugeot 308 2011 facelift 26Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 29 - Peugeot 308 2011 facelift 29Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 30 - Peugeot 308 2011 facelift 30Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 31 - Peugeot 308 2011 facelift 31Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 32 - Peugeot 308 2011 facelift 32Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 33 - Peugeot 308 2011 facelift 33Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 34 - Peugeot 308 2011 facelift 34Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 35 - Peugeot 308 2011 facelift 35Peugeot 308 2011: facelift pro lví kompakt - 36 - Peugeot 308 2011 facelift 36
Peugeot 308 s faceliftem pro rok 2011

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.