Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nástupce 308 se vrátí ke kořenům
11.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace kompaktního Peugeotu se na trhu ukáže až v roce 2013, již teď ale víme, jak se bude jmenovat. A označení to je tak trochu překvapivé.
Pokud nepatříte zrovna mezi automobilové pamětníky, budete z našich silnic znát z kompaktních Peugeotů hlavně modely 306, 307 a 308. Může se tak zdát logickým, že následovat by je měl model 309, jenže ten se tak trochu mimo pořadí prodával i u nás začátkem devadesátých let. Automobilka proto nechce toto jméno tak brzy vrátit zpět do hry, a tak má na výběr dvě možnosti - buď začít s desítkami (zde by ale patrně narazilo na ochranné známky jiných značek stejně jako kdysi Porsche narazilo se svou 901), nebo začít od začátku. A právě druhá varianta bude v případě třístovkové řady Peugeotu tou pravou.
Firma se lvem ve znaku má totiž historicky registrovaná všechna jména s nulou uprostřed, a tak zde má na výběr minimálně z devíti možností. Volba logicky padla na číslovku 301, kterou francouzské vozy naposledy nosily v třicátých létech minulého století a časový odstup je zde tedy více než dostatečný. Jak budou zákazníci vnímat tuto změnu je zatím ve hvězdách, jak jste ale jistě pochopili z výše zmíněného, výrobce v podstatě nemá jinou možnost. Leda by se chtěl zela zbavit číselného označení, což je ale ještě méně pravděpodobné než jakákoli jiná varianta.
Ve jméně tedy máme jasno, ale co samotné auto? Je zatím brzy říci něco definitivního, zdroje v automobilce a dostupné špionážní fotografie a videa naznačují, že nový vůz bude kratší, nižší, ale o něco širší než současná 308. Po vzoru čerstvě představené 208 by měl přijít s poněkud umírněnějším designem a také výrazně nižší hmotností. Z uniklých výrobních plánů je zřejmé, že 301 se bude prodávat pouze jako pětidvéřový hatchback nebo kombi, pro východní trhy (hlavně Čínu, tam se 308 Sedan prodává již nyní) se bude vyrábět i sedan. Třídvířku je konec a stejně tak i kupé-kabrioletu CC, který bude nahrazen otevřenou verzí sporťáčku RCZ.
Základní techniku převezme 301 od současného Citroënu C4, do roku 2013 se ale očekává další miniaturizace spalovacích motorů. Základním agregátem by tak nově mělo být litrové tříválcové turbo s výkonem maximálně 100 koní. Na pouštění The Sound of Silence od Simona s Garfunkelem tedy můžete zapomenout již nyní.
Samozřejmě, část uvedených informací se pohybuje v rovině spekulací a i pokud nikoli, do roku 2013 se může leccos změnit. Třeba se rozpadne Evropská unie a s ní padne i doktrína stavící na piedestal motory jako je ten výše zmíněný. A třeba také ne. Na označení Peugeot 301 si ale můžeme začít zvykat, mělo by být jistotou bez ohledu podobné faktory.



Peugeot 308 má čerstvě po faceliftu, déle jak další dva roky ale na trhu vydržet nemá
Na označení CC můžeme v rámci třístovkové řady do budoucna zapomenout
Design Peugeotu 301 by měl kráčet ve šlépějích nové 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 3 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva