Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 301: nástupce 308 se vrátí ke kořenům
11.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace kompaktního Peugeotu se na trhu ukáže až v roce 2013, již teď ale víme, jak se bude jmenovat. A označení to je tak trochu překvapivé.
Pokud nepatříte zrovna mezi automobilové pamětníky, budete z našich silnic znát z kompaktních Peugeotů hlavně modely 306, 307 a 308. Může se tak zdát logickým, že následovat by je měl model 309, jenže ten se tak trochu mimo pořadí prodával i u nás začátkem devadesátých let. Automobilka proto nechce toto jméno tak brzy vrátit zpět do hry, a tak má na výběr dvě možnosti - buď začít s desítkami (zde by ale patrně narazilo na ochranné známky jiných značek stejně jako kdysi Porsche narazilo se svou 901), nebo začít od začátku. A právě druhá varianta bude v případě třístovkové řady Peugeotu tou pravou.
Firma se lvem ve znaku má totiž historicky registrovaná všechna jména s nulou uprostřed, a tak zde má na výběr minimálně z devíti možností. Volba logicky padla na číslovku 301, kterou francouzské vozy naposledy nosily v třicátých létech minulého století a časový odstup je zde tedy více než dostatečný. Jak budou zákazníci vnímat tuto změnu je zatím ve hvězdách, jak jste ale jistě pochopili z výše zmíněného, výrobce v podstatě nemá jinou možnost. Leda by se chtěl zela zbavit číselného označení, což je ale ještě méně pravděpodobné než jakákoli jiná varianta.
Ve jméně tedy máme jasno, ale co samotné auto? Je zatím brzy říci něco definitivního, zdroje v automobilce a dostupné špionážní fotografie a videa naznačují, že nový vůz bude kratší, nižší, ale o něco širší než současná 308. Po vzoru čerstvě představené 208 by měl přijít s poněkud umírněnějším designem a také výrazně nižší hmotností. Z uniklých výrobních plánů je zřejmé, že 301 se bude prodávat pouze jako pětidvéřový hatchback nebo kombi, pro východní trhy (hlavně Čínu, tam se 308 Sedan prodává již nyní) se bude vyrábět i sedan. Třídvířku je konec a stejně tak i kupé-kabrioletu CC, který bude nahrazen otevřenou verzí sporťáčku RCZ.
Základní techniku převezme 301 od současného Citroënu C4, do roku 2013 se ale očekává další miniaturizace spalovacích motorů. Základním agregátem by tak nově mělo být litrové tříválcové turbo s výkonem maximálně 100 koní. Na pouštění The Sound of Silence od Simona s Garfunkelem tedy můžete zapomenout již nyní.
Samozřejmě, část uvedených informací se pohybuje v rovině spekulací a i pokud nikoli, do roku 2013 se může leccos změnit. Třeba se rozpadne Evropská unie a s ní padne i doktrína stavící na piedestal motory jako je ten výše zmíněný. A třeba také ne. Na označení Peugeot 301 si ale můžeme začít zvykat, mělo by být jistotou bez ohledu podobné faktory.



Peugeot 308 má čerstvě po faceliftu, déle jak další dva roky ale na trhu vydržet nemá
Na označení CC můžeme v rámci třístovkové řady do budoucna zapomenout
Design Peugeotu 301 by měl kráčet ve šlépějích nové 208
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 3 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 6 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie