Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem

Nový Peugeot 301 se od začátku profiluje především jako velké auto za malé peníze. To český ceník potvrzuje, když začíná na pouhých 220 tisících Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem

9.11.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Peugeot 301 se od začátku profiluje především jako velké auto za malé peníze. To český ceník potvrzuje, když začíná na pouhých 220 tisících Kč.

Nová Škoda Rapid měla být levným velkým autem, ale když si projdete naše ohlasy na verzi 1,2 TSI nebo provedení 1,6 TDI a dáte si je do kontextu s českým ceníkem, zjistíte, že vůz se jen cenou zaujmout nesnaží. Umí toho více, než by možná musel, neboť i přes to, že jeho ceny považujeme za adekvátní, v absolutním měřítku prostě není vyloženě levný. Však za podobné peníze dnes koupíte třeba i čerstvě zlevněnou Kiu Cee'd a to je přece jen auto o půl třídy výše.

Kdo tedy doufal, že by se Rapid mohl stát jakousi novou Felicií, musí se dívat jinam. Jsou tu starší, dostupnější alternativy jako Renault Fluence, mezi novější pak chce zamířit Peugeot 301. I ten je malým sedanem (jasně, Rapid je liftback, ale tváří se jako sedan), který chce krom prostorného interiéru s adekvátně velkým zavazadelníkem ohromit především svou cenou, což se Rapidu tak úplně nepovedlo. Francouzům se to to po dnešku dost možná podaří.

Peugeot totiž zveřejnil český ceník novinky a i když zatím nevíme, jak je na tom 301 po funkční stránce (ale brzy to zjistíme, to vám můžeme slíbit), jeho ceny jsou z poněkud jiného světa než ty „rapidní”. Vůz začíná s motorem 1,2 o výkonu 72 koní na částce 220 000 Kč v provedení Access, se stejnou úrovní výbavy je k mání také s naftovým motorem 1,6 HDi s 92 koňmi za 280 000 Kč. A co za tyto peníze dostanete krom zmíněného stáda hřebců?

Především je to velmi lehké auto - s motorem 1,2 váží i s europřítěží ve výši 75 kilogramů pouze 1 095 kg a i zmíněný diesel je celkem lehký - má 1 170 kg. To slibuje slušnou dynamiku, i když technické parametry až tak přesvědčivé nejsou. Co výbava? V rámci té s názvem Access nečekejte skoro nic krom více či méně povinných bezpečnostních prvků, centrálního zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaných skel, předních oken „v elektrice”, výškově stavitelného volantu nebo palubního počítače. Příplatková výbava je navíc minimální.

Pokud tedy chcete více, musíte sáhnout po prostřední výbavě Active, za kterou se připlácí 30 000 Kč a v rámci níž si navíc můžete pořídit i benzinový motor 1,6 s výkonem 115 koní. To vše stojí 270 000 Kč a zdá se nám jako zlatá střední cesta. Tento vůz je stále lehký (1 165 kg s eurořidičem, eurozavazadly a evropsky natankovanou nádrží), jede až 188 km/h, na stovku zrychlí za 10,3 sekundy a i výbava už je solidní. Ke zmíněnému přibývá třeba manuální klimatizace, elektrické ovládání zrcátek a oken vzadu, přední mlhovky, dělená zadní sedadla, autorádio, nebo lakování klik a zrcátek v barvě auta i s trochou chromu navíc.

Vrcholem nabídky je pak provedení Allure, za které se připlácí dalších 20 000 Kč a jenž otevírá i cestu k verzi 1,6i s automatickou čtyřstupňovou převodovkou (jinak je vždy dostupný pouze pětistupňový manuál). Obsah tohoto stupně výbavy i kompletní technická data všech verzí už můžete sami prozkoumat v ceníku Peugeoutu (PDF, 360 kB).

Odpověď na otázku, zda jde o skutečně zajímavou nabídku, zůstává na vás. My jen dodáme, že dnes bude odhalen i ceník sesterského Citroënu C-Elysée, který vám pochopitelně také představíme. Dá se však očekávat, že ceny budou velmi podobné, ne-li úplně stejné.


Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 1 - Peugeot 301 2013 oficial 01Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 2 - Peugeot 301 2013 oficial 02Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 3 - Peugeot 301 2013 oficial 03Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 4 - Peugeot 301 2013 oficial 04Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 5 - Peugeot 301 2013 oficial 05Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 6 - Peugeot 301 2013 oficial 06Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 7 - Peugeot 301 2013 oficial 07Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 8 - Peugeot 301 2013 oficial 08Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 9 - Peugeot 301 nove 01Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 10 - Peugeot 301 nove 02Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 11 - Peugeot 301 nove 03Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 12 - Peugeot 301 nove 04Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 13 - Peugeot 301 nove 05Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 14 - Peugeot 301 nove 06Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 15 - Peugeot 301 nove 07Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 16 - Peugeot 301 nove 08Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 17 - Peugeot 301 2013 oficial 09Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 18 - Peugeot 301 2013 oficial 10Peugeot 301: české ceny jsou venku. Jsou nízké, supernízké ale jen s tříválcem - 19 - Peugeot 301 nove 09
Peugeot 301 cenou nezklamal, jak jezdí vám brzy přiblížíme

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.