Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 3008 2014: facelift proměnil i menší MPV, novinky nejsou jen vizuální
26.8.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Smršť novinek od Peugeotu pokračuje malým crossoverem 3008. Podobně jako 5008 dostal novou tvář inspirovanou aktuálnějšími modely značky.
S novinkami Peugeotu se těsně před frankfurtským IAA roztrhl pytel. Na tom by zase nebylo až ta moc zvláštního, kdyby se to nestalo v průběhu jediného dne - právě dnes lví značky představila zřejmě všechny své novinky od novátorské 208 Hybrid FE, který chce jezdit za 2,8 litru na sto, přes ostrou 308 R a faceliftovanou 5008 až právě po menší MPV trochu koketující i s třídou SUV, model 3008.
Vizáž omlazeného modelu není nepodobná čínské verzi po faceliftu, u které jsme spekulovali, zda ji potkáme i v Evropě. Ukazuje se, že částečně ano, s téměř ročním zpožděním, úplně stejný ale modernizované provedení pro náš kontinent není.
Nová tvář poměrně úspěšný crossover 3008 přibližuje stávajícímu designovému jazyku značky, zejména tvarem masky chladiče s nápisem Peugeot na stříbrném podkladu na jejím horním okraji a větším množstvím chromu v přídi auta. Změny tento model opticky zeštíhlují, což mu jde poměrně k duhu. Nová jsou také přední i zadní světla, denní svícení a zadní obrysová světla obstarává technologie LED. Motiv trojitého „drápu” v zadních světlech, který Peugeot začal nově používat, najdeme i zde.
Interiér byl pozměněn v duchu modelu 5008, zejména u ovládání rádia a navigace. Hlavní novinkou však je couvací kamera, cestující na zadních místech mohou sledovat DVD na obrazovkách v opěrkách předních sedadel. Zvnějšku si budou zákazníci moci vybrat z devíti barev oproti současným osmi a novinkou jsou i kola, která vidíme na obrázcích.
Pod kapotou se také odehrály drobné změny. Benzín spalují šestnáctistovky VTi o 120 koních s pětistupňovou manuální převodovkou a dvě jednotky THP o výkonech 155 koní pro šestistupňový manuál a 163 koní pro šestistupňový automat. Právě nejvýkonnější benzínová šestnáctistovka je novinkou.
Pokud máte raději naftu, můžete zvolit motor 1,6 HDi o 115 koních s manuálním šestikvaltem nebo šestistpňovým robotizovaným manuálem ETG6. Tento motor je se spotřebou 4,6 litru nafty na 100 km také nejúspornější. Výše v nabídce stojí dvoulitr HDi se 150 koňmi a manuálním šestikvaltem a na špici stojí stejný motor naladěný na 163 koní, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Všechny naftové motory jsou samozřejmě vybaveny filtrem pevných částic.
V nabídce nebude chybět ani verze Hybrid4, jehož elektromotor o výkonu 37 koní pohání zadní kola. Ta přední budou poháněna nejspíše nejsilnějším naftovým motorem. Spolu s robotizovaným manuálem ETG6 by tato verze měla být schopna dosáhnout spotřeby 3,8 l/100 km.
Facelift pro Peugeot 3008 je určitě vítanou novinkou, vzhled stávajícího modelu totiž začínal pomalu zastarávat a úprava jistě pomůže. Naživo vůz uvidíme již zanedlouho ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Facelift posunul Peugeot 3008 blíže současnému designovému jazyku značky.
Zdroje: Autoweek.nl, BlogAutomobile, AutoPlus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva