Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 R2: a proč čekat na GTI?
5.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Model 208 ještě není ani pořádně v prodeji a francouzská značka již stihla představit první soutěžní verzi pro rallye kategorii R2.
Peugeot už při premiéře své momentálně největší novinky „vyhrožoval“, že typ 208 a hlavně pak provedení GTI naváže jízdními vlastnostmi a ovladatelností tam, kde skončil legendami opředený model 205.
Nakolik to bylo myšleno vážně, budeme moci brzy zjistit v redakčním testu, každopádně Peugeot 208 se nebývale rychle převlékl do soutěžního a již příští víkend se poprvé ukáže v závodech, aby mohl ukázat, co v něm je. Zatím tedy pouze jako otevírací vůz na korsické rallye, která je součástí šampionátu Intercontinental Rallye Challenge (IRC) 2012, ale Peugeot rozhodně nebude dlouho váhat i s ostrým nasazením.
Jak naznačuje jeho označení, malý sportovní speciál nebyl postaven podle specifikací nejvyšší třídy, ale naopak míří mezi mladé jezdce sbírající zkušenosti ve třídě R2. O pohon předních kol se stará atmosférická šestnáctistovka vyladěná na 185 koní při 7 800 otáčkách za minutu, spojená s pětistupňovou sekvenční převodovkou s řadicí pákou umístěnou na sloupku řízení.
Když už jsme u něj, Peugeot prozradil, že původní elektrický posilovač byl nahrazen hydraulickou jednotkou, nicméně to je pouze kapka v moři změn. Francouzi přepracovali zavěšení, brzdy a nová kola nazuli do pneumatik značky Michelin.
Automobilka uvádí, že připraví pro soukromé týmy asfaltovou i šotolinovou verzi 208 R2, obě v základní ceně 37 500 euro (940 tisíc Kč) včetně motoru, anebo kompletně připravené vozy za v přepočtu 1,4 milionu. Takže pokud si chcete sjet s pořádně vyladěnou 208, nemusíte ani čekat na stále jen uvažovaný příchod verze GTI...
Peugeot 208 postavený podle pravidel série R2 dostal atmosférický čtyřválec 1,6 l o výkonu 185 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie