Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 oficiálně: francouzská lehkost má jméno 975 kg
2.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzi si se svým novým mini rozhodně věří. „Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší,“ říkají. To se na to podívejme.
Už několikrát jsme se zabývali možností, že automobilky „vyrábějí“ úniky fotografií cíleně, stejně jako rády nechají promenádovat své testovací zakamuflované muly před fotoaparáty a nás nechávají žít v domnění, že jsme nahlédli pod pokličku přísně tajného programu. Podle první oficiální tiskové zprávy Francouzů k jejich novince hádáme, že u nich to bylo zcela opačně. Odhalení Peugeotu 208 je evidentně zaskočilo. Ve srovnání s tím, co jsme si řekli včera, totiž jejich sdělení obsahuje jen velmi málo nových informací a celé to vypadá jako šité trochu horkou jehlou.
Zatím tedy můžeme potvrdit termín nástupu - model 208 bude veřejnosti představen na začátku příštího roku (předpokládáme, že na autosalonu v Ženevě) a krátce poté bude zahájen také jeho prodej. Peugeot navíc odhalil, že obě karosářské verze byly vyvíjeny jako projekt A9. Automobilka také dosvědčila významné snížení hmotnosti, což zaslouží velkou pochvalu. V průměru jsou typy 208 lehčí o 110 kg. Kupříkladu nejštíhlejší model váží pouhých 975 kg, přičemž největší vzájemný rozdíl činí na tak malý vůz skoro až neuvěřitelných 173 kg.
Návrháři rovněž našli své rezervy ve schopnosti využívat obestavěný prostor. Navzdory zkrácení celkové délky o 70 mm oproti předchůdci (a snížení vozu o 10 mm) se jim povedlo zvětšit prostor pro posádku i zavazadla. Objem kufru se zvýšil o asi zanedbatelných 15 litrů, ale cestující na zadních sedadlech dostanou o 50 mm více místa v podélném směru na svá kolena. A to rozhodně zanedbatelné není.
O tvary 208 jsme zavadili včera, takže dnes se podíváme na to, co na ně říká Gilles Vidal, hlavní designér Peugeotu: „Síla spočívá v jeho stylu, je to energií nabitá koule. Tento vůz má předpoklady, aby se líbil všem, aniž by se musel sklánět ke kompromisům. Je jako hudební šlágr, který pohne lidskou duší bez ohledu na kulturní a společenské souvislosti.“ Skromností tedy věty pana Vidal zrovna nesrší, ale to není nic ve srovnání s nejvyšším vedením značky. „S modelem 208 mění značka Peugeot epochu,“ tvrdí Vincent Rambaud, generální ředitel Peugeotu a ještě odvážněji se k tomu staví Alain Tranzer, ředitel projektu A9: „Myslím, že budeme rozlišovat dobu před a po 208. Tento model znamená pro Peugeot opravdu novou, určující etapu.“
Také náš předpoklad, že pohonné systémy novinky se zaměří hlavně na snižování emisí, byl zcela správný. Hned první věta věnovaná motorům říká, že v porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km. Z pěti dieselových motorů budou čtyři vybaveny systémem stop-start. Nejúspornější verze má udávanou spotřebu jen 3,4 l nafty na 100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru nemají překročit hodnotu 99 g. Nové tříválcové benzinové agregáty ponesou označení 1,0 a 1,2 VTi, přičemž spotřeba menší jednotky má být 4,3 l /100 km.
Další detaily se možná dozvíme až za několik měsíců, ty aktuálně dostupné si tedy raději řádně užijte.






















Ve vyšších výbavách bude součástí palubní desky dotykový displej nebo head-up podobný tomu v modelu 3008 a 5008
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19