Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 208 1,2 e-VTi: mikrohybrid se start-stopem a ETG5 má jezdit za 4 litry
10.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Peugeot 208 na našem trhu dávno není žhavou novinkou, Francouzi ale až nyní nabízejí superúspornou benzinovou verzi s mikrohybridem a automatem.
Peugeot 208 sklízí úspěchy. Doposud se však ti zákazníci, kterým se nechtělo řadit, museli spokojit s ne zrovna perfektním robotizovaným manuálem 2-Tronic, nabízeným v různých stupních výbav k benzínové dvanáctistovce a naftovým 1,4 a 1,6 e-HDI FAP. Právě benzínový motor 1,2 e-VTi o 82 koních a 118 Nm nyní můžete mít v prostředním stupni výbavy Active se systémem start and stop a automatickou převodovkou ETG5.
Nová převodovka již debutovala v nové generaci Citroënu C4 Picasso, kde měla označení ETG6. Ta tři písmena znamenají Efficient Tronic Gearbox a číslo znamená počet převodových stupňů. Peugeot 208 tedy má k dispozici pouze pětikvalt, na rozdíl od „Robocopa”.
Spolu s novou převodovkou je v nabídce také systém start and stop který má v městském cyklu snížit spotřebu až o 15 %. Ten funguje v teplotním rozsahu od -5 do 35 °C a umí restartovat motor za 0,4 vteřiny.
Start-stop je spřažen se systémem Volt Control, který u Peugeotu označují za „mikrohybrid” - alternátor nahradili elektromotorem a přidali hybridní baterii. Při zpomalování se tato baterie nabíjí a když je potřeba restartovat motor, energie zde uložená k tomu pomůže.
Tyto technologie mají samozřejmě jeden cíl - snížit papírové hodnoty spotřeby a emisí CO2. Daří se to však celkem dobře - Peugeot uvádí u tohoto nového systému kombinovanou spotřebu 4,1 litru benzínu na 100 km a emise 95 g CO2/km. Zrychlení z nuly na stovku zůstává na 14,5 s a maximální rychlost je 178 km/h.
Peugeot 208 1,2 s novou převodovkou, start-stopem a systémem Volt Control dostal ve Francii už i cenovku. Třídveřová verze začíná na 16 tisících Eur (cca 401 tisíc korun), pětidveřová varianta je o 600 Eur (15 tisíc korun) dražší. Očekáváme, že na ostatní trhy přijde tato verze záhy s odpovídajícími cenami, tedy u nás okolo 330 tisíc korun.
Peugeot 208 dostal k benzínové dvánactistovce novou automatickou převodovku a stop-start.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 31 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva