Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Patří nafta do kamen? Tento stroj ji vozí, přitom má výkon i dynamiku Bugatti
9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Techrules pokračuje v představování ohromujících elektrických konceptů. Nový Ren navrhl Giugiaro se synem, stovku dá za 3,5 s, i s naftou na palubě.
Pokud sledujete náš web pravidelně, nemusíme vám relativně novou čínskou značku Techrules nijak zvlášť přestavovat. Ty ostatní by mohlo zajímat, že jde o společnost, která se již na loňském ženevském autosalonu snažila ohromit návštěvníky svého stánku dvojicí konceptů nazvaných AT96 (Aviation Turbine) a GT96 (Gas Turbine).
Základem obou byly elektromotory o značném souhrnném výkonu, menší sada akumulátorů a patentovaná technologie nazvaná TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle), což si můžete představit jako klasický elektromobil, jehož akumulátory jsou dobíjené mikroturbínou na palubě.
Ze stejného rámce nevystupuje ani aktuální novinka nazvaná Ren, která dále rozvíjí identickou techniku. O design karoserie třísedadlového auta se samostatnými kupolemi nad trojicí sedadel uspořádaných po vzoru McLarenu F1 se postaral Giorgetto Giugiaro a jeho syn Fabrizio, přičemž většina panelů a součástek konstrukce byla vyrobena z karbonu.
Ren navzdory tomu není lehký. Váží až 1 700 kg, pohání ho však až šest elektromotorů. Dva přední disponují maximálním výkonem 435 koní a nejvyšším točivým momentem 780 newtonmetrů, zatímco čtyři zadní dodávají příslušné nápravě 870 koní a 1560 Nm. Bavíme se tedy o autě s výkonem přes 1 000 koní, svérázné alternativě k Bugatti Veyron. Třísedadlový čínský bateriový počin tak má i odpovídající dynamiku - má být schopen akcelerovat z nuly na stovku za pouhých 2,5 sekundy a jezdit nejvyšší rychlostí 350 kilometrů v hodině.
Tuto výkonovou nálož mají zásobovat jen velmi skromné lithium-iontové akumulátorové balíčky. Firma mluví o kapacitě 14, 25 a 32 kWh, což je ekvivalent zhruba od 5 do 12 litrů benzínu, a tudíž je jasné, že by uvedené zásoby energie stačily při plném využití potenciálu tak na pár pořádných rozjezdů. Číňané proto ve spolupráci s britskými specialisty namontovali do Renu malou turbínu, která zde má fungovat jako generátor elektrické energie.
Připraveno je dokonce hned několik typů turbín s výkonem od 41 do 108 koní, přičemž v nejúspornějším provedení by měla technologie TREV prodloužit celkový dojezd díky 80litrovým nádržím na 1 170 km a v čistě elektrickém režimu má Ren údajně zvládnout 200 kilometrů. Tyto čísla platí podle Techrulesu pro naftu, což dává vozu skutečně svéráznou příchuť.
Abychom měli výčet konstrukce čínského dobíjecího elektromobilu kompletní, měli bychom říci, že základ auta tvoří rám z ocelových trubek, je postaveno na 22palcových kolech a zpomalení zajišťují karbon-keramické brzdy se šestipístkovými třmeny od firmy AP Racing. A jelikož jsou zde v podstatě tři samostatné kokpity, v sedadlech je namontovaný komunikační systém s mikrofony a reproduktory umožňujícími mluvit navzájem a řidič má navíc možnost mluvit i s lidmi mimo vůz díky stejné technice integrované na bocích v blízkosti loga na dveřích.
Zatímco modely AT96 a GT96 byly pouze studie, Ren by se měl podle tvrzení zástupců čínské firmy objevit ve výrobě. Pochopitelně limitované. Objednávky se přijímají už nyní, vzniknout má pouze 96 aut s roční desetikusovou produkcí a první stroje budou případným zájemcům dodané počátkem příštího roku. Za jakou cenu? Oficiálně se o ní nemluví, ale odhaduje se na téměř 69 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.









Techrules Ren naživo v Ženevě působí trochu jako batmobil, v bílé
Výkony čínského elektrického supersportu slibují překonat i Bugatti Chiron, to ale i cenou, Ren má stát skoro 70 milionů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Nizozemsku ještě víc zpomalí domácí nabíjení elektromobilů, většina lidí prý nic lepšího stejně nepotřebuje
před hodinouRusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
před 3 hodinamiJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 4 hodinamiNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
před 6 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva