Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Panoz Esperante Spyder 2014 detaillně: tenhle dárek má až 811 koní
10.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dan Panoz konečně dokončil další evoluci modelu Esperante Spyder. Dvoumístný sporťák má ve vrcholné verzi GT karbonovou karoserii a silný osmiválec s kompresorem.
Americký malosériový výrobce ultimativních sportovních automobilů konečně představil produkční podobu nového modelu, respektive pečlivou evoluci toho předchozího. Řeč je o Panozu Esperante Spyder, na něhož jsme před nedávnem narazili v souvislosti s avízem o prototypech. Automobilka funguje pod vedením Dana Panoze již 25 let a má za sebou celou řadu úspěchů na závodních tratích i prvenství v oblasti vývoje automobilů, které hodlá při příležitosti jubilea opět připomenout. Není tedy lepší cesty než učinit tak nějakou exkluzivitou a tou je pouze pětadvacetikusová série Esperante Spyder.
Lehký dvoumístný vůz bez střechy představený v sídle společnosti ve Georgii si nadále drží stejné tvary karoserie. V tomto ohledu byste ho tedy zřejmě ani za zásadní novinku nepovažovali. Jenomže důsledná evoluce rozhodně proběhla a obtiskla se nejvýrazněji v útrobách vozu, což nadšenci kupující tyto běžně nevídané vozy jistě ocení. Již bez překvapení novinka disponuje přepracovaným nezávislým zavěšením všech kol a posílenou brzdovou soustavou. U toho se ale samozřejmě nekončí.
Panoz Esperante Spyder bude při jízdě působit mnohem agilněji než dříve, jeho šasi je vyrobeno z unikátní kombinace hliníku, karbonu a oceli. K tomu je nutno připočítat celohliníkovou či na přání dokonce kompletně karbonovou karoserii. V druhém případě se bavíme o topverzi GT, která samozřejmě bude citelně dražší. Uvnitř červené střely se nově nachází například programovatelný přístrojový štít, karbonové skořepiny, vysoce kvalitní kůže a dřevo a na přání i audiopřehrávač s četnými možnostmi konektivity. Vně najdeme 19palcová kola BBS obutá do pneumatik Michelin Pilot Super Sport.
To nejdůležitější se samozřejmě týká pohonných jednotek. V závislosti na volbě modelu je možnost sáhnout po atmosférickém pětilitrovém osmiválci, který vás bude těšit výkonem 436 koní, nebo po mnohem šťavnatějších verzích s přeplňováním kompresorem. Jejich výkon začíná na 583 koních, ti nejnáročnější však dozajista zvolí verzi s 811 koňmi. Těm asistuje sportovně naladěné ABS a elektronická kontrola trakce. Bez ohledu na motor a výkon, je nám Panoz sympatický nabídkou převodovek. Puristé zřejmě sáhnou po šestistupňovém manuálu, ostatní mohou zvolit automat o stejném počtu rychlostí, který se dodává s pádly řazení na volantu.
Jubilejní, ručně stavěná edice svojí výjimečnost zdůrazňuje cenou, která startuje na 181 320 dolarech (3,6 milionech korun). Jakmile budete chtít lehčí karbonové GT, musíte z účtu odečíst minimálně 229 000 dolarů, a tedy zhruba 4,55 milionu korun. Pokud by vás ani tohle od nákupu neodradilo, pak si budete muset zatraceně pospíšit, protože i přes takovou cenu bude Panoz Esperante Spyder 25th Anniversary Edition vyprodán dříve než se nadějete.
Poslední evoluce Panozu Esperante Spyder vznikne v počtu pouhých 25 kusů, což není náhoda. Malosériový americký výrobce s ním slaví 25 let od založení. První tři fotografié patří k sériovému kusu, zbytek pak k prototypům
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie