Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Zonda 760 X: nesmrtelná Zonda se ohákla do tyrkysu, míří asi do Číny
4.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další „poslední Zonda“ dostala také tyrkysový interiér, pod kapotou pak bublá 7,3litrový motor V12 o výkonu 760 koní. Spojen je se sekvencí.
Historii modelu Zonda asi nemusíme nějak obšírně vysvětlovat. Prvotina Horacia Paganiho prošla od roku 1999, kdy byla představena, opravdu dlouhou evolucí. Z prvních verzí zvaných C12 se tak postupně vyklubala finální série 760. Té podlehl i Lewis Hamilton, přičemž každý nový exemplář měl či spíše mohl být tím posledním. Sám Horacio Pagani ale už dříve řekl, že novou Zondu postaví kdykoli, kdy o ni bude zájem a zjevné nelhal. Asi bude jednoduše nesmrtelná, zájemců s tučným kontem se asi vždy dost.
Nově tu tedy máme provedení 760 X, které s největší pravděpodobností dostalo tu samou mechaniku, jako zbytek série. Za sedadly tedy trůní 7,3litrový atmosférický dvanáctiválec AMG, který na zadní kola posílá 760 koní. Spojen je přitom se sekvenční převodovkou, což je vůči zmíněnému Hamiltonovu vozu zásadní rozdíl - pilot Mercedesu má totiž k dispozici manuální řazení.
Unikátní je pak tyrkysový lak, který je synonymem pro katarskou královskou rodinu. Ze zákulisí značky ovšem zaznívá, že tam ale nová Zonda nezamíří - místo toho si ji měl pořídit anonymní kupec z Číny. V tomto směru ovšem hlavu na špalek pokládat nebudeme, zvláště když prostředkem vozu se táhne italská trikolora, která by mohla odkazovat na zcela jinou národnost majitele.
Tuto záležitost ale nechme být a projděme si ještě zbytek prvků, kterými je toto provedení výjimečné. Opět u toho přitom bude modrá barva, která se podívala na koncovky výfuků i brzdové třmeny. Stejným odstínem pak byla čalouněna i kabina, přičemž jemné kůži dělají společnost dekory z karbonových vláken a anodizovaného hliníku.
Stejnou úpravou se pyšní i litá kola, ta však již přicházejí ve standardním designu. Více informací bohužel není k mání, dorazit by ovšem mohly ve chvíli, kdy Horacio Pagani vůz předá jeho majiteli.
















Další „poslední“ Pagani Zonda se zvenčí i zevnitř ohákla do tyrkysu. Pod kapotou pak nabízí 760 koní
Zdroj: Prototype0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 7 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 8 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 10 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
před 11 hodinamiPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle