Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra Roadster okouzluje Ženevu, kupé překonává ve všem
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Huayra Roadster je silnější a lehčí než kupé i BC, a to díky inovovaným materiálům. Je pekelně drahá, přesto je všech 100 kusů už pryč.
Ženevský autosalon naplní očekávání nejednoho fanouška italských supersportů - ukáže oficiální premiéru Pagani Huayra Roadster. Ta, kromě toho, že nemá střechu, je také dosud nejsilnější a nejlehčí Huayra vůbec. Předčí i nabroušené kupé BC, které se představilo přesně před rokem. To už ale víme, zajímá nás zbytek.
Zákazníci Huayry Roadster mají místo pevné střechy na výběr mezi karbonovými nebo látkovými střešními panely, přičemž ty by mělo být kam v autě uložit. Přestože se se ztrátou pevné střechy většinou pojí nutnost auto dodatečně vyztužit, Huayra Roadster je o podstatných 80 kg lehčí než kupé, její suchá hmotnost je tak 1 280 kg.
Za úsporou stojí hlavně nové materiály. Monokokové šasi je vyrobeno zčásti z carbotania a zčásti z materiálu zvaného Carbo-Triax HP52. Ten je podle automobilky pokročilejší než materiály používané ve vozech Formule 1. Šasi je prý ve výsledku o 52 % tužší než u kupé, ale váží stejně. Také na podvozku se našlo pár kil, které mohly zmizet. Veškeré díly jsou vyrobeny z hliníkové slitiny HiForg a dohromady jsou o čtvrtinu lehčí než u kupé.
O pohon se stará šestilitrový vidlicový dvanáctiválec M158 od AMG, který má dvě turbodmychadla, stejně jako u předchozích verzí Huayry. Jen je zde naladěn na 764 koní, o 34 víc než u původní Huayry a o 15 víc než u Huayry BC. Spolu s výše zmíněnou suchou hmotností to dává 596,9 koně na tunu.
Turbodmychadla byla také naladěna tak, aby poskytovala rychlejší odezvu na povely pedálem plynu. Nakolik se to povedlo, od stolu nezjistíme, ale víme, že maximum točivého momentu 1 001 Nm přichází už ve 2 400 otáčkách. Poháněna zůstávají jen zadní kola, výkon motoru na ně míří přes stejný sedmistupňový robotizovaný manuál, jako u Huayry BC. Je nazvaný Xtrac a je ovládán hydraulicky. Podle automobilky je asi o 40 % lehčí než většina dvouspojkových převodovek.
O brzdění se starají karbon-keramické kotouče Brembo o průměru 380 mm vpředu i vzadu. Přední brzdiče mají šest pístků, vzadu "jen" čtyři, a jsou schované pod kovanými koly o průměru 20" vpředu a 21" vzadu. Ta jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, upravených speciálně pro Huayru Roadster.
Maximální boční přetížení, které vůz zvládne, je úctyhodných 1,8 g. Pagani říká, že podvozek Huayry Roadster byl naladěn tak, aby se na limitu choval lehce nedotáčivě, údajně pro lepší předvídatelnost. Současně ale platí, že stabilizaci půjde i kompletně vypnout. Jakoukoliv nedotáčivost tak jistě půjde korigovat plynem. Nejsme si ale jisti, kolik ze šťastné stovky nových majitelů tuto možnost využije. Zvláště, když každý zaplatí nejméně 72,6 milionu korun.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Již starší fotky Huayry Roadster ji ukazují do detailu. Na čerstvé živé ze Ženevy si ještě budeme muset chvíli počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva