Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra: nástupce Zondy představen
28.1.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Pagani se pokoušelo svou novinku jménem Huayra odhalovat pěkně pozvolna, několik úniků fotografií samotné automobilky ale podobným hrátkám učinilo přítrž. Nyní se tak můžeme na nástupce věhlasné Zondy podívat v plné parádě.
Pagani bylo donedávna značkou, kterou po světě znala jen hrstka automobilových fajnšmekrů. Její dosud jediný model Zonda se ale svým úchvatným spojením špičkové techniky s luxusem stal natolik slavným, že představení nástupce jménem Huayra napjatě očekával téměř každý, pro koho automobil znamená alespoň o trochu více než pouhé přibližovadlo. My jsme nezajímavému postupnému odhalování pozornost nevěnovali, na úplné představení Huayry jsme si ale počkali a nyní vám o ní konečně můžeme říci vše podstatné.
Kdyby vás to snad zajímalo, vůz je pojmenován po jakémsi bohu větru, o kterém zřejmě málokdo slyšel (a jmenuje se opravdu Huayra, takže rovnou zapomeňte na říkanky jako Huyara, Huyara, kde je moje fujara...). Jeho design není nikterak šokující, je spíše jakousi evolucí vzhledu současné Zondy, proti jehož účelovosti ale přidává přece jen trochu libivých kudrlinek. Ostatně jak dále zjistíme, Huayra jako celek je větším kompromisem než Zonda, a tak design její karoserie jen podtrhuje změny, které se udály pod ní. Přesto novinka pochopitelně nepostrádá řadu technických fines a právě aerodynamický tvar karoserie s několika klapkami zajišťujícími ten správný přítlak v rozličných rychlostech je toho nejlepším důkazem.
Pokud vás Huayra neuchvátila svým designem, zvažte ještě působivost její techniky. Před zadní nápravou totiž najdeme šestilitrový dvanáctiválec z produkce AMG, který i díky přeplňování dvěma turbodmychadly dodává vozu ohromující výkon nejvýše 522 kW (710 koní) a až 1 000 Nm točivého momentu. Výkon agregátu putuje přes sedmistupňovou sekvenční převodovku XTRAC umístěnou netradičně až za zadní nápravou právě na kola zadní osy, která dokáže dostat do otáček bleskovou rychlostí. Konečné dynamické parametry zatím zveřejněny nebyly, dosavadní údaje z testů ale hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlosti 370 km/h.
To jistě nejsou špatná čísla, možná byste ale při daném výkonu a velikosti vozu čekali lepší. Inu, Pagani nám poněkud přibralo, Huayra nejen že vypadá mohutněji (a také mohutnější je, má 4 605 mm na délku, 1 169 mm na výšku a 2 036 mm na šířku), ale i váží více - hodnota 1 350 kilogramů sice vypadá na dnešní dobu sympaticky, Zonda ale byla o plných 120 kilogramů lehčí. Na relativně vysoké hmotnosti má podíl i zmíněná převodovka, která sama o sobě vážní plných 96 kilogramů... Rozložení hmotnosti mezi nápravy má pak podobu 44:56 s větším zatížením zádě.
Uvnitř Huayry najdeme snad ještě více luxusu než dosud. Kabina s prvotřídním koženým čalouněním, spoustou hliníku a karbonu vypadá zkrátka úžasně a její futuristický design skvělý dojem jen podtrhuje.
Pokud vás italská novinka zaujala, rezervujte si čas pro první březnový týden - svou veřejnou premiéru si vůz odbude právě touto dobou na autosalonu v Ženevě. A pokud byste na ni snad chtěli začít šetřit, nepřestávejte, dokud vaše konto v eurech nebude mít alespoň sedmimístný zůstatek. Cena sice zatím oficiálně zveřejněna nebyla, ale spekulovaná cifra 1 000 000 Eur za kus jistě nebude daleko od pravdy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 35 minutami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 2 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 5 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva