Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pagani Huayra: nástupce Zondy představen
28.1.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Pagani se pokoušelo svou novinku jménem Huayra odhalovat pěkně pozvolna, několik úniků fotografií samotné automobilky ale podobným hrátkám učinilo přítrž. Nyní se tak můžeme na nástupce věhlasné Zondy podívat v plné parádě.
Pagani bylo donedávna značkou, kterou po světě znala jen hrstka automobilových fajnšmekrů. Její dosud jediný model Zonda se ale svým úchvatným spojením špičkové techniky s luxusem stal natolik slavným, že představení nástupce jménem Huayra napjatě očekával téměř každý, pro koho automobil znamená alespoň o trochu více než pouhé přibližovadlo. My jsme nezajímavému postupnému odhalování pozornost nevěnovali, na úplné představení Huayry jsme si ale počkali a nyní vám o ní konečně můžeme říci vše podstatné.
Kdyby vás to snad zajímalo, vůz je pojmenován po jakémsi bohu větru, o kterém zřejmě málokdo slyšel (a jmenuje se opravdu Huayra, takže rovnou zapomeňte na říkanky jako Huyara, Huyara, kde je moje fujara...). Jeho design není nikterak šokující, je spíše jakousi evolucí vzhledu současné Zondy, proti jehož účelovosti ale přidává přece jen trochu libivých kudrlinek. Ostatně jak dále zjistíme, Huayra jako celek je větším kompromisem než Zonda, a tak design její karoserie jen podtrhuje změny, které se udály pod ní. Přesto novinka pochopitelně nepostrádá řadu technických fines a právě aerodynamický tvar karoserie s několika klapkami zajišťujícími ten správný přítlak v rozličných rychlostech je toho nejlepším důkazem.






Pokud vás Huayra neuchvátila svým designem, zvažte ještě působivost její techniky. Před zadní nápravou totiž najdeme šestilitrový dvanáctiválec z produkce AMG, který i díky přeplňování dvěma turbodmychadly dodává vozu ohromující výkon nejvýše 522 kW (710 koní) a až 1 000 Nm točivého momentu. Výkon agregátu putuje přes sedmistupňovou sekvenční převodovku XTRAC umístěnou netradičně až za zadní nápravou právě na kola zadní osy, která dokáže dostat do otáček bleskovou rychlostí. Konečné dynamické parametry zatím zveřejněny nebyly, dosavadní údaje z testů ale hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximální rychlosti 370 km/h.
To jistě nejsou špatná čísla, možná byste ale při daném výkonu a velikosti vozu čekali lepší. Inu, Pagani nám poněkud přibralo, Huayra nejen že vypadá mohutněji (a také mohutnější je, má 4 605 mm na délku, 1 169 mm na výšku a 2 036 mm na šířku), ale i váží více - hodnota 1 350 kilogramů sice vypadá na dnešní dobu sympaticky, Zonda ale byla o plných 120 kilogramů lehčí. Na relativně vysoké hmotnosti má podíl i zmíněná převodovka, která sama o sobě vážní plných 96 kilogramů... Rozložení hmotnosti mezi nápravy má pak podobu 44:56 s větším zatížením zádě.
Uvnitř Huayry najdeme snad ještě více luxusu než dosud. Kabina s prvotřídním koženým čalouněním, spoustou hliníku a karbonu vypadá zkrátka úžasně a její futuristický design skvělý dojem jen podtrhuje.
Pokud vás italská novinka zaujala, rezervujte si čas pro první březnový týden - svou veřejnou premiéru si vůz odbude právě touto dobou na autosalonu v Ženevě. A pokud byste na ni snad chtěli začít šetřit, nepřestávejte, dokud vaše konto v eurech nebude mít alespoň sedmimístný zůstatek. Cena sice zatím oficiálně zveřejněna nebyla, ale spekulovaná cifra 1 000 000 Eur za kus jistě nebude daleko od pravdy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 5 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07