Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují

Giulietta QV a MiTo QV se dočkají přejmenování, aby udělaly prostor opravdu ostrému sedanu Giulia. Ten s 520 koňmi dá stovku za méně než 4 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují

5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Giulietta QV a MiTo QV se dočkají přejmenování, aby udělaly prostor opravdu ostrému sedanu Giulia. Ten s 520 koňmi dá stovku za méně než 4 sekundy.

Jméno Ugo Sivocciho dnes asi již nikomu nic neříká, nicméně jeho odkaz přežil do dnešních dní. Blízký přítel Enza Ferrariho totiž ve 20. letech minulého století začal závodit pro Alfu Romeo, poněkud však proslul smůlou, která se mu lepila na paty. Aby toto své prokletí zlomil, ozdobil před závodem Targa Florio čelní masku svého vozu zeleným čtyřlístkem (v italštině Quadrifoglio Verde) na bílém podkladu.

Ač to dnes můžeme považovat za náhodu, Sivocci skutečně protnul cílovou pásku jako první. Svou vítěznou šňůru však již neprotáhl, neboť pár měsíců poté zemřel při testech nového speciálu P1. A aby těch náhod nebylo málo, dnes již legendární logo na osudné Alfě chybělo. Z toho důvodu se ze zeleného čtyřlístku stal symbol, kterým byly od té doby zdobeny jen vrcholné modely Alfy Romeo.

V této tradici se italská automobilka snaží pokračovat i v současnosti, pročež byly loni na autosalonu v Ženevě představeny modely Giulietta a MiTo Quadrifoglio Verde (QV). První zmíněná přitom kromě jiného dostala pod kapotu 1,75litrový přeplňovaný motor z Alfy 4C, který její přední kola roztáčel výkonem 240 koní. Stovku tak vůz pokořil za 6,6 sekundy, což není zrovna špatná hodnota.

Jakkoliv ale můžeme před Alfou Romeo Giulietta QV smeknout, obdobně pojmenované MiTo již značce takovou čest nedělalo. Do vínku totiž dostalo víceméně jen kosmetické úpravy, mechanika však zůstala standardní. Tedy stran faktu, že jeho 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec produkuje 170 koní namísto 140, čímž se jeho akcelerace na stovku vylepšila na 7,3 sekundy.

Ani to tedy není vysloveně špatná dynamika, do naplnění původního odkazu má však daleko. A právě proto se Alfa nově rozhodla, že logo zeleného čtyřlístku budou nově nosit již jen skutečně vrcholné modely. Prvním by přitom měla být ostrá verze chystaného sedanu, kterou jsme dosud titulovaly jako Giulia GTA. Ta by do vínku měla dostat šestiválec twin-turbo a nějakých 520 koní.

S tímto výkonem zdolá novinka stovku za necelé čtyři sekundy, což by již i Sivocci mohl kvitovat. Zvláště když kromě působivé jízdní dynamiky dostane Giulia QV také pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Nicméně díky tomu značce vyvstává problém, co udělat s modely, jež byly čtyřlístkem ozdobeny dosud. Odpověď je přitom prostá: přejmenují se.

Nově tedy budou nejostřejší modely v řadách Giulietta a MiTo označeny jako Veloce, což v překladu odkazuje na rychlost. S tím by asi již zapřísáhlí fanoušci značky nemuseli mít problém, přičemž Alfa tak jen rozšíří svou nabídku sportovních modelů. Tím pro změnu dostojí reputaci, jakou se jí již hezkých pár let snaží navrátit šéf koncernu FCA Sergio Marchionne.


Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 1 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 01Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 2 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 02Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 3 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 03Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 4 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 04Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 5 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 05Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují - 6 - Alfa Romeo Quadrifoglio Verde 2014 06
Legendární zelený čtyřlístek s modely Giulietta QV a MiTo QV poněkud zdegradoval. Nově jím ovšem Alfa chce opět označovat jen skutečně vrcholné sportovní verze

Zdroj: Autovisie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.