Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Označení QV bude vyhrazeno jen novým vrcholným Alfám, současné se přejmenují
5.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Giulietta QV a MiTo QV se dočkají přejmenování, aby udělaly prostor opravdu ostrému sedanu Giulia. Ten s 520 koňmi dá stovku za méně než 4 sekundy.
Jméno Ugo Sivocciho dnes asi již nikomu nic neříká, nicméně jeho odkaz přežil do dnešních dní. Blízký přítel Enza Ferrariho totiž ve 20. letech minulého století začal závodit pro Alfu Romeo, poněkud však proslul smůlou, která se mu lepila na paty. Aby toto své prokletí zlomil, ozdobil před závodem Targa Florio čelní masku svého vozu zeleným čtyřlístkem (v italštině Quadrifoglio Verde) na bílém podkladu.
Ač to dnes můžeme považovat za náhodu, Sivocci skutečně protnul cílovou pásku jako první. Svou vítěznou šňůru však již neprotáhl, neboť pár měsíců poté zemřel při testech nového speciálu P1. A aby těch náhod nebylo málo, dnes již legendární logo na osudné Alfě chybělo. Z toho důvodu se ze zeleného čtyřlístku stal symbol, kterým byly od té doby zdobeny jen vrcholné modely Alfy Romeo.
V této tradici se italská automobilka snaží pokračovat i v současnosti, pročež byly loni na autosalonu v Ženevě představeny modely Giulietta a MiTo Quadrifoglio Verde (QV). První zmíněná přitom kromě jiného dostala pod kapotu 1,75litrový přeplňovaný motor z Alfy 4C, který její přední kola roztáčel výkonem 240 koní. Stovku tak vůz pokořil za 6,6 sekundy, což není zrovna špatná hodnota.
Jakkoliv ale můžeme před Alfou Romeo Giulietta QV smeknout, obdobně pojmenované MiTo již značce takovou čest nedělalo. Do vínku totiž dostalo víceméně jen kosmetické úpravy, mechanika však zůstala standardní. Tedy stran faktu, že jeho 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec produkuje 170 koní namísto 140, čímž se jeho akcelerace na stovku vylepšila na 7,3 sekundy.
Ani to tedy není vysloveně špatná dynamika, do naplnění původního odkazu má však daleko. A právě proto se Alfa nově rozhodla, že logo zeleného čtyřlístku budou nově nosit již jen skutečně vrcholné modely. Prvním by přitom měla být ostrá verze chystaného sedanu, kterou jsme dosud titulovaly jako Giulia GTA. Ta by do vínku měla dostat šestiválec twin-turbo a nějakých 520 koní.
S tímto výkonem zdolá novinka stovku za necelé čtyři sekundy, což by již i Sivocci mohl kvitovat. Zvláště když kromě působivé jízdní dynamiky dostane Giulia QV také pohon zadních kol a samosvorný diferenciál. Nicméně díky tomu značce vyvstává problém, co udělat s modely, jež byly čtyřlístkem ozdobeny dosud. Odpověď je přitom prostá: přejmenují se.
Nově tedy budou nejostřejší modely v řadách Giulietta a MiTo označeny jako Veloce, což v překladu odkazuje na rychlost. S tím by asi již zapřísáhlí fanoušci značky nemuseli mít problém, přičemž Alfa tak jen rozšíří svou nabídku sportovních modelů. Tím pro změnu dostojí reputaci, jakou se jí již hezkých pár let snaží navrátit šéf koncernu FCA Sergio Marchionne.
Legendární zelený čtyřlístek s modely Giulietta QV a MiTo QV poněkud zdegradoval. Nově jím ovšem Alfa chce opět označovat jen skutečně vrcholné sportovní verze
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před minutou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva