Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Otylé obludě BMW nepomáhá ani Cristiano Ronaldo. Je to takový propadák, že v USA za rok oslovila míň lidí než za tři čtvrtě toho předchozího
10.1.2025 | Petr Prokopec
Je to tam dokonce absolutně nejhůř prodávaný vůz z nabídky, v Evropě se díky příchodu většího počtu „anti-M” verzí dostal aspoň mezi nejhorší dva. I tak je vidět, že lidé opravdu nekoupí cokoli, na co BMW nalepí svůj znak.
První dny nového roku budou plné prodejních reportů, které vám ukážou, jak byla ta která značka loni úspěšná. A soustřeďovat se nebudeme pouze na výrobce, ale i na konkrétní modely. Zatím jsme probrali mj. manuální verze Toyoty Supra a BMW Z4, fiasko spojené s Mercedesem-AMG SL nebo ostudnou ignoraci preferencí zákazníků výkonných VW. Do podobného koše nyní můžeme vhodit i jeden mnichovský vůz, po všech stránkách obludné SUV XM.
Teprve druhý samostatný model divize BMW M měl být původně jen supervýkonným modelem, jako takový by ale neuhranul už téměř nikoho. Do nabídky tak přibyly i značně „anti-M” verze jako 50e a odbytu pomohly, ani ty ale nevyřešily klíčový problém vozu - bizarní vzhled v kombinaci s velmi ambiciózními cenami. Však už úplný základ s hybridním šestiválcem vychází na 3 240 900 Kč. A pokud klientela zatouží po vrcholné verzi Label, s níž je spojeno 748 koní, již si musí připravit 5 053 100 Kč.
Ve Státech XM stojí méně, šestiválcová verze ale chybí. I když tedy značka loni přišla se zhruba 10procentní slevou, která SUV poslala na částku 3,8 milionu korun, za něž klientela dostává 653 koní (u nás toto provedení vychází na 4,4 milionu Kč), nezachránila ho před prodejní mizérií. Vůz tak loni oslovil v USA jen 1 974 zákazníků, což z něj dělá nejhůř prodávaný vůz značky. A jeho odbyt byl o 14,7 procenta nižší než v roce 2023, kdy bylo XM v zámořském prodeji pouhých devět měsíců. Loni ale již šlo o celý kalendářní rok, ve skutečnosti je tedy propad zájmu ještě markatnější.
Úspěšnější tak byl i zmiňovaný roadster Z4, který si loni připsal 2 129 registrací. To je mimochodem 30procentní vzestup vůči předchozímu období. Ještě více ovšem bodovala další drahá BMW, jmenovitě pak X7 a řada 7/i7. SUV se totiž prodalo 29 632 kusů, limuzíny pak 10 714 kusů. Pokud pak do kontextu dáme zámořský bestseller značky, tedy X5, pak lze mluvit o 72 348 registracích.
V Evropě je pro XM situace nepatrně lepší, ale jen díky zmíněnému - kastraci vozu coby ryzího M a nabídnutí tuctových provedení s relativně slabými pohony. Ani tak ale 3 604 zdejších prodejů dle JATO Dynamics nelze označit za úspěch - je z toho prodejní číslo dvě od konce jen za končící řadou 8. Z4 je s 5 275 prodeji znovu výš a drahá řada 7/i7 ještě výš, třebaže samotné elektrické provedení je vůbec největším propadákem mnichovské nabídky (2 295 aut).
Když si k tomu přidáme, že nedávno vyšlo najevo, jak BMW upřednostnilo XM před skutečným sportovním autem, můžeme zas jen hořce plakat. Případ Z4 ukazuje, že by i se sporťákem Mnichov mohl být úspěšnější. Vsadil ale na ošklivé, nesmyslné a předražené hybridní SUV a nutně počítá ztráty, ani Cristiano Ronaldo situaci nezachraňuje.



XM ve verzi Label sice disponuje 748 koňmi, s nimiž stovku zdolá za 3,8 sekundy, jenže vzhledem opravdu neokouzlí. Vysokou hmotností pak také ne, zatímco udávaná dvoulitrová spotřeba je vycucána z laboratorního prstu. Vůz za 5 milionů korun tak nemá čím zaujmout. Foto: BMW
Zdroje: BMW, JATO Dynamics
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Je to tady, šéf Škody říká, že se firma zbaví 20 procent lidí, aby mohla tratit na dalších elektrických modelech včetně Octavie
1.3.2025Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva