Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrý VW Tiguan R natočen při tvrdých testech na Ringu. Má v útrobách pětiválec?
23.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tiguan bude zřejmě nakonec prvním SUV od VW, který se dočká nejostřejší verze R. A s ním patrně i nového přeplňovaného 2,5litrového pětiválce.
Včera jsme mohli zmapovat jízdní dynamiku modernizovaného Audi RS3 ve srovnání se zbytkem světa. Německý hatchback během sprintu na čtvrtmíli ukázal ostatním hot hatchům záda neskutečným způsobem, za čímž do značné míry stojí nový 2,5litrový pětiválec naladěný na 400 koní a 480 Nm točivého momentu. Z vašich komentářů pod článkem byla přitom zjevná spokojenost s pohonnou jednotkou i jisté rozčarování, jenž souvisí s faktem, že si ji Audi zatím nechává pouze pro sebe.
Máme pro vás ale dobrou zprávu, tedy možná - pětiválec má zamířit i pod kapotu dalších koncernových vozů. Prvním by se velmi pravděpodobně měl stát chystaný Volkswagen Tiguan R, jehož příchod je již naprostou jistotou. Šéf automobilky Herbert Diess totiž již dříve uvedl, že si sice nedokáže představit rozšíření modelů GTI, neboť ty jsou poměrně velmi přesně definované. Ovšem „eRek“ by mělo dorazit požehnaně, přičemž všechny mohou počítat s nemalým výkonem.
Tiguan R se přitom v nabídce zařadí nad stávající vrcholné provedení BiTDI, jenž disponuje dvakrát přeplňovaným dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 240 koní. Stovku přitom tento vůz zvládá za 6,5 sekundy, verze s benzinovým pětiválcem by ovšem měla zamířit někam ke zhruba pěti sekundám. To je na jedné straně nadmíru působivý čas, na druhé však jde oproti Audi o nemalé zhoršení. Důvodem má být odladění agregátu na nižší výkon než oněch 400 koní.
Konkrétní data zatím nejsou k dispozici, nicméně spekulace o zhruba 350 koních by nemusely být liché. Pokud by totiž dané číslo bylo nižší, mohl by Volkswagen využít přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který 310 koňmi roztáčí všechna čtyři kola Golfu R. Nicméně automobilka se nakonec může držet blíže k této hodnotě a hnací ústrojí v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol použít i kvůli něčemu jinému, než je jen výkon.
Řeč je o verzi připojitelného pohonu všech kol, kterou dnes používá Audi a která dokáže lépe pracovat s distribucí výkonu mezi nápravy. To by pro sportovně laděné SUV představovalo výhodu, zatím ale vše berte jen jako nepodloženou teorii. Hned tak se nám přitom nepotvrdí, neboť Tiguan R by měl debutovat až příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě.
Po stránce vizuální pak u novinky nečekáme nějaký výraznější odklon od stávající úrovně výbavy R-Line, pročež lze vpředu počítat s agresivněji stylizovaným nárazníkem a vzadu se dvěma mohutnými či čtyřmi o trochu menšími koncovkami výfuku. Vše pak doplní výraznější boční prahy, velmi pravděpodobně 19palcová litá kola již v základu, střešní spoiler a sportovní sedadla či specifické dekory v interiéru.
Ve finále jen dodáme, že na Ringu byly v těchto dnech nachytány hned dva testovací prototypy. Zatímco jeden registrační značkou odkazuje na Wolfsburg, v případě druhého stopa vede do Ingolstadtu, tedy do domova Audi. Je tak zjevné, že obě značky na vývoji ostrého SUV spolupracují. Pětiválec by tedy nakonec mohla dostat i příští generace RS Q3, která stojí na stejné platformě jako Tiguan, u které by to ovšem překvapilo méně - má jej i stávající provedení...
Hned dva testovací prototypy Volkswagenu Tiguan R v těchto dnech drtí Ring. Jeden z nich přitom registrační značkou odkazuje na domov Audi, což naznačuje použití 2,5litrového pětiválce z modelu RS3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva