Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30 N se bude vyrábět v České republice, továrna zvýší produkci
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostrá i30 se bude montovat vedle standardu v Nošovicích. Pod kapotu by se přitom mohla nastěhovat i nová osmistupňová převodovka.
Studie Hyundai RN30 bylo (a vlastně nadále je) jednou z hlavních hvězd pařížského autosalonu. Jeho agresivně tvarovanou karoserii totiž doplnilo 380 koní, mluvit se tedy dá o více než lákavé kombinaci. Je sice naprosto jistoté, že produkční varianta i30 N bude vypadat o poznání méně odvážně a nabídne i nižší výkon, nicméně šéf sportovní divize korejské značky Albert Biermann uvedl, že i takové funkční auto má Hyundai k dispozici a je jen otázkou, co se z něj reálně dostane do série.
Korejci nicméně už teď říkají, ze začnou v nižších patrech nabídky - nejprve si prý musí vybudovat jistou fanouškovskou základnu, než do prodeje zamíří ostrý hatchback nabízející víc než standard, který by se s extrémně výkonným motorem a pohonem všech kol těžko s cenou vešel do milionové hranice. Momentálně lze tedy stoprocentně počítat pouze se základní variantou i30 N, jež s pohonem předních kol a výkonem do 300 koní dorazí v příštím roce.
Vyráběna bude stejně jako standardní hatchback u nás, tedy v slezských Nošovicích. Tuto skutečnost již potvrdil šéf oddělení pro vztahy s veřejností Petr Vaněk, dle kterého v souvislosti s příchodem nové generace i jejích dalších verzí navýší továrna svou kapacitu o deset procent. „Ano, přesně tak. Již jsme zadali novou studii o dopadu na životní prostředí, která nám umožní navýšit produkci o 10 % na 385 000 vozů, to je náš cíl.“ České zastoupení přitom nebude muset rozšiřovat zhruba 200hektarový výrobní areál aktuálně produkující 350 tisíc aut za rok.
„Ne, dosaženo toho bude lehkou modifikací rychlosti výroby a navýšením počtu lidí pracujících na linkách. A možná přidáním nějakých extra směn. Je to dobře placené, takže lidé proti nim nebudou protestovat, neboť budou mít dobrou příležitost vydělat si něco navíc,“ dodává Vaněk k navýšení produkce. Jeho slova o výrobě i30 N v Nošovicích pak potvrzuje Biermann, který dodává, že posléze se rozjedou ještě linky v Koreji, i když pro jiný model.
Mimo to šéf vývoje i divize N zmínil, že Hyundai dokončilo práce na osmistupňovém dvouspojkovém automatu, který spolupracuje s pohonem předních kol a jenž by se časem mohl pod kapotou modelu i30 N také objevit. Převodovka prý bez problémů zvládne přenést až 395 koní a 450 Nm točivého momentu. A jelikož první sportovní model značky dostane nižší výkon, technicky je vše možné.
Biermann ale prozatím nechtěl nic potvrdit, oficiálně automobilka nový automat ještě nepředstavila. Jistotu zíksáme až po slavnostní premiéře. S ohledem na výkon je přitom dost možné, že automat si bude tykat také s pohonem všech kol. Kromě toho se spekuluje rovněž o integrovaném systému Launch Control, jež by Hyundai i30 N napomohl s bleskurychlými starty.
Při výčtu všech těchto technologií se tak ostřejší varianta sportovního hatchbacku jeví jako ještě lákavější zboží, které by vyšší cenu mohlo plně ospravedlnit. Jak bylo ovšem již řečeno, příchod takového modelu zatím není jistý. Víme ovšem, že divize N hodlá do roku 2019 představit hned šest poladěných derivátů. Budování fanouškovké základny bere Hyundai opravdu vážně.
Koncepční Hyundai RN30 ohromilo Paříž...
...do produkce však jako i30 N zamíří tato novinka v umírněnější podobě. Vyrábět se přitom bude v moravských Nošovicích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis