Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30 má první ceny, s vyšším výkonem stojí míň než slabší Octavia RS
26.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrý Korejec má s 250 nebo 275 koňmi více výkonu než Golf GTI či Octavia RS, oproti nim ale stojí méně. A mělo by tomu tak být i u nás.
Jedním velmi očekávaných vozů letošního roku je Hyundai i30 N. Na vůbec první skutečný korejský hot hatch jsme se těšili, a je nutné dodat, že rozhodně ne sami. Při pohledu na technické parametry to asi ani nepřekvapí, vůz již v základní verzi dává 250 koní, s nimiž zvládne akceleraci z klidu na stovku za 6,4 sekundy. Maximálně se pak rozjede na 250 km/h.
V nabídce ale bude i výkonnější varianta Performance, v jejímž případě tentýž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec již produkuje 275 koní. Sprint na 100 km/h se jí zabere 6,1 sekundy, nejvyšší rychlost ale již zůstává stejná. Parametry jsou to tedy zajímavé, jeden, velmi podstatný, ale zatím chyběl. Jak asi uhádnete, je jím cena.
Právě tento faktor bude do značné míry rozhodovat o úspěchu vozu, neboť jakkoliv si Hyundai již stihlo za léta působení v automobilové branži vytvořit loajální klientelu, s hot hatchy zkušenosti ještě nemá. I kdyby tedy konkurenci pokořilo na okruzích i okreskách, stále zde bude cena jako stěžejní pilíř jeho úspěchu. A čím nižší bude, tím vyšší bude mít vůz šance.
Aktuálně má Hyundai i30 N dobře nakročeno k pokoření zejména koncernové dvojice Škody Octavia RS a Volkswagenu Golf GTI. Už víme, ž na britských ostrovech ostrý Korejec startuje na sumě 24 995 GBP (cca 735 500 Kč), za výkonnější verzi dáte 27 995 liber (824 tisíc korun). To jsou samy o sobě vcelku příznivé ceny, bude ale ještě lépe.
Než si ale posvítíme na český rybníček, zmíníme částky, za něž lze koupit konkurenci. Golf GTI s 230 koňmi v Británii pořídíte od 28 320 GBP (833 500 Kč), verzi GTI Performance s 245 koňmi pak od 29 680 GBP (873 500 Kč). Stejně výkonná Octavia RS je pak k mání od 25 185 GBP (741 500 Kč), respektive od 27 595 GBP (812 000 Kč).
Pokud se z britských ostrovů přesuneme k nám, máme tu částky 699 900 Kč a 752 900 Kč za Golf GTI, resp. 696 900 Kč a 771 900 Kč za Octavii RS. GTI je tak u nás zhruba o 130 tisíc korun levnější, Octavia pak o 50 000 Kč.
Základ korejské novinky tak lze cenově očekávat na sumě pohybující se někde okolo 675 tisíc korun. Za to lze přitom očekávat bohatou standardní výbavu, jež u základní verze zahrnuje 18palcová litá kola, LEDky vpředu a vzadu, adaptivní tempomat nebo multimediální systém s 8palcovým displejem.
Verze Performance přihazuje 19palcová kola obutá do pneumatik Pirelli P Zero, elektronický diferenciál, větší brzdy, aktivní výfukový systém nebo čalounění kombinující kůži a Alcantaru. Stran toho lze počítat se systémem Launch Control či diodami vybízejícími k ideálnímu přeřazení, tyto prvky jsou však již standardem u obou verzí. To je všechno více a za méně než co nabízí GTI a RS. Jestli to ale bude stačit na úspěch, ukáže teprve čas...
Hyundai i30 N má první ceny. Ve Velké Británii i s vyšším výkonem stojí méně než VW Golf GTI a Škoda Octavia RS, to samé lze čekat i u nás
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis