Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i20 N se začíná rýsovat, divizi N povede inženýr BMW M
22.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ ilustrace) Ostré třídvířko by se za pomoci Alberta Biermanna mělo stát lídrem svého segmentu. Stejný úspěch Korejci očekávají od všech novinek.
Korejská automobilka Hyundai již v předminulém roce oznámila, že zakládá divizi N, pod jejíž taktovou budou vznikat ostré deriváty běžných modelů. Mimo to pak bude mít oddělení dohled také nad závodním programem. Dosud jsme přitom mohli spatřit pouze ty deriváty, které jsou určeny ke klání v rámci šampionátu WRC, pročež jsou očekávání na silniční model našponována k prasknutí. Maďarský nadšenec X-Tomi Design pak na nové ilustraci naznačuje, jak by takový model mohl vypadat.
Vychází se samozřejmě z nedávno odhaleného Hyundai i20 Coupe. Tedy třídvířka, jež dostalo rozměrná kola a s nimi související mohutnější brzdy, sportovní nárazníky a modrý lak s kontrastním červeným proužkem na přídi. Počítat pak můžeme i se sníženým a přitvrzeným podvozkem nebo několika doplňky v interiéru, jimž budou dominovat sportovní sedadla a nejspíše i volant se zploštělou spodní částí.
Potud ale příslib věcí budoucích. Aby přitom dané plány došly skutečného naplnění a nezklamaly ona výše zmíněná očekávání, angažovalo Hyundai do čela oddělení N vedoucího inženýra divize BMW M Alberta Biermanna. Ten by nyní měl namísto v Mnichově usednout ke stolu v jihokorejském Namyangu, odkud povede vývoj nejenom této konkrétní novinky, ale veškerých sportovních projektů značek Hyundai a Kia.
Kromě vrcholných verzí se ovšem Biermann bude věnovat také mainstreamovému jádru, u kterého by do budoucna mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti, bezpečnosti i redukci hluku a vibrací. Obě značky nemají zrovna malá očekávání, neboť dodávají, že všechny nově vyvinuté modely mají být technologickým lídrem v rámci jízdní dynamiky a komfortu ve svém segmentu.
Biermann, který u BMW M strávil sedm let, si je ovšem ambicemi automobilek zjevně vědom, neboť dodává, že na výzvu se velmi těší. Uvidíme tedy, jak se mu u „eNka“ povede a především, jaké novinky pod jeho taktovkou vzniknou.

Nová neoficiální ilustrace Hyundai i20 Coupe N vychází z třídvířka...
...v minulosti jsme tu však již měli i pětidveřovou verzi
Zdroj: Car Advice, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Číňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 6 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 8 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 9 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 11 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch