Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá Toyota C-HR vypadá lákavě, zatím je ale jen přáním techniků
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční derivát závodního modelu by dostal 180 koní, agresivnější karoserii či jiný podvozek. To jsou ale velké změny pro malé publikum.
Novou Toyotu C-HR jsme si naposledy mohli představit v souvislosti s jejím ženevským debutem. Při té příležitosti jsme mluvili především o designu, který je docela svérázný. Dá se ovšem předpokládat, že to bylo záměrem japonské značky, která by tímto crossoverem ráda oslovila mladé. Pokud u toho budou příznivé ceny, pak by se to i mohlo podařit, zvláště pak verzi osazené 1,2litrovým turbomotorem o výkonu 116 koní a manuální převodovkou.
Tato kombinace se aktuálně jeví být tím pravým ořechovým pro řidiče, i když vůči takovému Nissanu Juke Nismo nejde o zrovna oslnivou nabídku. Toho si ovšem Toyota je vědoma a ráda by daný nedostatek zvrátila. Proto se začíná mluvit o ostré verzi, jenž by vycházela ze závodního speciálu určeného pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu. Ta je přitom naplánována již na příští měsíc.
Právě toto klání je pro osud ostřejšího modelu nadmíru důležité, neboť příznivé reakce veřejnosti na závodní C-HR mohou rozhodnout o osudu silniční varianty. Ta je zatím spíše jen zbožným přáním techniků než potvrzenou skutečností. „Tlačím na vedení, abych takové auto mohl udělat. Musím ale ještě dostat požehnání,“ uvedl šéf projektu základní varianty Hiro Koba.
Jeden z vrcholných manažerů Toyoty Rembert Serrus pak dodal, že „vůz si o to (ostrou verzi) přímo říká. Možné je vše, ale záleží, co se bude muset měnit. Sportovní model může být jen malou změnou nebo zcela novým projektem. Dával by ovšem smysl.“ Je tedy patrné, že i samotná automobilka sice daný vůz zvažuje, zjevně však potřebuje více argumentů.
Pokud ovšem projekt nakonec dostane zelenou, pak by měl použít přeplňovanou jedna-pětku o výkonu 180 koní jako soutěžní speciál. Mimo to by dorazily také modifikovaný podvozek, silnější brzdy, přepracované řízení, specifický interiér a poladěná karoserie. Změn je tedy spíše více než méně, což potvrzuje i zvažované datum příchodu na trh nejdříve v roce 2018.
Spíše tedy počítáme s tím, že ostré provedení nakonec nedorazí, což asi bude pro Kobu nemalá rána. Ten se totiž dále nechal slyšet, že by nejraději viděl v prodeji ne jednu, ale hned několik sportovních variant. To je ale již opravdová science fiction, nejen zbožné přání...
Sportovní verze by se pochlubila 180 koňmi a ještě ostřejším vzhledem...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 3 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 4 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 6 hodinami - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
před 7 hodinami - Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 10:11 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis