Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá novinka Toyota předčasně odhalena únikem, rozruch budí už použitým motorem
31.3.2022 | Petr Prokopec
Příchod každého podobného auta je v dnešní době žádoucí, když už ale Japonci investovali tolik do jeho vzniku, mohli vsadit na nekompromisní motor. Co lze přes rozpaky snést v menším Yarisu, může být u větší Corolly vedle existující konkurence příliš velký problém.
Již za pár hodin nám odstartuje tradiční den plný legrácek a žertíků. Je proto překvapivé, že se Toyota právě 1. dubna rozhodla odhalit jeden z velmi očekávaných vozů, který se chce ucházet o srdce zákazníků se vší vážností. Inspirován byl třídveřovým hatchbackem Yaris GR, jehož vývoj vyšel automobilku na neskutečné peníze. Standardní provedení, které dorazilo na trh v roce 2020, totiž Japonci nabízí jen jako pětidvířko. Tým soutěžící ve WRC nicméně kvůli větší konkurenceschopnosti požadoval méně praktickou karoserii. Akio Toyoda tak dal požehnání homologačnímu speciálu, který si značka vypiplala sama bez pomoci Subaru či BMW.
Takový projekt byl nicméně hodně nákladný, a tak se Toyota rozhodla zužitkovat nabyté zkušenosti i vyvinuté komponenty v dalším autě. Tím se dostáváme k oné novince i podstatě její rozpačitosti, Corolle GR. Tu totiž bude pohánět stejný 1,6litrový přeplňovaný tříválec, což je z podstaty problematický motor. Jenže co může být snesitelné u malého hatchbacku, může být obtížně překousnutelné u ostrého kompaktu, který se musí potýkat s konkurencí pracující s méně kompromisní technikou. A to i když jeho výkon v případě Corolly narostl z 272 na 305 koní. Točivý moment 370 Nm nicméně zůstal zachován, stejně jako bude možné počítat rovněž s tímtéž pohonem všech kol GR-Four a identickou šestistupňovou manuální převodovkou.
S ohledem na zítřejší premiéru momentálně sice nejsou k dispozici veškeré informace, s dostupnými specifikacemi a uniklými fotkami si ale lze poskládat už výmluvnou mozaiku. Víme tedy, že stejně jako Yaris GR bude i Corolla GR osazena voličem jízdních režimů Normal, Sport a Track. Poslední zmíněný má umožnit přenos až 70 procent výkonu na zadní kola, která tak půjde snadno utrhnout. Jakkoliv vůz se má zaměřit spíše na čistou stopu, čemuž bude uzpůsobeno i naladění podvozku.
S menším sourozencem pojí novinku také 18palcová litá kola, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. A něco podobného lze říci i o agresivním bodykitu, jehož součástí jsou nárazníky s výraznými ventilačními otvory, nafouknuté blatníky, mohutné boční prahy a střešní křídlo. Opomenout pak nesmíme ani na zadní difuzor, s nímž je spojen zásadní rozdíl vůči Toyotě Yaris GR - ta má totiž pouze dvě koncovky výfuku po stranách, zatímco Corolla GR nabídne ještě třetí oválnou usazenou uprostřed.
Nakrátko se můžeme zastavit ještě u interiéru, kde nebudou chybět sportovní sedadla, kůže, čalouněný volant či unikátní přístrojový štít. Více si ovšem řekneme až zítra po oficiálním debutu, zvědavi jsme hlavně na dostupnost a cenu. Předem ale zůstáváme k úspěchu tohoto vozu zdrženliví - Yaris GR téměř nemá konkurenci, Corolla se bude muset postavit strojům jako VW Golf R, které jsou mimořádně schopné, mají velmi dobré renomé a nesahají po kompromisech, kterým tříválcový motor vždy byl a bude.
Toyota Corolla GR byla plně odhalena únikem, venku jsou i téměř veškeré podstatné informace. Je to jistě pozoruhodné auto, se tříválcem pod kapotou to ale bude mít na trhu těžké. Foto: Toyota
Zdroj: Drive
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva