Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Osmiválce Hemi prý skončí v roce 2019, včetně pekelné verze Hellcat
20.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální dohady prozatím nejsou potvrzené, italsko-americký koncern se nechce k budoucnosti vyjadřovat. Přísnější regulace ale odpověď naznačují.
Osmiválcový motor Hemi je jednou z nejznámějších pohonných jednotek světa. Pravda, není tak kultivovaný jako agregáty evropských výrobců a ve světle takového osmilitrového šestnáctiválce Bugatti Veyron se nemůže pochlubit až tak monstrózním výkonem. Nicméně ví snad někdo, jak se motor nejrychlejšího auta světa jmenuje? Odpověď bude asi záporná a nejinak je tomu u Ferrari, kde jen dvanáctiválec Colombo je již dáno minulostí. Hemi je tak živoucí legendou, která je tu s námi již od roku 1951.
Momentálně se ovšem zdá, že dny americké pohonné jednotky jsou sečteny. Na vině jsou samozřejmě emisní regulace, nikoliv ovšem ty stanovené Evropskou unií, nýbrž zámořské standardy zvané CAFE. Dle nich by totiž velké vozy, v nichž se zpravidla motory typu Hemi objevují, měly místo stávajícího normovaného průměru 7,8 l/100 km v roce 2020 jezdit za 6,5 litru, o pět let později pak dokonce jen za 5,1 litru.
Řeč je stejně jako v případě Evropy o průměru za celou nabídku jednoho výrobce, nicméně i tak je patrné, že automobilky budou muset přijít s větším množstvím úsporných aut včetně elektromobilů a hybridů, které jim pomohou díky kreditům vykompenzovat objemné agregáty. Ty ale i přesto budou v příští dekádě stále vzácnějším zbožím, čímž se dostáváme k „jádru pudla“, tedy k podstatě našeho článku souvisejícího právě s oněmi motory Hemi.
Aktuální zvěsti totiž naznačují, že všechny osmiválce Hemi by z nabídky Chrysleru měly zmizet do roku 2019. Koncern FCA přitom k těmto spekulacím pouze uvedl tolik, že „nebudeme dávat komentáře k našim budoucím produktům“. Naděje tedy sice stále ještě je, nicméně je opravdu mizivá - kdyby FCA chtěl Hemi za každou cenu zachovat v nabídce, své příznivce by komentářem uklidnil rád. Spíše bychom tak měli začít počítat s příchodem menších agregátů.
Legendární pořekadlo uplatňované na americké muscle cars a sporťáky tedy zřejmě vezme za své, přičemž místo atmosférických i přeplňovaných osmiválců by měly zaujmout oturbené čtyřválce a šestiválce. První takovou vlaštovkou by se přitom měl stát Jeep Renegade Trackhawk, který by dorazil s 2,4litrovým twin-turbem a výkonem okolo 300 koní, jenž by mířil na všechna čtyři kola.
Otázkou je pak příchod Jeepu Grand Cherokee Trackhawk, o jehož pohon se dle plánu měl starat právě osmiválcový motor Hemi, dokonce ve specifikaci Hellcat. Původní informace totiž v případě tohoto modelu počítaly s příštím rokem. Nyní se ovšem zdá, že výkonné SUV dorazí s menším zpožděním až jako modelový rok 2018.
Pokud by se přitom tyto zvěsti potvrdily, pak by šlo nejspíše o labutí píseň přeplňovaného 6,2litrového osmiválce, který dává k dobru 717 koní a 884 Nm. Stovku by přitom takový stoj osazený osmistupňovým automatem a pohonem všech kol měl pokořit za pouhé tři sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 320 km/h.
Situaci okolo koncernu FCA tedy budeme bedlivě sledovat, a jakmile dorazí nějaké oficiální informace, ihned se s nimi přihlásíme. Zajímá nás přitom hlavně osud Viperu, který by s ohledem na ještě objemnější motor mohl být přísnějšími emisními regulemi postižen rovněž.
Osmiválec Hemi dává ve specifikaci Hellcat pod kapotou Dodge Challenger k dispozici 717 koní a 884 Nm. Tuto sílu nejspíše ještě dostane k dispozici Jeep Grand Cherokee Trackhawk, poté však bude mít pohonná jednotka utrum
Zdroj: JeepTrackhawkForums
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 11 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva