Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6

„To je krásné auto!” neřekl na adresu XM nikdo nikdy. To ale není ten hlavní problém, jde především o technicky nepřesvědčivé, těžké, drahé, a proto nechtěné SUV, kterého se dnes BMW s obtížemi zbavuje navzdory vysokým slevám. Že nedostane nástupce, tedy nakonec nepřekvapí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6

26.6.2024 | Petr Miler

Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6

/

Foto: BMW

„To je krásné auto!” neřekl na adresu XM nikdo nikdy. To ale není ten hlavní problém, jde především o technicky nepřesvědčivé, těžké, drahé, a proto nechtěné SUV, kterého se dnes BMW s obtížemi zbavuje navzdory vysokým slevám. Že nedostane nástupce, tedy nakonec nepřekvapí.

Doplněno 27.6.: O vyjádření k publikovaným informacím jsme požádali německou centrálu BMW, která uvádí, že v současné době „neexistují plány na vrácení řady 6 na trh” a automobilka „nebude oficiálně komentovat budoucnost nástupce řady XM”. Něco nám říká, že minimálně polovina příběhu bude skutečná... Původní článek následuje beze změny.


Když bývalý šéfdesignér BMW a jeden z nejrespektovanějších designérů aut posledních dekád o nějakém novém bavoráku řekne, že ho nutí k sebevraždě, víte, že jeho autoři neměli dobrý den. Když se pak ukáže, že nic zajímavého nepředvádí ani jízdně a zákazníci jej nechtějí tak moc, že se automobilka musí podbízet až 400tisícovými ceníkovými slevami, víte, že budou padat hlavy. Jestli to za model XM, o kterém je nyní řeč, někdo odnese, nevíme, samotné XM to ale odnese už prakticky jistě.

Mnichovská automobilka to dnes od nás už jednou schytala za absurdní novou M5, a tak jsme do ní nechtěli znovu „šít”, ovšem tohle je podruhé vlastně jen napůl. XM a M5 totiž spojuje stejně nesmyslný hybridní pohon, který činí obě auta neúnosně těžkými a vzhledem k jejich výkonům nemístně pomalými. Tušíme, že M5 to projde, to je ikona, kterou si spousta lidí koupí ze setrvačnosti už kvůli slavnému jménu, ale XM žádnou historii nemá. A tak zachází na úbytě snáz.

Podle obvykle dobře informovaných kolegů z Autonews BMW už teď nepočítá s tím, že by XM dostalo novou generaci tak moc, že o tom předem zpravilo své dealery. Původně prý automobilka počítala s tím, že nové XM dorazí v roce 2028 aspoň jako elektromobil, nyní se ale nepočítá ani s tím. V roce 2028 se tak za tímto autem má zavřít voda nadobro. A pokud se Mnichov vytasí znovu s nějakou specialitou divize M, bude to jinak koncipovaný vůz.

Není to ale jediná novinka, o které se dozvídáme. BMW prý už skutečně počítá s dalším návratem řady 6, která byla, pak nebyla a pak znovu existovala jako kupé střední třídy, později se stala velrybou na kolech v podobě modelu 6 GT a nyní znovu není. Má tedy zase být a v roce 2026 se vrátit ve formě kupé a kabrioletu jako náhrada řady 8 a možná i řady 4. To je prakticky úplný opak toho, co BMW udělalo na konci minulé dekády, ale časy se prostě mění a plány s nimi.

„Auta hlavního proudu jsou populární, ale měli bychom mít i specificky zaměřené vozy. BMW se snaží sladit s tím, po čem zákazníci prahnou,” citují Auto News jednoho z prodejců. Nová řada 6 by tak měla dorazit na architektuře BMW Cluster, která podporuje všechny typy pohonu, takže se můžeme dočkat i dnes neobvyklého elektrického kabrioletu. Víc ukáže čas, ale jedno si můžeme říci už nyní: Pokud XM zhyne, zlobit se nebudeme. A návrat šestkového kupé nás také nemá důvod přivádět k nedobrým pocitům.


Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6 - 1 - BMW XM 2023 nove foto 01Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6 - 2 - BMW XM 2023 nove foto 02Ošklivý a otylý propadák BMW jménem XM skončí bez nástupce, místo něj se znovu vrátí řada 6 - 3 - BMW XM 2023 nove foto 03
„Die, die, diet!” BMW si pro XM vybralo první osud a možná je to tak lepší, dieta by v případě XM musela být opravdu drastická. Foto: BMW

Zdroje: Autonews, BMW

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše