Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opravdu levné Škody zřejmě nebudou, spolupráce s Indy ztroskotala
11.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letos na jaře se začala rýsovat vcelku neobvyklá spolupráce mezi koncernem VW a Tatou, která by vyplodila levné Škody. Nestane se to.
Snahy Volkswagenu o výrobu levného vozu ve stylu Dacie nejsou ničím novým, ostatně hlavně kvůli tomu ostatně německá automobilka uzavřela v roce 2009 partnerství se Suzuki. Nicméně obě značky nakonec nedospěly k úspěšné dohodě, místo toho se o šest let později rozešly ve zlém. Ve hře byly dokonce i soudy, jimiž jedna strana vyhrožovala druhé, pokud nedojde k navrácení akcií toho či onoho protějšku. Nakonec se tak sice stalo, nicméně ke spolupráci těchto automobilek nejspíše již nikdy nedojde.
Volkswagen samozřejmě své snahy nevzdal, proto ostatně bylo v březnu letošního roku sepsáno Memorandum o porozumění mezi Němci a indickým koncernem Tata Motors. Koncern VW přitom při jednáních zastupovala zejména Škoda, která zná tamní trh lépe než mateŕský VW. Mladoboleslavská automobilka se přitom zaměřila na platformu AMP, která měla posloužit jako základ pro budoucí novinku. Právě na této architektuře ale jednání ztroskotalo.
„Obě společnosti dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci. Obě společnosti zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí spolupráce,“ uvedla v tiskovém prohlášení Škoda.
Přeloženo to běžné mluvy to přitom znamená, že mladoboleslavská automobilka zjistila, že platforma AMP by vyžadovala výrazné přepracování, aby plnila budoucí bezpečnostní limity. Kromě toho by kvůli lepším emisím bylo třeba i modifikace motorů. Tyto kroky by samozřejmě byly nadmíru nákladné, pročež Škoda nakonec místo toho bude zkoumat možnost dalšího využití koncernové platformy MQB jejím „downgradováním“ - zjednodušením a zlevněním.
Příchod malého vozu určeného především pro indický trh, jenž se má do roku 2020 stát třetím největším na světě, se tedy aktuálně odkládá. Nicméně pro Volkswagen šlo pouze o jedno želízko v ohni, německá automobilka totiž v Číně spolupracuje na tomtéž se značkou FAW. Kromě toho mají Němci již od příštího roku v kooperaci s automobilkou JAC Motor začít vyrábět dostupný elektromobil.
Pro Volkswagen je přitom levný dostupný vůz klíčový, a to kvůli kauze Dieselgate i řadě trhů, kde došlo ke zhoršení ekonomické situace. To pro německou automobilku představuje pokles registrací, načež je třeba nápravu hledat v jiných oblastech a produktech. V takové Indii je přitom cena klíčová, jak zjistil General Motors, který se z tohoto trhu do konce roku stáhne. V zemi tak budou nadále vládnou Suzuki a Hyundai, jimž patří dvě třetiny trhu s auty. Zatím stále docela malého trhu, nutno dodat - očekávané hromadné přesedání Indů z motocyklů do aut se zatím nekoná v takové míře, jak mnozí očekávali...
Ke spolupráci Volkswagenu a Tata Motors nakonec nedojde, Škoda po pětiměsíčním zkoumání zjistila, že zamýšlené využití platformy AMP by se nevyplatilo
Zdroje: Škoda Auto, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.23. 09:05 - abgx1
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis