Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel vrací do hry označení GSi, jako první ho dostala „sportovní mašina pro znalce”
19.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Těmito slovy skutečně tituluje novou Insignii GSi sám Opel. Nezajímavý vůz to není, 260 koní z čtyřválcového turba ale znalce patrně neuchvátí.
Opel právě představil novou verzi Insignie, která křísí legendární označení poprvé použité již v roce 1984 u modelů Manta GSi a Kadett GSi. V obou případech pod kapotou odváděl svou práci 1,8litrový motor naladěný na 115 koní. Již o čtyři léta později však Opel vyrukoval s dvoulitrem, který dával 150 koní. Ten poháněl i Astru GSi, jenže před 20 lety byl poslán k ledu a nahradilo jej označení OPC. To zůstane vyhrazeno nejvýkonnějším rüsselsheimským strojům, i ty s písmeny GSi ve jméně ale mají ambic na rozdávání.
Takto titulovanou Insignii bude pohánět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 260 a maximem točivého momentu 400 Nm. Tato pohonná jednotka ale není unikátem zasvěceným pouze této verzi, pořídit ji můžete i se standardním modelem. Na úrovni Dynamic přitom takto osazená Insignia vychází na 849 900 Kč. Součástí výbavy je osmistupňový automat a systém pohonu všech kol, o něž nepřijdete ani v případě GSi.
Nové provedení bude k dispozici také s výkonným dieselem. Stoprocentně přitom půjde o dvoulitr s dvojitým přeplňováním, další fakta ale známa nejsou. Od normálních Insignií GSi odlišuje výrazný spoiler na zádi, 20palcová kola a chromové dekory v předním i zadním nárazníku. V interiéru své místo našla sportovní sedadla, pro které bude k dispozici dvojí barevná kombinace koženého čalounění. Ty doplňují volant se zploštěnou spodní částí, sada hliníkových pedálů či černý strop.
To ale nejsou ty nejpodstatnější změny. Opel kompletně přepracoval nastavení podvozku. Vůz byl laděn na Nordschleife, kde má nyní zajet kolo rychleji než předchozí Insignia OPC V6 Turbo. Její 2,8litrová jednotka přitom taktéž disponovala 400 Nm, vedle toho ale nabízela 325 koní, tedy citelně vyšší výkon. Na druhou stranu ji můžeme považovat za obézní, neboť vážila o 160 kilo více, přičemž většina z tohoto rozdílu připadá na přední nápravu.
Vraťme se ale zpátky k podvozku, kde zkrácené pružiny poslaly auto o 10 milimetrů blíže k zemi. Speciální sportovní tlumiče pak mají zredukovat náklony karoserie na minimum, o zpomalení se starají brzdy Brembo se 345milimetrovými kotouči. Na kolech najdeme pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S.
Upraven by i systém FlexRide, který je součástí standardní výbavy. Umožňuje volbu mezi jízdními režimy Standard, Tour, Sport a u GSi i Competition, který lze aktivovat stiskem tlačítka ESP. Dvojí poklepání na něj pak učiní věc dnes již vcelku nevídanou, a to kompletní deaktivaci elektroniky.
Dodat pak můžeme ještě zmínku o standardním vektorování točivého momentu, tím nám ale momentálně dostupné informace o návratu označení GSi končí. Dalších se nejspíše dočkáme na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde bude přiostřená Insignia debutovat. Do prodeje pak zamíří v následujících měsících.







Opel po delší době vrací do hry označení GSi. Jako první jej dostane Insignia s poladěným bodykitem a podvozkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
Mitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
19.3.2025Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
19.3.2025Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva