Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Vivaro a Renault Trafic 2014 podrobněji, nabídnou nejvýše 140 koní
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové užitkáče slibují zlepšení komfortu v kabině či schopnost pojmout až 4,15 metru dlouhý náklad. Spotřeba přitom činí 5,7 až 6,1 l/100 km.
Novou generaci francouzsko-německého dua jsme si stručně představili již v půlce března, kdy se konala virtuální premiéra. V té době však ani Renault, ani Opel nedal všanc mnoho informací. Letní zahájení prodeje se ovšem již kvapně blíží, a tak zde máme nové fotky i nová data. Jako první si na paškál vezmeme interiér, který se nám po stránce vizuální doposud ještě nepředstavil.
Stejně jako se zvenčí oba modely liší kromě nárazníku a kapoty jen jinými logy, tak rovněž v kabině najdeme pouze odlišné emblémy francouzského či německého výrobce. Architektura je ovšem již stejná. Základní výbava přitom u obou novinek slibuje elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek, s nimiž dorazí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít nebo palubní počítač s údaji o spotřebě, dojezdu, průměrné rychlosti atd. Ve vyšších výbavách pak nechybí multimediální systém R-Link, připlatit si ovšem budete moci i za navigaci, hlasové ovládání, bezklíčové odemykání, zamykání a startování, parkovací senzory, zpětnou kameru či unikátní zpětné zrcátko zobrazující širokoúhlý prostor za zádí.
Podle Renaultu by přitom mělo dojít také k vylepšení komfortu. Výška sedadla řidiče tak byla snížena o 36 milimetrů, zatímco opěradlo jsou nyní vzpřímenější. Kromě toho se dovnitř nastěhovaly pohodlné dveřní opěrky loktů, dále pak nechybí celá řada držáků, např. na iPad, smartphone nebo laptop. To je ovšem v rámci kabiny vše, přesunout se tak můžeme do nákladového prostoru, který slibuje značnou variabilitu a systémy zabraňující např. pohybu materiálu.
Zmínit můžeme rovněž délku úložného prostoru, jež ve standardní konfiguraci pojme až 3,75 metru dlouhé předměty. V případě prodloužené varianty ovšem mohou měřit až 4,15 m. Vhod pak jistě přijdou i posuvné boční dveře, které jsou natolik široké, že pojmou europaletu. V případě verze určené pro převoz nákladu je přitom najdete pouze na pravé straně, zatímco u modelů určených k transportu osob nechybí ani nalevo.
V rámci motorového prostoru bude řeč jen o 1,6litrovém dieselu, ten je ovšem možné specifikovat ve čtyřech výkonnostních provedeních (spotřeba se pohybuje od 5,7 litru do 6,1 l/100 km). První dvě nabízejí 90 či 115 koní a kromě jednoho turba počítají také se systémem start/stop. V případě druhých dvou agregátů již výkon díky dvojitému přeplňování naroste na 120 či 140 koní, přičemž podle značky se mění označení (1,6 CDTi BiTurbo nebo 1,6 dCi TwinTurbo).
To je ovšem pro dnešek z novinek vše, na ohlášení jízdní dynamiky či cenové politiky si zjevně budeme muset ještě pár dalších týdnů počkat. Pod půlmilionovou částku, na které startují stávající provedení, se ale rozhodně nedostanete.
Opel nám představil hlavně venkovní stránku nového Vivara...
...zatímco u nového Renaultu Trafic se můžeme pokochat novou komfortnější kabinou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva