Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Vivaro a Renault Trafic 2014 podrobněji, nabídnou nejvýše 140 koní
14.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové užitkáče slibují zlepšení komfortu v kabině či schopnost pojmout až 4,15 metru dlouhý náklad. Spotřeba přitom činí 5,7 až 6,1 l/100 km.
Novou generaci francouzsko-německého dua jsme si stručně představili již v půlce března, kdy se konala virtuální premiéra. V té době však ani Renault, ani Opel nedal všanc mnoho informací. Letní zahájení prodeje se ovšem již kvapně blíží, a tak zde máme nové fotky i nová data. Jako první si na paškál vezmeme interiér, který se nám po stránce vizuální doposud ještě nepředstavil.
Stejně jako se zvenčí oba modely liší kromě nárazníku a kapoty jen jinými logy, tak rovněž v kabině najdeme pouze odlišné emblémy francouzského či německého výrobce. Architektura je ovšem již stejná. Základní výbava přitom u obou novinek slibuje elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek, s nimiž dorazí manuální klimatizace, digitální přístrojový štít nebo palubní počítač s údaji o spotřebě, dojezdu, průměrné rychlosti atd. Ve vyšších výbavách pak nechybí multimediální systém R-Link, připlatit si ovšem budete moci i za navigaci, hlasové ovládání, bezklíčové odemykání, zamykání a startování, parkovací senzory, zpětnou kameru či unikátní zpětné zrcátko zobrazující širokoúhlý prostor za zádí.
Podle Renaultu by přitom mělo dojít také k vylepšení komfortu. Výška sedadla řidiče tak byla snížena o 36 milimetrů, zatímco opěradlo jsou nyní vzpřímenější. Kromě toho se dovnitř nastěhovaly pohodlné dveřní opěrky loktů, dále pak nechybí celá řada držáků, např. na iPad, smartphone nebo laptop. To je ovšem v rámci kabiny vše, přesunout se tak můžeme do nákladového prostoru, který slibuje značnou variabilitu a systémy zabraňující např. pohybu materiálu.
Zmínit můžeme rovněž délku úložného prostoru, jež ve standardní konfiguraci pojme až 3,75 metru dlouhé předměty. V případě prodloužené varianty ovšem mohou měřit až 4,15 m. Vhod pak jistě přijdou i posuvné boční dveře, které jsou natolik široké, že pojmou europaletu. V případě verze určené pro převoz nákladu je přitom najdete pouze na pravé straně, zatímco u modelů určených k transportu osob nechybí ani nalevo.
V rámci motorového prostoru bude řeč jen o 1,6litrovém dieselu, ten je ovšem možné specifikovat ve čtyřech výkonnostních provedeních (spotřeba se pohybuje od 5,7 litru do 6,1 l/100 km). První dvě nabízejí 90 či 115 koní a kromě jednoho turba počítají také se systémem start/stop. V případě druhých dvou agregátů již výkon díky dvojitému přeplňování naroste na 120 či 140 koní, přičemž podle značky se mění označení (1,6 CDTi BiTurbo nebo 1,6 dCi TwinTurbo).
To je ovšem pro dnešek z novinek vše, na ohlášení jízdní dynamiky či cenové politiky si zjevně budeme muset ještě pár dalších týdnů počkat. Pod půlmilionovou částku, na které startují stávající provedení, se ale rozhodně nedostanete.














Opel nám představil hlavně venkovní stránku nového Vivara...
...zatímco u nového Renaultu Trafic se můžeme pokochat novou komfortnější kabinou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před hodinouPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 2 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan