Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry

Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry

6.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snaha dostat se pod stovku gramů CO2 na kilometr vede Opel k představení nového dieselu. Má 110 koní a i když se ukáže v Ženevě, už si jej lze objednat.

Hon za co nejnižší papírovou spotřebou má kromě nesmyslně malých nádrží za následek také podlaďování motorů. Ženevský autosalon tak kromě např. Jeepu Laredo spatří také nový základní diesel CDTI o objemu 1,6 litru, konkrétně pod kapotou Opelu Astra. Cílem je samozřejmě ještě nižší normovaná spotřeba.

Nová jednotka je samozřejmě přeplňovaná turbodmychadlem s variabilní geometrií a má výkon 110 koní a točivý moment 300 Nm. Na přední kola síla putuje přes šestistupňovou manuální převodovku se sníženým třením. Zrychlení na stovku by se mělo odehrát za 12 vteřin a maximální rychlost má být 186 km/h. Papírová kombinovaná spotřeba má činit jen 3,7 litru nafty na 100 km a každým kilometrem v ovzduší přibude 97 g CO2. Samozřejmostí je také plnění normy Euro 6.

Není tomu tak dávno, co jsme psali o novém turbodieselu v rámci faceliftu Astry - tato dříve zmíněná jednotka má také objem 1,6 litru, ze kterého dává 136 koní a 320 Nm za 3,9 litru nafty na 100 km. Nový, slabší a úspornější turbodiesel tak bude patrně stejnou jednotkou, jen lehce podladěnou zásahem do řídící jednotky.

V prvním odstavci tiskové zprávy se výslovně píše o tom, že nový motor se dostal pod hranici 100 g CO2/km. Je tedy celkem jasné, co Rüsselsheim k uvedení této jednotky na trh - 136koňová verze emituje 104 g CO2/km. I ta už má v základu systém stop-start, takže jeho instalace k 110koňové šestnáctistovce je jistotou.

I když se oficiální představení má odehrát až za měsíc v Ženevě, český ceník platný od 1. ledna už pro hatchback (PDF) i kombi (PDF) tento motor zahrnuje. Je k dispozici ve všech čtyřech verzích výbavy a je vždy o 15 tisíc korun levnější, než šestnáctistovka o 136 koních.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 1 - Opel Astra 2014 facelift 01Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 2 - Opel Astra 2014 facelift 02Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 3 - Opel Astra 2014 facelift 03Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 4 - Opel Astra 2014 facelift 04Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 5 - Opel Astra 2014 facelift 05Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 6 - Opel Astra 2014 facelift 06Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 7 - Opel Astra 2014 facelift 07Opel ukázal nový motor 1,6 CDTI, nejprve zamíří pod kapotu Astry - 8 - Opel Astra 2014 facelift 08
Pod kapotu Opelů se podívá 110koňová šestnáctistovka, která vznikla patrně proto, aby se Opel s něčím na naftu dostal pod 100 g CO2/km

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.