Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Spark: nový malý Chevrolet dorazí v roce 2015, bude mít německé dvojče
21.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystané mini by po odchodu Chevroletu z Evropy mělo zaujmout publikum s logem Opelu a nízkou cenou začínající okolo 180 tisících korun.
V loňském roce jsme se od koncernu General Motors dočkali nezvyklého rozhodnutí. Třetí největší automobilka světa totiž měla pocit, že si Opel a Chevrolet příliš lezou do zelí a tak druhou zmíněnou značku odvolala z evropských trhů. Jak se ovšem postupně ukazuje, daný odchod bude částečně spíše papírový - takové Camaro či Corvette se totiž na Starém kontinentu budou prodávat i nadále, stejně jako třeba nový Chevrolet Spark. Ten ovšem do showroomů nezamíří pod americkým, nýbrž pod evropským logem.
GM se tedy celou záležitost snaží vyřešit opravdu šalamounsky - jako Chevrolet Spark či Beat se totiž vůz bude nabízet ve zbytku světa, zatímco Evropané si budou moci malý hatchback koupit v showroomech Opelu. Jestli se bude jmenovat Opel Spark, netušíme, oba sourozence ale nebude dělit jen jiný znak na čelní kapotě a pátých dveřích, nýbrž také jiný styl v okolí zadních oken. Mimo to pak lze očekávat i odlišně stylizovaný interiér.
Možný je také odklon v rámci motorového prostoru. Přeci jen, zatímco na Starém kontinentu jsou favorizovány dieselové motory, jinde hraje prim benzin. Jisté ovšem je, že ani v jednom případě se nedočkáme výkonných či extrémně spořivých agregátů. Nový Spark i jeho klon od Opelu se totiž snaží zabodovat nízkou cenou, která by prý měla startovat na 6 500 Eur (cca 180 tisíc korun).
Důvod takto nízké sumy je samozřejmě více než jasný. Díky snaze Opelu posunout se do vyšších sfér (při pohledu na ceník a prodeje modelu Adam se mu to i daří) a zmiňovanému odchodu Chevroletu totiž značce chybí modely pro „spodních deset milionů“. A právě tuto mezeru by nový hatchback měl ideálně vyplnit.



Pod touto maskovací plachtou se skrývá příští Chevrolet Spark
Dorazit očividně má i verze od Opelu, která kromě jiného znaku adoptuje i jiný styl zadních oken
Zdroj: G Motors
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 10 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
včeraToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva