Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Monza 2013 plně odhalen, obraz budoucnosti spíše zprostředkovává
9.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Monza se světu odhalila za asistence bossů Opelu. Ti v ní vidí koncept s dopadem na budoucnost, výroba auta je nejistá.
Po nedávném odhalení konceptu Monza jej těsně před zahájením frankfurtského autosalonu představil šéf konceptů Opelu Frank Leopold spolu s generálním ředitelem Opelu Karl-Thomasem Neumannem. Vystoupili v rámci konference „Future Summit”, kterou hostil německý list Zeit.
Karl-Thomas Neumann hovořil o úskalích, která bude automobilový trh muset v budoucnosti překonávat. Koncept Opelu Monza představoval jednu z cest: „Koncept Opelu Monza je vůz, který bude mít dopad na naši dlouhodobou budoucnost. Efektivita a konektivita jsou na prvních místech v našem žebříčku priorit.” To potvrzuje i již jezdící model Adam, který je v komunikaci se smartphony přeborník.
Frank Leopold byl konkrétnější, ale zároveň z jeho slov cítíme, že se Monza v této podobě do výroby pravděpodobně nedostane. Uvedl, že Monza představuje vizi, co je možné technologicky zvládnout do roku 2020. „Řekl bych, že příští Insignia bude tímto vozem dost inspirována. Vybrali jsme kombinaci kupé a kombíku, aby si to lidé nespojovali příliš s nějakým již existujícím modelem. Je to totiž začátek něčeho nového.”
Monza není u Opelu nové jméno, jak jsme již zmínili v předchozích článcích - kupé Monza Opel prodával v 70. letech minulého století. V té době byla jeho digitální palubní deska naprostou novinkou. Současný koncept Opel Monza na to navazuje - 18 diodových projektorů umožňuje spojit přístrojovku v jeden displej. Na něm může být zobrazeno cokoliv od jednoduchých budíků přes výstup navigace až po složité infografiky a různé výstupy informačně-zábavního systému vozu.
S tím souvisí tři stupně mobilní konektivity - základní Me řidiče odstřihne od všeho ostatního a zobrazí pouze data potřebná k řízení. Prostřední Us dovolí pasažérům např. streamovat hudbu do audiosystému auta nebo online sledovat údaje o jízdě, jako třeba aktuální spotřebu paliva. Poslední režim s názvem All propojí posádku auta se zbytkem světa. Můžete tak například sdílet svou trasu, aby se mohli přidat případní stopaři.
Kromě toho takto budete moci komunikovat s ostatními auty, avšak nejen s nimi - pro předcházení nehodám a zácpám bude možná komunikace třeba i se semafory. „Je to příklad použití technologie z jiných odvětví v nových automobilech. Vidíme, že to může fungovat, ale uvádění do praxe nějakou dobu zabere,” říká Ivo van Hulten, šéfdesignér interiérových prvků.
Pod elegantní slupkou Opelu Monza kromě futuristického interiéru najdeme různá pohonná ústrojí, například vůz ve Frankfurtu pohání stejný systém, jako v Opelu Ampera, avšak atmosférickou čtrnáctistovku nahrazuje přeplňovaný tříválec 1,0 SIDI Turbo, který zde spaluje zemní plyn pro ještě nižší emise.
Design konceptu Monza je předzvěstí toho, co můžeme od Opelu očekávat v budoucnosti. Zejména motiv křídel ve světlech, přední masce a na některých dalších místech se stane poznávacím znakem aut z Rüsselsheimu.
Opel by dle některých zdrojů Monzu „rád vyráběl”. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, avšak pokud se Monza skutečně dostane do výroby, měla by stát na platformě kabrioletu Cascada, tedy s pohonem přední nápravy. Dle slov Karla-Thomasse Neumanna by po Ampeře byla Monza „dalším vozem, udávajícím trendy”.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Novodobá Monza naživo ve Frankfurtu
Opel Monza je zajímavý koncept, do výroby se však nejspíš hned tak nedostane.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch