Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Monza 2013 plně odhalen, obraz budoucnosti spíše zprostředkovává
9.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video, živé foto) Monza se světu odhalila za asistence bossů Opelu. Ti v ní vidí koncept s dopadem na budoucnost, výroba auta je nejistá.
Po nedávném odhalení konceptu Monza jej těsně před zahájením frankfurtského autosalonu představil šéf konceptů Opelu Frank Leopold spolu s generálním ředitelem Opelu Karl-Thomasem Neumannem. Vystoupili v rámci konference „Future Summit”, kterou hostil německý list Zeit.
Karl-Thomas Neumann hovořil o úskalích, která bude automobilový trh muset v budoucnosti překonávat. Koncept Opelu Monza představoval jednu z cest: „Koncept Opelu Monza je vůz, který bude mít dopad na naši dlouhodobou budoucnost. Efektivita a konektivita jsou na prvních místech v našem žebříčku priorit.” To potvrzuje i již jezdící model Adam, který je v komunikaci se smartphony přeborník.
Frank Leopold byl konkrétnější, ale zároveň z jeho slov cítíme, že se Monza v této podobě do výroby pravděpodobně nedostane. Uvedl, že Monza představuje vizi, co je možné technologicky zvládnout do roku 2020. „Řekl bych, že příští Insignia bude tímto vozem dost inspirována. Vybrali jsme kombinaci kupé a kombíku, aby si to lidé nespojovali příliš s nějakým již existujícím modelem. Je to totiž začátek něčeho nového.”
Monza není u Opelu nové jméno, jak jsme již zmínili v předchozích článcích - kupé Monza Opel prodával v 70. letech minulého století. V té době byla jeho digitální palubní deska naprostou novinkou. Současný koncept Opel Monza na to navazuje - 18 diodových projektorů umožňuje spojit přístrojovku v jeden displej. Na něm může být zobrazeno cokoliv od jednoduchých budíků přes výstup navigace až po složité infografiky a různé výstupy informačně-zábavního systému vozu.
S tím souvisí tři stupně mobilní konektivity - základní Me řidiče odstřihne od všeho ostatního a zobrazí pouze data potřebná k řízení. Prostřední Us dovolí pasažérům např. streamovat hudbu do audiosystému auta nebo online sledovat údaje o jízdě, jako třeba aktuální spotřebu paliva. Poslední režim s názvem All propojí posádku auta se zbytkem světa. Můžete tak například sdílet svou trasu, aby se mohli přidat případní stopaři.
Kromě toho takto budete moci komunikovat s ostatními auty, avšak nejen s nimi - pro předcházení nehodám a zácpám bude možná komunikace třeba i se semafory. „Je to příklad použití technologie z jiných odvětví v nových automobilech. Vidíme, že to může fungovat, ale uvádění do praxe nějakou dobu zabere,” říká Ivo van Hulten, šéfdesignér interiérových prvků.
Pod elegantní slupkou Opelu Monza kromě futuristického interiéru najdeme různá pohonná ústrojí, například vůz ve Frankfurtu pohání stejný systém, jako v Opelu Ampera, avšak atmosférickou čtrnáctistovku nahrazuje přeplňovaný tříválec 1,0 SIDI Turbo, který zde spaluje zemní plyn pro ještě nižší emise.
Design konceptu Monza je předzvěstí toho, co můžeme od Opelu očekávat v budoucnosti. Zejména motiv křídel ve světlech, přední masce a na některých dalších místech se stane poznávacím znakem aut z Rüsselsheimu.
Opel by dle některých zdrojů Monzu „rád vyráběl”. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme, avšak pokud se Monza skutečně dostane do výroby, měla by stát na platformě kabrioletu Cascada, tedy s pohonem přední nápravy. Dle slov Karla-Thomasse Neumanna by po Ampeře byla Monza „dalším vozem, udávajícím trendy”.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu















Novodobá Monza naživo ve Frankfurtu
Opel Monza je zajímavý koncept, do výroby se však nejspíš hned tak nedostane.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva