Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Mokka: malé německé SUV zná ceny všech verzí
4.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak už to u prvních cen německých aut bývá, jsou opět německé. Podobu českého ceníku by ale měly alespoň naznačovat.
Malých SUV zatím německé automobilky mnoho nevyrábí, a tak Opel vycítil příležitost a na trh se rozhodl vrhnout nový model Mokka. Je tedy otázkou, jestli iniciativa přišla z Německa, nebo spíše z USA, kde se prakticky to samé auto představilo světu ještě o něco dříve coby Buick Encore, ale vyřešení tohoto rébusu už nechme na jiných. Později jsme se mohli na Mokku podívat i zevnitř a abychom příběh tohoto crossoveru doplnili celý, nedávno jej koncern General Motors odhalil i jako Chevrolet Trax 2012.
Na plné představení Traxu a jeho příchod na trh si ještě počkáme, Mokka už je ale v prodeji. Ne tedy u nás, alespoň webová prezentace českého zastoupení Opelu její jméno pomalu ani nezná, v Německu už je ale k mání ve všech verzích, které automobilka plánovala nabídnout.
Jak už jistě víte z našich předchozích článků, Mokka je k mání se třemi motory - benzinovými 1,6 16V se 115 koňmi, 1,4 Turbo se 140 koňmi a naftovým 1,7 CDTI se 130 koňmi. Pouze silnější dva lze spojit s pohonem všech kol (diesel volitelně, benzin povinně), nejslabší 1,6 bude možné mít jen jako předokolku. Dieselův motor pak v kombinaci s pohonem předních kol bude moci obsluhovat i automatickou převodovku se šesti stupni, pro zbylé varianty je nutné zvolit šestistupňový „manuál”.
Výbavové stupně jsou tři - Selection, Edition a Innovation. První jmenovaná je k dispozici jen pro nejslabší motor, ostatní je možné kombinovat křížem krážem se zbylými dvěma bez ohledu na převodovku a pohon kol. V základu, tedy ve výbavě Selection do Mokky dostanete jednak bezpečnostní výbavu jako ABS, EBD, TCS, ESP a partu airbagů, pár europrvků typu systém start and stop a i nějaké ty komfortní záležitosti - manuální klimatizaci, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkový centrál, elektricky ovládaná okna, tempomat nebo palubní počítač. Zkrátka německý základ, u nás zřejmě výchozí výbava tak vysoká nebude.
Vyšší provedení Edition přidává třeba mlhovky, automatické stěrače a světla, samozatmavovací zpětná zrcátka, 18" litá kola, autorádio s MP3 s dálkovým ovládáním na volantu nebo multifunkční displej.
Nejvyšší Innovation pak znamená navíc mj. adaptivní bi-xenony, dvouzónovou automatickou klimatizaci, polokožené čalounění, parkovací senzory, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, loketní opěrky nebo i praktické věci jako 230V zásuvku.
K tomu je tu ještě hodně příplatkových prvků, které si ale v případě jistě sami vyhledáte na webu německého zastoupení Opelu.
Kompletní přehled cen kombinací všeho výše zmíněného najdete níže. Začínají na 18 990 Eur (cca 490 tisíc Kč) za provedení 1,6 16V Selection s pohonem předních kol a manuální převodovkou a končí na 27 520 Eur (cca 710 tisíc Kč) za verzi 1,7 CDTI s výbavou Innovation, pohonem všech kol a znovu přímo řazenou převodovou skříní. Jakási zlatá střední cesta, tedy motor 1,4 Turbo s výbavou Edition, pohonem 4WD a manuálem vyjde na 23 790 Eur (cca 610 tisíc Kč). Málo? Hodně? To už posuďte sami.
Ceny nového Opelu Mokka v Německu
Benzinové motorizace
1,6i 16V 115 koní) Selection - 18 990 Eur
1,6i 16V 115 koní) Edition - 20 590 Eur
1,4 Turbo 140 koní) Edition (pohon 4WD) - 23 790 Eur
1,4 Turbo 140 koní) Innovation (pohon 4WD) - 25 930 Eur
Naftové motorizace
1,7 CDTI (130 koní) Edition - 23 380 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Edition (automat) - 24 680 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Edition (pohon 4WD) - 25 380 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation - 25 520 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation (automat) - 26 820 Eur
1,7 CDTI (130 koní) Innovation (pohon 4WD) - 27 520 Eur
Vybrané snímky Opelu Mokka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1