Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Meriva 2014: facelift již má své ceny, šly lehce nahoru
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facelift přinesl Opelu Meriva nový motor 1,6 CDTI. Německý ceník ukazuje mírné zdražení. Stop-start i nosič jízdních kol v nárazníku jsou za příplatek.
Opel Meriva dostal před nedávnem velmi lehký facelift, který se spíše než na design zaměřil na motorový prostor. Nebyly však známy jeho ceny, měl se začít prodávat až za několik měsíců. Start prodeje se však přiblížil, zejména v Německu, kde má být nová Meriva dostupná již od prosince tohoto roku. V souvislosti s tím světlo světa spatřil i ceník, platný pro Německo. Ceny lehce stouply.
Nejnižší výbavovou verzí je v Německu Selection. Ve standardu zde jsou například čelní, boční a hlavové airbagy, ESP, ISOFIX, elektronická parkovací brzda, denní svícení, elektrická přední okna a zrcátka, centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a plechová 15" kola.
Takto vybavená Meriva se stokoňovou benzínovou čtrnáctistovkou a manuálním pětikvaltem je nejlevnější variantou. Ceníková cena je 15 990 eur, tedy asi 404 tisíc korun - o 90 eur více, než stál předchůdce se stejným motorem. S touto výbavou můžete mít také naftový motor 1,3 o výkonu 95 koní. Je také spojen s manuálním pětikvaltem a přijde na 18 590 eur (470 tisíc Kč).
K ostatním motorům jsou k mání i ostatní výbavy, tedy Edition, Color Edition a Innovation. Edition startuje na 18 550 eur (469 tisíc Kč) se základní stokoňovou čtrnáctistovkou, nejsilnější benzínový motor 1,4 turbo se 140 koni a šestikvaltem a touto výbavou je za 20 040 eur (507 tisíc Kč). Vyšší výbava Color Edition se bude prodávat od 19 990 eur (506 tisíc Kč). Benzínová špička vyjde na 21 480 eur (543 tisíc Kč). Nejvyšší výbava Innovation startuje i končí o stovku eur výš, než Color Edition.
Novou naftovou šestnáctistovku CDTI mohou Němci mít za cenu od 23 350 eur (591 tisíc Kč) s výbavou Edition. Se 136 koni představuje tento motor vrchol naftové nabídky. S výbavou Color Edition začíná na 24 790 eur (627 tisíc Kč) a Innovation je opět o 100 eur dražší. Tato šestnáctistovka nahradila motor 1,7 CDTI o 130 koních, který dříve přišel na 20 100 eur (508 tisíc Kč). V nabídce zůstává i sedmnáctistovka, ale se 110 koni a jen s automatickou převodovkou. Startuje na 23 550 eur (596 tisíc Kč).
Výsuvný nosič jízdních kol FlexFix v zadním nárazníku je u všech výbavových verzí za příplatek 590 eur (15 tisíc Kč) a unese dvě kola. Podobně je na tom systém stop-start, který stojí 355 eur (9 tisíc Kč) navíc. Ten je k dispozici pro všechny motory kromě 1,4 LPG a u nového dieselu 1,6 CDTI je ve standardu.
Kompletní německý ceník nové Merivy najdete v PDF zde. České ceny zatím nejsou známy, na webu je stále ceník předfaceliftové verze. Ten byl kvůli očekávanému příchodu faceliftované verze značně ořezán, slevy se pohybují od 78 do 103 tisíc korun a ceny tak startují na 260 tisících. Celý je dostupný v PDF zde.
Pro lepší odhad cen faceliftu tedy použijme standardní ceník, který začíná na 338 tisících korunách. Promítneme-li zdražení po vzoru Německa, dostaneme se na základní cenu faceliftované Merivy někam do okolí 341 tisíc korun. Nový motor 1,6 CDTI by měl startovat někde nad půlmilionem a pravděpodobně tak vytvoří cenovou špici nabídky. Zaváděcí slevy jej však nejspíš dostanou pod hranici 500 tisíc korun.
Opel Meriva v Německu po faceliftu mírně zdražila, u nás tomu těžko bude jinak.
Zdroj: Opel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva