Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia OPC Unlimited Edition: dost bylo omezovače rychlosti
16.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po výletu za hranice rychlostních mezí všedních dnů, můžete nyní osedlat i Insignii OPC. Její edice Unlimited dosáhne až na 270 km/h.
Omezovač rychlosti je zvláštní nápad, který se kdysi zrodil v hlavách šéfů Německých automobilek. Ať už je prezentován jakkoli, zdá se být typickým výplodem politické korektnosti - snad aby výrobcům nebylo vyčítáno, že se jejich vozy mohou po rychlostními limity převážně nesvázaných německých dálnicích (jak dlouho ještě...) prohánět zcela nepřiměřeným tempem, nadělili jim raději omezovače na 250 km/h. A to je rychlost, kterou si velká část Němců dokáže představit jako ještě rozumnou a obhajitelnou pro svižné dálniční přesuny.
Některé německé automobilky ale tuto hru nikdy nehrály (třeba Porsche) a ani ty zbylé ji vždy nebraly tak docela vážně. Třeba Audi své R8 neomezuje vůbec, v jiných případech si můžete připlatit za to, že je omezovač rychlosti posunut o pár desítek kilometrů v hodině výše (Audi, BMW, Mercedes). Zvlášť poslední zmíněný připad ukazuje, jak pokrytecké jednání automobilek je, když si nechají zaplatit často i tisíce Eur za to, že změní softwarové nastavení vozu, jehož jsou samy strůjcem.
Pozoruhodné navíc je, že časem se k německým automobilkám přidala i většina „neněmeckých” firem a na celém světě tak dnes existuje jen hrstka zpravidla supersportovních aut, která omezovač na metě 250 km/h nemají. A to platí nejen pro Německý trh. Inu, dvě stě padesát je prostě dost a více přece nikdo rozumný jezdit nepotřebuje, že...
Mezi takto omezenými auty dosud figuroval i Opel Insignia OPC, který má se svými 325 koňmi výkonu na víc než 250 km/h, přesto se ve svém letu musel spokojit se „zásekem” na této hranici. Nově se ale i Opel přidal do zástupu těch, kteří vám dovolí připlatit si za odstranění omezovače a takto „upravený” vůz dokonce nazývá zvláštní edicí.
Novinka se celým jménem nazývá Insignia OPC Unlimited Edition a svou jedinou faktickou přednost tedy skrývá již v názvu. Odstraněním omezovače rychlosti se maximálka nejsilnější Insignie posune k rovným 270 km/h a to výlučně v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Naopak ve volbě karoserie limitováni nebudete a neomezené auto roku si můžete pořídit jako sedan, liftback i kombi.
Aby vám nebylo líto, že za své peníze navíc nedostanete nic jiného než jeden programátorský zásah, vyznačuje se Unlimited Edition také modrým logem Brembo na stejnojmenných brzdách (ty se zřejmě fakticky neliší od těch standardních) a jiným designem palubních přístrojů. Aby podpořil její prodeje, připravuje Opel také zvláštní provedení s matně černým lakováním ve stylu edice RS500 Fordu Focus RS, více o tomto chystaném provedení ale zatím nevíme.
Připomeňme, že Insignia OPC je vybavena motorem 2,8 V6 přeplňovaným turbodmychadlem typu twin-scroll, který dává až 325 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Vůz dokáže i díky standardně dodávanému pohonu všech kol v závislosti na typu karoserie zrychlit na stovku za čas mezi 6,0 a 6,6 sekundy, kombinovaná spotřeba paliva pak činí 10,6 litru benzinu na 100 km pro sedan a liftback a 11,0 litru pro kombi.
Pokud byste po Unlimited Edition Insignie zatoužili, její prodeje začnou již tento měsíc v Německu za cenu startující na 48 605 Eurech (cca 1,2 milionu Kč). Zda bude toto provedení dostupné i u nás zatím nevíme.
A pokud se pohybujete v přece jen klidnějších vodách, přečtěte si náš test Opelu Insignia v provedení 2,0 CDTI.
Opel Insignia OPC Unlimited Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva