Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Insignia 2014: facelift přinesl nový vzhled, motory i ovládání ve stylu MMI
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace vlajkové lodi Opelu se zaměřila na exteriér, interiér i mechaniku. Při nižších cenách tak čekejte vyšší výbavu, lepší výkony i nižší spotřebu.
Tak tu máme již čtvrtý letošní facelift Opelu Insignia. Ty první tři se sice týkaly verzí známých jako Buick LaCrosse, Buick Regal a Chevroletu Malibu, teprve ten čtvrtý ale můžeme označit za především evropskou záležitost. Technici v německém Rüsselsheimu se přitom opravdu činili, ačkoliv na první pohled tolik změn nezaznamenáte. Zvenčí totiž vůz získal jen širší čelní masku a nové nárazníky a světlomety vpředu i vzadu. Tím ale práce na exteriéru skončily, neboť mnohem více se upravovalo pod povrchem.
V rámci interiéru se největších změn dočkala středová konzole, z níž zmizelo několik tlačítek. Místo toho může středový tunel hostit nové ovládání ve stylu MMI, jež nabízí Audi. A to včetně touchpadu, na který lze kreslit znaky. Kromě toho byly na vyšší úroveň pozvednuty materiály, za příplatek je možné sáhnout po osmipalcovém dotykovém displeji a přepracován byl i volant, který nyní nabízí více funkcí.
Kromě těchto kosmetických změn doznala úprav také mechanika, kdy posilovač řízení dostal nový software a podvozek se těší z revidovaných tlumičů a stabilizátorů. Cílem prý byla hlavně větší kultivovanost jízdního projevu a rychlejší odezvy šasí. Kromě toho pak byla ponížena i základní cena, která v Německu bude startovat částkou 24 325 Eur (cca 633 000 Kč), do níž je zahrnuta i daň.
Tu nejzásadnější změnu ovšem Insignia prodělala v motorovém prostoru, kde nově najdete dvoulitrový turbodiesel produkující 120 nebo 140 koní (v obou případech o deset koní více než dříve). Jeho spotřeba by přitom u pětidvéřového modelu vybaveného šestistupňovým manuálem měla poklesnout na 3,7 l/100 km (kombi Sports Tourer je na tom o dvě desetiny hůře), což je prý nejlepší hodnota ve třídě.
O existenci verze 2,0 CDTI s výkonem 160 koní se již tisková zpráva nezmiňuje, díky čemuž tuto jednotku zřejmě zastoupí vrcholný naftožrout 2,0 BiTurbo CDTI naladěný na 195 koní a 400 Nm. Poté se ovšem vybízí otázka, jak to vlastně bude s pohonem všech kol, neboť tento motor byl prozatím spojován jen s pohonem předních kol, zatímco systém 4x4 byl vyhrazen 160koňovému turbodieselu.
Změn ale doznala i nabídka benzinových motorů, kde se objevují nové čtyřválce SIDI (Spark Ingnition Dircet Injection) o dvoulitrovém a 1,6litrovém objemu. První z nich nabízí 170 koní a 260 Nm, zatímco u druhého se dočkáte výkonu 250 koní. V obou případech je přitom na výběr šestistupňový automat či manuál (doplněný systémem start/stop), v případě potentnější pohonné jednotky je pak možná i volba pohonu všech kol.
Novým eko-agregátem se pak stane čtyřválec 1,4 LPG produkující 140 koní, který již plní emisní normy Euro6. Překvapením by tak neměla být relativně nízká (a především reálně znějící) spotřeba 7,6 l/100 km v případě pětidveřového modelu, kombi je na tom o 0,3 l hůře. I v těchto případech by se ovšem mělo jednat o nejnižší hodnoty v segmentu.
Veškeré další informace budou dozajista zveřejněny blíže k frankfurtskému debutu, na němž by české vedení Opelu mohlo oznámit i konkrétní ceny pro tuzemský trh. Do prodeje jde totiž Insignia po faceliftu již na konci září.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Po stránce exteriérové profituje faceliftovaný Opel Insignia hlavně z nových čelních partií. Změn ovšem doznal také interiér a hlavně motorový prostor
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel