Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Crossland X je venku. Jaký smysl má vedle podobně velké Mokky?
18.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sourozenec Peugeotu 2008 dostal robustnější design, a tak se z fotek zdá větší, než ve skutečnosti je. Okouzlit má i velkým zavazadelníkem.
Dnešní den nelze zahájit jinak než představením nového Opelu Crossland X. Jeho příchod německá automobilka avizovala již delší dobu, přičemž před pár dny prozradila, že novinka se bude tak trochu překrývat s modelem Mokka X. Dle výrobce ale k bratrovražednému souboji nedojde, oba vozy prý dokážou koexistovat a nebudou si krást zákazníky.
Jisté je, že vzhledově i technicky jedou Crossland X a Mokka X po odlišné linii. Již delší dobu prodávaný model je čistokrevným SUV, zatímco novinku Opel tituluje jako CUV. Tedy Crossover Utility Vehicle, který zejména při pohledu z boku dokazuje, že nahrazuje MPV Meriva. Vidíme vyšší linii, kterou doprovází plochá střecha. Ta je ovšem doplněna ližinami, které mají společně s robustní přídí navozovat dojem klasického off-roadu.
Designéři v Rüsselsheimu se snažili o pokrytí několika segmentů, výsledkem posuďte sami. My přejdeme k rozměrům, mezi kterými najdeme délku 4,21 metru. Tím je novinka o 160 milimetrů kratší než Astra, s výškou 1,58 metru je však o 100 mm vyšší. Zároveň je Crossland X větší než Nissan Juke či Peugeot 2008, ale taktéž menší než sourozenecké „kafe“ či Meriva, kterou nahrazuje. Zmínit pak musíme ještě šířku 1,76 metru, jež taktéž zaostává za Mokkou X.
Uvnitř nás velké překvapení nečeká, architektura kabiny i mnohé ovladače jsou převzaté z Opelu Astra. Novinkou je samozřejmě vyšší posez, přičemž dle Oplu byla sedadla přepracována za účelem vyššího komfortu při dlouhých cestách. Zadní lavici je možné podélně posouvat o 150 milimetrů, což navyšuje buď prostor pro nohy, nebo zavazadelník.
Se sedadly v nejzazší poloze přitom Crossland X nabídne 410 litrů, tato kapacita ale může být navýšena na 520 litrů, respektive až na 1 255 l při sklopení sedadel. Ta jsou standardně dělena v poměru 60:40, za příplatek je ale k dispozici konfigurace 40:20:40. Jakkoliv je tedy Mokka X zvenčí větší, v zavazadelníku je to právě novinka, kdo hraje na praktičtější notu.
Přesunout se můžeme na druhý konec vozu, a sice pod kapotu. Zde Opel mnoho informací do placu nedal, nicméně Crossland X sdílí mnohé komponenty s Peugeotem 2008. Očekávat tedy můžeme podobnou paletu pohonných jednotek sestávající z menších tří- a čtyřválců.
Navzdory robustnímu vzhledu máme očekávat pouze pohon předních kol, vybírat ovšem bude možné mezi manuálními a automatickými převodovkami. Výbavou se pak konkrétně budeme zabývat až při příchodu novinky na trh, nicméně kupříkladu ve Velké Británii má Crossland X již standardně nabízet služby OnStar s připojením k internetu a bezdrátovým dobíjením mobilů.
Mezi příplatky se pak objeví LEDkové světlomety, zadní parkovací kamera, autonomní brzdy či detekce únavy řidiče. Chybět nebude ani vyhřívaný volant či tempomat. Více informací ale dorazí v příštích měsících, prodej má přitom odstartovat ještě letos v létě. Ceny se přitom budou nacházet pod Opelem Mokka X, a to navzdory vyšší praktičnosti novinky.
Opel Crossland X sice dostal robustní vzhled, kořeny MPV ale nezapře. Okouzlit chce proto hlavně praktičností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 5 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva