Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition: 210 koní a stovka za 6,8 sekundy
21.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejostřejší mini Opelu všech dob je tu. Jmenuje se Corsa OPC Nurburgring Edition a se svou nekompromisní výbavou má jasný cíl - zatopit Renaultu Clio Cup.
Vrabci ze střechy rüsselsheimské továrny Opelu již delší dobu roznášeli svým štěbetáním informace o přípravách superostré verze Corsy OPC. Nakonec se nemýlili, dále upravené malé OPC skutečně vzniklo a dokonce nese jméno, o kterém se spekulovalo - Nürburgring Edition. Pojďme se tedy podívat, co přesně nabídne.
Vůz se od výchozího OPC liší již na první pohled, jakkoli nikterak dramaticky. Přibylo mu „lízátko” na předním spojleru, šedě lakovaná kola z lehkých slitin a odlišovat ji mohou i dvě nové barvy karoserie - tmavě červená Henna (na fotografiích) a světle zelená Grasshopper. Odlišnosti najdeme také uvnitř, jakkoli se v tomto případě musíme odrazit pouze z tiskových informací Opelu. Pro interiér budou specifická sedadla Recaro, černé obložení palubní desky, kožené čalounění s bílým obšitím a označení edice na zatím blíže nespecifikovaných místech (z fotografií je patrné umístění loga edice na vnitřních prazích).
Nejzajímavější odlišnosti jsou ale technického rázu. V prvé řadě má edice Nürburgring dále vyladěný motor, který vychází z přeplňované benzinové jedna-šestky Corsy OPC. Ta se ve standardní konfiguraci chlubí výkonem až 141 kW (192 koní) a točivým momentem nejvýše 266 Nm, což jistě nejsou špatná čísla. V Nürburgring Edition je ale motor vybaven upraveným turbodmychadlem, výfukovým potrubím a přepracovaným motormanagementem. Díky tomu posílil až na 154 kW (210 koní) a 280 Nm. S touto výbavou vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 230 km/h. V obou případech se jedná o lepší čísla než u konkurenčního Clia RS, zda ale bude superCorsa rychlejší i v trochu náročnějších podmínkách než při sprintech, to se teprve uvidí.
Pomoci by jí k tomu mohly další úpravy, které neskončily jen u motoru. Vůz je dále vybaven samosvorným diferenciálem a podvozkem od firmy Bilstein. Ten jej dále přitvrdil a přiblížil jej blíže k zemi - o 20 mm na přední a o 15 mm na zadní ose. Nové jsou též brzdy od Bremba, které mají být nejen účinnější a odolnější, ale jsou také o 30 procent lehčí než ty běžně montované. A konečně, upraven byl i protiblokovací systém ABS a stabilizační systém ESP tak, aby ponechal řidiči v rukou více kontroly nad vozem.
Pokud vás malá žiletka s bleskem ve znaku zaujala, připravte si nejméně 27 650 Eur (cca 670 000 Kč), což je cena, za níž se vůz letos dostane do prodejů v Německu. S případnou objednávkou ale neváhejte dlouho, produkce vozu bude omezena na „přibližně 500 kusů”, tak praví tisková informace výrobce.





Opel Corsa OPC Nurburgring Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 3 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva